3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Moderator: Beheerdersteam
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Je moet je echt wat meer inlezen, begin eens met de artikelen van Peter Belt en de artikelen over Henri van der Heide. Het draait om structuur informatie en energievelden.
Gr. Walter
Gr. Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Je moet bijna een week wachten om een stekker in een stopcontact (ja, okee. ik moet eigenlijk wandcontactdoos zeggen) te steken ? 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Hallo Ray,
Door de week is er weinig tijd over met het huishouden en aandacht voor de kleine meid. Verder geloof ik niet meer in aansluiten en direct oordelen, dit soort tweaks moeten allereerst een tijdje inwerken en dan wil ik toch wel een paar weekjes luisteren. En aangezien jullie toch niet geloven dat deze tweaks werken, zitten jullie vast niet te springen om een kritische review...
Gr. Walter
Door de week is er weinig tijd over met het huishouden en aandacht voor de kleine meid. Verder geloof ik niet meer in aansluiten en direct oordelen, dit soort tweaks moeten allereerst een tijdje inwerken en dan wil ik toch wel een paar weekjes luisteren. En aangezien jullie toch niet geloven dat deze tweaks werken, zitten jullie vast niet te springen om een kritische review...
Gr. Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Nou, Walt, volgens mij gaat het om het versterken van een ingangssignaal m.b.v. een stabiele spanningsbron, en daarmee dan luidsprekers doen bewegen.
Ik kan me evengoed wel indenken dat het met hoogspanning en ladingswolken in glazen buisjes, capaciteiten en trafoos allemaal wat vager wordt, zie ook gitaarversterkers en hun sound enzo.
Maar een sticker of zo'n stick...? Dat geloof ik inderdaad niet.
Maargoed, nogmaals, wat weet ik nu helemaal...
Ik kan me evengoed wel indenken dat het met hoogspanning en ladingswolken in glazen buisjes, capaciteiten en trafoos allemaal wat vager wordt, zie ook gitaarversterkers en hun sound enzo.
Maar een sticker of zo'n stick...? Dat geloof ik inderdaad niet.
Maargoed, nogmaals, wat weet ik nu helemaal...
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Beste Jerommel,
Beste is om zelf eens dit soort tweaks te proberen. Bijv. het vervangen van een zekering in een versterker door een mooi audiofiel exemplaar kan al veel goeds doen. Staan vaak op MP, kosten zijn te overzien.
Gr. Walter
Beste is om zelf eens dit soort tweaks te proberen. Bijv. het vervangen van een zekering in een versterker door een mooi audiofiel exemplaar kan al veel goeds doen. Staan vaak op MP, kosten zijn te overzien.
Gr. Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Het houd niet op, niet vanzelf... 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Beste Joram,
Als jij nou samen met Gerhard een luisterdag organiseert, neem ik de tuning stick mee OK?

Als jij nou samen met Gerhard een luisterdag organiseert, neem ik de tuning stick mee OK?
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Een kritische review...Walt schreef:Hallo Ray,
Door de week is er weinig tijd over met het huishouden en aandacht voor de kleine meid. Verder geloof ik niet meer in aansluiten en direct oordelen, dit soort tweaks moeten allereerst een tijdje inwerken en dan wil ik toch wel een paar weekjes luisteren. En aangezien jullie toch niet geloven dat deze tweaks werken, zitten jullie vast niet te springen om een kritische review...![]()
Gr. Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Hallo Peter,
Helaas heb ik moeten constateren dat een review van dit soort tweaks op dit forum veelal negatieve reacties oplevert, en belachelijk wordt gemaakt. Vandaar dat je nog slechts zelden leest wat ik van een tweak vind. Maar als ik echt iets moois tegenkom laat ik het zeker weten, zoals de SR Blue zekeringen. Zoals eerder vermeld, tot nu toe hebben de Akiko tweaks marginaal effect gehad hier. Anderzijds, alle verbeteringen helpen, hoe klein ook.
Gr. Walter
Helaas heb ik moeten constateren dat een review van dit soort tweaks op dit forum veelal negatieve reacties oplevert, en belachelijk wordt gemaakt. Vandaar dat je nog slechts zelden leest wat ik van een tweak vind. Maar als ik echt iets moois tegenkom laat ik het zeker weten, zoals de SR Blue zekeringen. Zoals eerder vermeld, tot nu toe hebben de Akiko tweaks marginaal effect gehad hier. Anderzijds, alle verbeteringen helpen, hoe klein ook.
Gr. Walter
Laatst gewijzigd door Walt op ma 03 jun 2019, 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ben ik sowieso nog niet aan toe ook.Walt schreef:Beste Jerommel,
Beste is om zelf eens dit soort tweaks te proberen. Bijv. het vervangen van een zekering in een versterker door een mooi audiofiel exemplaar kan al veel goeds doen. Staan vaak op MP, kosten zijn te overzien.
Gr. Walter
Ik beweeg nu weer richting het beste dat ik me kan veroorloven, en dergelijke tweaks zouden pas van toepassing zijn als e.e.a. min of meer klaar is.
