Welke 13cm speakers?

voor alle audio die moet kunnen rijden

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
MickRS
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 06 sep 2013, 20:55
Locatie: Medemblik

Re: Welke 13cm speakers?

Bericht door MickRS »

Ik heb voorlopig voor de ‘easy way’ gekozen. Werkt vooralsnog goed genoeg, iig beter dan de 13cm coaxen die ik in de auto heb geschroefd. Overigens erg leerzaam om te merken hoeveel geluid er ‘verdwijnt’ in een rijdende auto. Die JBL gaat echt loeihard in de kamer of in de tuin, maar in mijn auto verdwijnt het en kan ie hooguit ‘lekker hard’...
203FD187-FFC9-4C41-A1EB-AE7255306D78.jpeg
Gebruikersavatar
MickRS
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 06 sep 2013, 20:55
Locatie: Medemblik

Re: Welke 13cm speakers?

Bericht door MickRS »

Oh ja, degene die ik nog had liggen zijn de Marathon mc-5s. Die dingen moeten nog iets van €90 kosten op Amazon. Verbetering tov de originele speakers is echter marginaal, zeker qua laagweergave. Vandaar dat ik voorlopig voor zo’n JBL geval heb gekozen. Die komt altijd wel van pas met twee tienerdochters... :)
12516A83-CFB0-479A-B4C6-3A1EAE59301E.jpeg
Laatst gewijzigd door MickRS op di 04 jun 2019, 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Welke 13cm speakers?

Bericht door Shadow »

13cm en veel laag is gewoon lastig, dan moet je een subwoofertje onder je stoel verstoppen icm een goeie composet vóór.
Gebruikersavatar
MickRS
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 06 sep 2013, 20:55
Locatie: Medemblik

Re: Welke 13cm speakers?

Bericht door MickRS »

Klopt, zo’n actieve sub had ik ergens in de voetenruimte van de passagier in mijn Lotus. Onder de stoelen van de Alpine is geen ruimte en ook niet op de plek waar ik m in de Elise kwijt kon... Nee, ook niet die Pioneer die ik had van 20x28cm en 7cm hoog, helaas.
Laatst gewijzigd door MickRS op di 04 jun 2019, 19:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Welke 13cm speakers?

Bericht door Shadow »

Gevalletje jammer, maar waarom muziek als je naar die V6 kan luisteren?
Gebruikersavatar
MickRS
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 06 sep 2013, 20:55
Locatie: Medemblik

Re: Welke 13cm speakers?

Bericht door MickRS »

Precies... 8)
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Welke 13cm speakers?

Bericht door Pjotr »

MickRS schreef:
Ik heb voorlopig voor de ‘easy way’ gekozen. Werkt vooralsnog goed genoeg, iig beter dan de 13cm coaxen die ik in de auto heb geschroefd. Overigens erg leerzaam om te merken hoeveel geluid er ‘verdwijnt’ in een rijdende auto. Die JBL gaat echt loeihard in de kamer of in de tuin, maar in mijn auto verdwijnt het en kan ie hooguit ‘lekker hard’...

203FD187-FFC9-4C41-A1EB-AE7255306D78.jpeg
Had je hem met afgebeelde standaard en al op de achterbank gelegd dan? :shock:

Wees maar blij dat het niet harder kan. Het is dan sowieso ver boven het maximaal slijtagesnelheidsniveau van je oren....
Plaats reactie