3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Moderator: Beheerdersteam
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Maar eerst de luidsprekers volledig af maken. Pas dan ben je op dat punt beland. Details van de luidsprekers zelf uitwerken.
Neemt niet weg dat het freubelen met tweakjes leuk kan zijn.
Neemt niet weg dat het freubelen met tweakjes leuk kan zijn.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33827
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
3 letters: MFBWalt schreef:Ik ben wel aan het broeden op een zelfbouw sub voor het allerlaagste oktaaf 16-32Hz, dat is slechts 1 stuks en qua bouwtijd nog goed te overzien. Zit dan te denken aan hypex versterking maar woofer keuze en aantal woofers staat nog open. Mogelijk impuls gecompenseerd met twee 15, 18 of zelfs 21 inchers? Het hoeft niet hard, zou wel zo laag mogelijk moeten gaan.
Shadow schreef:En daar maak je een denkfout, voor veel mensen is het bouwen op zich de hobby namelijk.Walt schreef:Ik zou verwachten dat bijna elke zelfbouwer uiteindelijk op dit punt zal belanden.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik zeg maar 1 ding: DMF..... 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ook mijn kinderen waren ooit jong.
Je eigen audio gebeuren staat dan op een laag pitje.
Door je bezig te houden met tweaks e.d. hou je verbinding met het hele gebeuren.
Na zo'n 5~10 jaren zit je te springen om wat nieuws
Ik kan me hier alles bij voorstellen.
Verder vind ik het leuk dat Walt al die dingen uitprobeert.
"Er is meer tussen hemel en aarde , Horatio "
Als luidsprekers alleen maar techniek was dan zou ik er zelf allang genoeg van hebben gehad.
Er is niet EEN waarheid toch ?
mvgr. Leon
Je eigen audio gebeuren staat dan op een laag pitje.
Door je bezig te houden met tweaks e.d. hou je verbinding met het hele gebeuren.
Na zo'n 5~10 jaren zit je te springen om wat nieuws
Ik kan me hier alles bij voorstellen.
Verder vind ik het leuk dat Walt al die dingen uitprobeert.
"Er is meer tussen hemel en aarde , Horatio "
Als luidsprekers alleen maar techniek was dan zou ik er zelf allang genoeg van hebben gehad.
Er is niet EEN waarheid toch ?
mvgr. Leon
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Dat is denk ik persoonlijk .
Voor mij is er niet meer tussen hemel en aarde ,en een luidspreker is welzeker alleen maar techniek .
Maar dit zijn eindeloze discussies .
lekker van de hobby genieten maar .een ieder op zijn eigen manier
Voor mij is er niet meer tussen hemel en aarde ,en een luidspreker is welzeker alleen maar techniek .
Maar dit zijn eindeloze discussies .
lekker van de hobby genieten maar .een ieder op zijn eigen manier
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Het is tenslotte niet meer dan wat ijzer, hout, plastic en karton, slim door mensenhanden geprakt en aan elkaar geplakt 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Oh jawel hoor.leonidas schreef:
Er is niet EEN waarheid toch ?
Maar of ze bekend is is een tweede.
Ondertussen hebben we allemaal meningen.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Omdat de kleine inmiddels de huiskamer heeft ontdekt, moesten we een betere oplossing vinden voor de stereo en de TV, hiervoor lagen alle kabels vol in het zicht, open stekkerblokken etc.
Nu een net meubel gekocht, tv bovenop. De stereo set:
Bluesound Streamer met Sbooster voeding, Onkyo versterkertje, audioquest Vodka toslink achter het deurtje en de 2-weg Vifa/ Scanspeak wedstrijdspeakers staan bovenop. Er komt geluid uit...
(Lange kabel rechts op de grond gaan we nog wegwerken)
Gr. Walter
Nu een net meubel gekocht, tv bovenop. De stereo set:
Bluesound Streamer met Sbooster voeding, Onkyo versterkertje, audioquest Vodka toslink achter het deurtje en de 2-weg Vifa/ Scanspeak wedstrijdspeakers staan bovenop. Er komt geluid uit...
(Lange kabel rechts op de grond gaan we nog wegwerken)
Gr. Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Een echte audiofiel is kinderloos.....
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
De ultime tweak. Pricelessds23man schreef:Een echte audiofiel is kinderloos.....
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Uit wel ingelichte bronnen heb ik vernomen dat:Nooby schreef:De ultime tweak. Pricelessds23man schreef:Een echte audiofiel is kinderloos.....
http://www.degroefaudio.nl/index.php/tuning
Een vasectomie gaan aanbieden.
Laatst gewijzigd door ds23man op vr 07 jun 2019, 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
- VintageHarry
- Berichten: 2411
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Een HighEnd versie? 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Waarom de Scamo’s niet op standaards Walter?
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Hallo Joram,
Ik had ze eerst op solidsteel stands staan, maar de kleine dame is nu al erg sterk, die zou ze met het relatief hoge zwaartepunt wellicht kunnen omtrekken. Zie hieronder de oude opstelling (dus alles los op de grond, alle kabels binnen kruip bereik, speakers op de solidsteel stands)
Gr. Walter
Ik had ze eerst op solidsteel stands staan, maar de kleine dame is nu al erg sterk, die zou ze met het relatief hoge zwaartepunt wellicht kunnen omtrekken. Zie hieronder de oude opstelling (dus alles los op de grond, alle kabels binnen kruip bereik, speakers op de solidsteel stands)
Gr. Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ja ik bedoel ook iets van gietmortel oid. dan blijven ze wel staan.
- pappaleo
- Berichten: 12412
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Glasscherven er op lijmen, of hoogspanning voerende metaalplaten.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33827
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
in de vloer vastgezet met chemische ankers?Shadow schreef:Ja ik bedoel ook iets van gietmortel oid. dan blijven ze wel staan.
maar zonder dollen: als het risico is dat de kleine naar de dokter moet of erger dan verplaatsen, als er alleen maar wat kapot kan gaan dan opvoeden en t risico lopen dat je af en toe wat moet vervangen
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Precies, zo sneuvelt er hier ook wel eens een stofkap.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Doet me hier aan denken : https://www.ad.nl/binnenland/vooral-kin ... ~ae810724/Henkjan schreef:maar zonder dollen: als het risico is dat de kleine naar de dokter moet of erger dan verplaatsen, als er alleen maar wat kapot kan gaan dan opvoeden en t risico lopen dat je af en toe wat moet vervangen
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33827
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
bang voor alles, en denken dat ze alles wat ook maar enigszins wat negatiefs kan veroorzaken moeten weghouden bij hun kroost...ray5150 schreef:Doet me hier aan denken : https://www.ad.nl/binnenland/vooral-kin ... ~ae810724/Henkjan schreef:maar zonder dollen: als het risico is dat de kleine naar de dokter moet of erger dan verplaatsen, als er alleen maar wat kapot kan gaan dan opvoeden en t risico lopen dat je af en toe wat moet vervangen
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Gewoon even preventief de vingers in het stopcontact, leren ze het gelijk af. En een slokje chloor doet ook wonderen!

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Is dit een verklaring?ds23man schreef:Gewoon even preventief de vingers in het stopcontact, leren ze het gelijk af. En een slokje chloor doet ook wonderen!![]()
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Benieuwd wat dat wonder dan bij Gerhard teweeg heeft gebracht. 