En ik ben gevallen voor class D op lineaire voedingen, en mijn budget laat alleen Chinese electronica toe.
Actieve cross overs heb ik al, maar dat zijn ook maar analoge Behringers..
Heb zojuist een set Visaton AL200 van Ssassen gekocht (binnenkort binnen) en dat is me al een rib uit het lijf.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Wat heb ik hier nou weer mee te maken?Walt schreef:Beste Joram,
Als jij nou samen met Gerhard een luisterdag organiseert, neem ik de tuning stick mee OK?
![]()
![]()
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
FF wachten. Wie weet helpt zo'n Akiko Audio AC tuning stick prima tegen vette vingers. Soort van bliksemafleider...ds23man schreef:Wat heb ik hier nou weer mee te maken?Walt schreef:Beste Joram,
Als jij nou samen met Gerhard een luisterdag organiseert, neem ik de tuning stick mee OK?
![]()
![]()
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Helemaal niks, Wallo probeert de aandacht af te leidends23man schreef:Wat heb ik hier nou weer mee te maken?
Het lijkt me verstandig als je voodoo thuis houd, misschien als je de tuning stick zelf gebruikt vind je nog eens de inspiratie om je auto rij angst te overwinnen of jezelf iets minder serieus te nemen. Of om je forumgenoten genoten normaal aan te spreken in plaats van neerbuigend met 'beste'. Misschien kunnen we dan ook weer genieten van hoe je een luidspreker bouwt in plaats van dat hier verkondigt klaar te zijn met bouwen, het ultieme gevonden hebt en alle toevoegingen uit gekochte stukjes audiofiele mentale zelfbevrediging van marktplaats bestaan. Dan heb je dit forum uitgespeeld en kun je verder lijkt me. Truste.Walt schreef:Beste Joram,
Als jij nou samen met Gerhard een luisterdag organiseert, neem ik de tuning stick mee OK?
![]()
![]()
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Dit gaat wel erg ver om iemand zo extreem op zijn zwakke punten te pakken. Dit is echt kwetsend aan het worden en lijkt mij niet te mogen op een leuk forum als zba.
Als iemand leuke tweaks heeft (die je zelf niet hebt geprobeerd) hoe kun je daar het effect van weten? Het is niet allemaal geloofwaardig maar kan iemand een hoop plezier geven en dat is toch waar het om gaat? Je frustraties afreageren of zelfs te gaan kwetsen in bovenstaand bericht vind ik niet normaal en hoop dat er een moderator ingrijpt aangezien het om persoonlijke en gevoelige dingen gaat lijkt me.
Als iemand leuke tweaks heeft (die je zelf niet hebt geprobeerd) hoe kun je daar het effect van weten? Het is niet allemaal geloofwaardig maar kan iemand een hoop plezier geven en dat is toch waar het om gaat? Je frustraties afreageren of zelfs te gaan kwetsen in bovenstaand bericht vind ik niet normaal en hoop dat er een moderator ingrijpt aangezien het om persoonlijke en gevoelige dingen gaat lijkt me.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Iets met kaatsen en ballen?
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Hoewel ik je mening deel dat we het netjes moeten houden en zeker nimmer op de man mogen gaan spelen, krijg ik niet de indruk dat het hier om persoonlijke en gevoelige dingen gaat.Kalimba schreef:.........Je frustraties afreageren of zelfs te gaan kwetsen in bovenstaand bericht vind ik niet normaal en hoop dat er een moderator ingrijpt aangezien het om persoonlijke en gevoelige dingen gaat lijkt me.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
"Je auto rij angst overwinnen of jezelf minder serieus te nemen" dat vind ik erg persoonlijk en kwetsend over komen.Pjotr schreef:Hoewel ik je mening deel dat we het netjes moeten houden en zeker nimmer op de man mogen gaan spelen, krijg ik niet de indruk dat het hier om persoonlijke en gevoelige dingen gaat.Kalimba schreef:.........Je frustraties afreageren of zelfs te gaan kwetsen in bovenstaand bericht vind ik niet normaal en hoop dat er een moderator ingrijpt aangezien het om persoonlijke en gevoelige dingen gaat lijkt me.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Hallo Kalimba,
Zo lang dit topic loopt is het al plaag stootjes uitdelen over en weer. Op een audio gerelateerd forum is er stiekem altijd wel behoefte om over tweaks te spreken, positief dan wel negatief. Aangezien ik voorlopig wel klaar ben met bouwen, is dit het ideale topic hiervoor. En zo nu en dan komen er toch wat pareltjes voorbij, zoals die zekeringen.
Verder ken ik Shadow/Joram nog van de basisschool, ik heb geen moeite met zijn uitspraken. Misschien dat hij me nog eens een lift wil aanbieden naar een luisterdag?
Groetjes Walter
Zo lang dit topic loopt is het al plaag stootjes uitdelen over en weer. Op een audio gerelateerd forum is er stiekem altijd wel behoefte om over tweaks te spreken, positief dan wel negatief. Aangezien ik voorlopig wel klaar ben met bouwen, is dit het ideale topic hiervoor. En zo nu en dan komen er toch wat pareltjes voorbij, zoals die zekeringen.
