Luisterdag Breda 26 Mei 2019!!!

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019!!!

Bericht door ds23man »

Hebben we al een Pizzadrama? :mrgreen:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019!!!

Bericht door OpaBert »

hardbats schreef:
Was een top dag jongens!
Het was mijn eerste keer en ik heb genoten, wat een ontzettende fijne groep mensen en wat een kennis en ervaring!
Ik ben er de volgende keer weer bij!
+2
John en ik hebben ook erg genoten
De Buizen bak 2.7 Watt op 1 watje ingesteld met voeding er aan vast
En met weergevers Open baffle en super laser tweeter
Deed Mn gehoor apparaat flippen.
Wat een geluidsdruk met dat PP bakje en wat mooi geluid
:goeie: :goedzo:
Nou Hans ik hoop te horen wat je van de KT88 monoblokken vind
Het was gezellig druk
Joram had geen Lafaette schreef hij mee genomen ik kreeg een buikkrampen
Maar het kwam toch goed Hij had de Bocama mee :lol:
Zat aardig in de stress ff
Al met al een super Weekend
Bedankt organisatie en mede forummers :goedzo: :goedzo:
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019!!!

Bericht door FR_Aad »

Dag was weer veel te snel om. Nog met zoveel mensen willen praten, en weer niet alles gehoord.
Tot een volgende
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019!!!

Bericht door dre »

En nu:plaatjes! :mrgreen:
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019!!!

Bericht door FR_Aad »

Had je maar moeten komen :-)
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019!!!

Bericht door dre »

Wie verplaatst het dan ook naar de zondag! :roll:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019!!!

Bericht door ray5150 »

FR_Aad schreef:
Had je maar moeten komen :-)
:rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019!!!

Bericht door Wowly »

Aaaaa wat een fijne dag weer. Het is altijd een beetje druk voor mij (of ik maak me te druk) maar alle vriendschappen maken het weer helemaal goed!!

Ik ga nu ff uitpuffen en alles verwerken, morgen kom ik op de dag terug

BtW Bert: je weet ondertussen wel dat je hele mooie buizenbakken staan te pronken in DeRuimte. Ik moest ze vertellen dat ze donderdag en vrijdag gesloten zijn, dus snel contact opnemen wanneer je ze kan ophalen. Had ze graag even meegenomen naar mij huis, maar woon een totaal andere kant op dus dat schiet dan niet op :)

Wat een bizar knappe dingen zijn er gemaakt door iedereen trouwens......
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019!!!

Bericht door Henkjan »

Ja, weer een zeer geslaagde dag, die veel te snel voorbij ging.

We hadden zelfs een nieuw forumlid dat speciaal voor de luisterdag uit Duitsland was gekomen :goeie:
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019!!!

Bericht door asterduc »

dit was weer een hele leuke luisterdag.
Blij dat ik na jaren zelf nog eens een systeem mocht meebrengen.

Zowel de heen- als terugrit was zonder problemen. Geen file gezien en parkeren kon om 9:30 gewoon voor de deur!!!
De plooifiets had ik tevergeefs meegenomen.

Een kennis was met me meegekomen, geen DIYer, maar wel een pure audiofanaat die gewend is naar ontzettend dure apparatuur te luisteren.
Man, wat is die geschrokken.
Hij was enorm verrast en achtte het onwaarschijnlijk wat hij hoorde, en dat aan een fractie van de prijs.

Persoonlijk ben ik het daar ook mee eens.
Elk systeem had zijn kwaliteiten. Ik stond er werkelijk versteld van en dat zonder enige uitzondering.
Van compact speaker à la 'Little one' tot open baffle met Karlson tweeter, knap staaltje hobbywerk.

Er hadden wel iets meer forumleden en bezoekers mogen zijn, alleen zo blijft deze happening bestaan.
En wie thuis is gebleven omwille van een jaarmarktje? domme zet!

Bedankt Jan voor je inzet. Zonder jou was dit weer niet mogelijk. =D>
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019!!!

Bericht door John P »

Het was een mooie dag, veel mooie dingen gehoord.
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019!!!

Bericht door WrineX »

Zooo ook weer thuis. hele leuke dag gehad weer !
Ik kan nu ook wel een klein dutje gebruiken ....en kan geen muziek meer horen !


Organisatie bedankt maar weer voor een perfect geregeld evenement.
rdv300b833
Berichten: 317
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 16:06
Locatie: Elst

Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019!!!

Bericht door rdv300b833 »

Jan,

dank voor de organisatie. Was weer een prima audio-treffen met leuke gesprekken en mooie "spulletjes".
Zoals hierboven aangehaald hoeft ons DIY-werk zeker niet onder te doen voor commerciële producten.
En we hebben er een hobby dan spontaan bij....

Met muzikale groet,
Reinout
Gebruikersavatar
tonvandeacker
Berichten: 867
Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 8:26
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019!!!

