Even in een apart topic om de andere niet te erg te bevuilen: gezocht luidsprekers voor buiten. Als je er op zoekt is er veel aanbod, bijvoorbeeld iets als dit.. (4 - 8 Ohm, geen 100V).Barry2001 schreef:Kleine toelichting: toen we hier kwamen wonen in 2004 (huis is uit 1997) bleek dat de vorige bewoner om een voor mij onduidelijke reden alle kamers heeft voorzien van een telefoonaansluiting. Die heb ik eruit gehaald en vervangen voor ethernet, dus een aansluiting in elke kamer. Vervolgens zijn er 4 plekken waar we wel eens naar muziek luisteren: woonkamer, keuken, werkkamer, overkapping buiten. Woonkamer staat een WXC, aan een eigenbouw voorversterker. Van daaruit (pre out) heb ik een kabeltje naar de keuken getrokken waar een EL84 SE versterker staat, die een eigen volume regeling heeft. Dat is 1. Nr 2 staat in de werkkamer, met daarachter een eindversterker naar smaak. Momenteel heb ik mijn ouwe 300B monoblokken weer eens aangesloten.
Dan de overkapping buiten, wat ik daar tot nu toe deed was streamen via m'n telefoon naar een bouwradio achtig iets. Zijn de tuin aan het veranderen en ik wil daar ook iets vasts hebben. Wordt deze WXC dus, nr3, die kan in een schuur ernaast staan. Ik wil nog op zoek naar speakers voor buiten, als iemand een tip heeft? Mag aktief, hoeft niet perse, komen wel buiten maar onder een overkapping te hangen, dus niet direkt in de regen. Heb me er nog niet in verdiept hoor, wat er zo voor in de handel is. Voordeel is dat alle streamers met 1 app te bedienen zijn, Spotify abbo en internet radio doet de rest. Wat zeker meespeelt is het bedienings gemak, ik woon hier niet alleen![]()
Dan nog een tip voor jou, als je er nog 1 zoekt, zet een zoekopdracht op MP. Ze worden op de en of andere manier veel aangeboden, je krijgt dan een mailtje als er een overeenkomst is met de zoekopdracht.
De vraag is, heeft iemand ervaring met een systeem? mag eventueel ook aktief.