Verder ken ik Shadow/Joram nog van de basisschool, ik heb geen moeite met zijn uitspraken. Misschien dat hij me nog eens een lift wil aanbieden naar een luisterdag?
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Je hebt gelijk, maar ik maak graag een uitzondering.Kalimba schreef:....
Als je dit als stootjes uitdelen ziet, mis je de essentie van mijn post, sinds de voltooiing van je plank, ergens rond pagina 100, heb je niets meer zelf gebouwd behalve een Scamo kloon en bericht je over 'upgrades' die de meesten van ons niets zeggen, maar ze werken zonder uitzondering?Walt schreef:Hallo Kalimba,
Zo lang dit topic loopt is het al plaag stootjes uitdelen over en weer. Op een audio gerelateerd forum is er stiekem altijd wel behoefte om over tweaks te spreken, positief dan wel negatief. Aangezien ik voorlopig wel klaar ben met bouwen, is dit het ideale topic hiervoor. En zo nu en dan komen er toch wat pareltjes voorbij, zoals die zekeringen.
Verder ken ik Shadow/Joram nog van de basisschool, ik heb geen moeite met zijn uitspraken. Misschien dat hij me nog eens een lift wil aanbieden naar een luisterdag?![]()
Groetjes Walter
Ik vind het gewoon zonde van je talent dat je niet bezig bent met het ontwikkelen van je vaardigheden op luidspreker bouwgebied oid.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ok, dat wist ik niet. Voor mij als buitenstaander kwam het nogal heftig over.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Dit topic is dan ook de "goede tijden, slechte tijden" variant op dit forum.
Het gaat maar door en door...
Dat gezegd hebbende, veel leden kennen elkaar persoonlijk van de diverse luisterdagen.
logisch dat je dan wat meer kunt zeggen als dat een wildvreemde tegen je doet.
Het gaat maar door en door...
Dat gezegd hebbende, veel leden kennen elkaar persoonlijk van de diverse luisterdagen.
logisch dat je dan wat meer kunt zeggen als dat een wildvreemde tegen je doet.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Begrijp ik. Het kan er soms wel heftig aan toe gaan zoals toen met de mini monitor. Ik vind dat soms wel jammer. Zo anders dan bijv. het modelbouw forum waar je bijna een overvloed aan complimenten en hulp krijgt. Hier pakt dat wel eens anders uit qua complimenten of blij voor iemand zijn 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Techneuten zijn soms onderling ook niet zachtzinnig. Dat wordt doorgaans nooit persoonlijk opgevat. Het is nog al eens het gevolg van "het gevecht" om iets praktisch en/of materieel op te lossen.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Hallo Joram,
Vroeger haalde ik zeker plezier uit het bouwen op zich, alleen daar ontbreekt me nu de tijd en energie voor. Ik ben een ander pad ingeslagen, mijn speaker is nabouw high end fabrieksmodel en nu probeer ik de rest van de set maximaal te laten presteren. De focus ligt nu meer op het bereiken van een zo goed mogelijk geluid, in plaats van de vele uren klussen in de schuur. Ik zou verwachten dat bijna elke zelfbouwer uiteindelijk op dit punt zal belanden. Blijven bouwen kost veel geld en veel tijd, dan moet je het wel echt hebben van de liefde voor houtbewerking en verfdampen...
Ik ben wel aan het broeden op een zelfbouw sub voor het allerlaagste oktaaf 16-32Hz, dat is slechts 1 stuks en qua bouwtijd nog goed te overzien. Zit dan te denken aan hypex versterking maar woofer keuze en aantal woofers staat nog open. Mogelijk impuls gecompenseerd met twee 15, 18 of zelfs 21 inchers? Het hoeft niet hard, zou wel zo laag mogelijk moeten gaan.
Gr. Walter
Vroeger haalde ik zeker plezier uit het bouwen op zich, alleen daar ontbreekt me nu de tijd en energie voor. Ik ben een ander pad ingeslagen, mijn speaker is nabouw high end fabrieksmodel en nu probeer ik de rest van de set maximaal te laten presteren. De focus ligt nu meer op het bereiken van een zo goed mogelijk geluid, in plaats van de vele uren klussen in de schuur. Ik zou verwachten dat bijna elke zelfbouwer uiteindelijk op dit punt zal belanden. Blijven bouwen kost veel geld en veel tijd, dan moet je het wel echt hebben van de liefde voor houtbewerking en verfdampen...
Ik ben wel aan het broeden op een zelfbouw sub voor het allerlaagste oktaaf 16-32Hz, dat is slechts 1 stuks en qua bouwtijd nog goed te overzien. Zit dan te denken aan hypex versterking maar woofer keuze en aantal woofers staat nog open. Mogelijk impuls gecompenseerd met twee 15, 18 of zelfs 21 inchers? Het hoeft niet hard, zou wel zo laag mogelijk moeten gaan.
Gr. Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
En daar maak je een denkfout, voor veel mensen is het bouwen op zich de hobby namelijk.Walt schreef:Ik zou verwachten dat bijna elke zelfbouwer uiteindelijk op dit punt zal belanden.