Bericht door tonvandeacker »

IMG_0839.jpg
Stefan en zijn set...echt gaaf...ook muziek gehoord die ik nog nooit gehoord had...van alles opgeschreven...kan ik van de week luisteren op de camping. :sure:
IMG_0840.jpg
DXT-Nexus en Scamo15 in de wachtkamer
IMG_0841.jpg
Henk-Jan....erg geconcentreerd.
IMG_0842.jpg
2e set....en toen was de kamer leeg.. :rofl: :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019!!!

Bericht door Shadow »

Zo thuis! uitgeladen en Riverside op met een welverdiend :beer:
P1050353.JPG
P1050354.JPG
P1050356.JPG
P1050358.JPG
P1050360.JPG
P1050363.JPG
P1050362.JPG
P1050364.JPG
P1050365.JPG
niet op de foto;
Ed's Verenters (niet gehoord ook trouwens :oops: )
Alles in ruimte 1 :oops:
De ge-wel-di-ge planar kastjes van Wrinex (de kleine) die me even achter de oren deden krabben :think: en dat voor een last minute actie :goedzo:
De SB acoustics 2 weg actief van hsmeets, prachtig geluid :rock:
De MFB sub van HJ die voor een flinke druk zorgde :rock:
En nog wel een paar :beer:

Heren en dames, (tot aan Dusseldorf aan toe kwamen ze vandaan vandaag! ) dank allen weer voor een zeer gezellige en mooie dag!
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019!!!

Bericht door dre »

Henkjan heeft iedereen weggejaagd? :rofl:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019!!!

Bericht door Shadow »

tonvandeacker schreef:

2e set....en toen was de kamer leeg.. :rofl: :rofl: :rofl:
Die tweeters moeten écht zachter Ton :lol:
Gebruikersavatar
tonvandeacker
Berichten: 867
Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 8:26
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019!!!

Bericht door tonvandeacker »

IMG_0843.jpg
Fijn om ze een keer in een groote ruimte los te laten
IMG_0844.jpg
PM6006 en Mac
IMG_0845.jpg
Aandachtig luisteren
IMG_0846.jpg
Geen idee
Gebruikersavatar
pvanlingen
Berichten: 1587
Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
Locatie: Dronten

Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019!!!

Bericht door pvanlingen »

Jan, bedankt dat je het ook dit jaar weer hebt willen organiseren.
Mocht je er inmiddels wat moe van zijn is het misschien een idee om het volgend jaar door Joram en Gerhard
te laten regelen. :D
Een perfect duo. :hide:

Paul.
Gebruikersavatar
tonvandeacker
Berichten: 867
Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 8:26
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019!!!

Bericht door tonvandeacker »

IMG_0847.jpg
SB coax
IMG_0848.jpg
Server met hele mooie muziek...echt geweldig
IMG_0849.jpg
Open Baffle...wat mooi gemaakt en klinkt als een klok
IMG_0850.jpg
Buiten was het ook erg gezellig
Gebruikersavatar
tonvandeacker
Berichten: 867
Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 8:26
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019!!!

Bericht door tonvandeacker »

IMG_0852.jpg
Gezellig bijpraten
IMG_0853.jpg

IMG_0854.jpg
De laatste 2 sets heb ik beide gehoord...zeer onder de indruk...techniek van de bovenste plank voor mij
IMG_0855.jpg
Gebruikersavatar
tonvandeacker
Berichten: 867
Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 8:26
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019!!!

Bericht door tonvandeacker »

IMG_0856.jpg
Achterkant van deze geweldige set.
IMG_0857.jpg
In de kleine keuken...wel gezellig en wat ging dat laag.
IMG_0858.jpg
Deze maakte ook indruk op mij....oh...die is van mij :rofl: :rofl:
IMG_0859.jpg
Daarna de battle van 3 verschillende DAC's
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019!!!

Bericht door dre »

Wat heeft Mario aan zijn waffel hangen?
Dat zat er vorig jaar niet op toch? :mrgreen:
Gebruikersavatar
tonvandeacker
Berichten: 867
Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 8:26
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019!!!

Bericht door tonvandeacker »

IMG_0860.jpg
Ook deze set klonk geweldig.
IMG_0861.jpg
Terug naar de wedstrijd van de DAC's.

Ze hebben daarvoor de versterker van Schadow gebruikt en de Scamo15 en DXT-Nexus
En toen viel ik van mijn stoel.....wat een geluid...dynamiek...soundstage.... :goeie: :goeie: :goeie:
Dus er is zeker winst te behalen in DAC en versterker.

Heel erg onder de indruk.
IMG_0862.jpg
1 van de 3 dac's
IMG_0863.jpg
en een paar kabels :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
tonvandeacker
Berichten: 867
Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 8:26
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019!!!

Bericht door tonvandeacker »

Jan en de rest bedankt.

Heel gezellig...fijn om een gezicht bij een naam te hebben.

Ben er volgend jaar weer bij...zeer geslaagd.
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”