Hoe zie jij dat voor je? Ik ben benieuwd!Henkjan schreef:programmeerbare AB en het probleem is er niet meer zou ik zeggen
Welke receiver/DAC?
Moderator: Beheerdersteam
Re: Welke receiver/DAC?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Welke receiver/DAC?
als je de TV met optisch verbindt regelt de TV niet meer het volume, maar moet t met een receiver of DAC. programmeer de AB zodat de volume knoppen op die DAC werken en de programma knoppen etc op de TV. dan bedien je op natuurlijke wijze de set.TheFox schreef:Hoe zie jij dat voor je? Ik ben benieuwd!Henkjan schreef:programmeerbare AB en het probleem is er niet meer zou ik zeggen
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Welke receiver/DAC?
+1
Dat werkt voortreffelijk, en is in deze situatie waarschijnlijk de mooiste oplossing.
Dat werkt voortreffelijk, en is in deze situatie waarschijnlijk de mooiste oplossing.
Re: Welke receiver/DAC?
Zijn er nog goede programmeerbare afstandbedieningen te koop tegenwoordig? Een aantal jaar terug had je een mooie van Logitech, maar ik meen dat die er uit ging. Hier in huis staan vier apparaten op vier afstandbedieningen, volume altijd via de AB van de receiver maar juist de volumeknopjes daarvan zijn al lange tijd defect.
Re: Welke receiver/DAC?
Wat ik daar op het eerste gezicht over vind, klinkt goed. Daar ga ik wat verder over inlezen. Hij komt waarschijnlijk op mijn verlanglijstje.
Re: Welke receiver/DAC?
Nu heb ik deze subwoofer van LG gevonden en inmiddels getest. Het werkt op zich prima, maarrrrr.....
Als je de volume via de TV aanpast gaat de volume van de subwoofer niet mee omdat ik de LG magic remote heb. Die kan de volume van de subwoofer niet via IR aanpassen. Ook niet via Optical out. De afstandsbediening van de subwoofer kan andersom wel gebruikt worden om de subwoofer EN de TV volume tegelijk aan te passen. Geen ideale oplossing maar ik kan ermee leven. Het geluid van de subwoofer is redelijk te noemen, in ieder geval beter als zonder de subwoofer.
https://www.lg.com/nl/audio/lg-SWH1
Als je de volume via de TV aanpast gaat de volume van de subwoofer niet mee omdat ik de LG magic remote heb. Die kan de volume van de subwoofer niet via IR aanpassen. Ook niet via Optical out. De afstandsbediening van de subwoofer kan andersom wel gebruikt worden om de subwoofer EN de TV volume tegelijk aan te passen. Geen ideale oplossing maar ik kan ermee leven. Het geluid van de subwoofer is redelijk te noemen, in ieder geval beter als zonder de subwoofer.
https://www.lg.com/nl/audio/lg-SWH1
Re: Welke receiver/DAC?
In de handleiding zie ik dan wel staan dat de zaken dan wat moeten worden aangepast.
In de handleiding staat dat dan het volume eerst op een bepaalde stand moet staan, kan het hier niet uitproberen, maar het is de moeite waard om het te proberen, juiste met anderen merken gaat met de koppeling niet helemaal lees ik dan.
Met de Logitech kan ik wel wat instellingen anders regelen als met de Magic, zoals terug naar de laatste zender, dat is dan wel weer makkelijk.
In de handleiding staat dat dan het volume eerst op een bepaalde stand moet staan, kan het hier niet uitproberen, maar het is de moeite waard om het te proberen, juiste met anderen merken gaat met de koppeling niet helemaal lees ik dan.
Met de Logitech kan ik wel wat instellingen anders regelen als met de Magic, zoals terug naar de laatste zender, dat is dan wel weer makkelijk.
