Met name cosmetische zaken nog verwacht ik... gisteren de versterker kunnen aansluiten en na veel hoorbare kliks/pops tijdens de muziek verwachtte ik een toch al niet onwaarschijnlijke recap te moeten uitvoeren. Echter lijkt dit uit te spelen op een aardingsprobleem met m'n DAC, want toen de muziek van een andere bron kwam was er helemaal niets mis met het geluid. In tegendeel zelfs.
Wat nog moet gaan gebeuren is het vernieuwen van de zijkantjes van het frontje, dat ziet er normaal gesproken zo uit:
Echter ontbreekt bij mij een zijkant en aangezien ik niet zo handig ben met plastic dacht ik maar wat reststukjes hout in te zetten. Zebrano in dit geval. Als eerste een mal gemaakt van MDF met de exacte afmetingen van het oude stukje plastic (links) en twee restjes grof uitgezaagd:
Na een tijdje met de bandschuurmachine om de freessporen weg te werken (het spul is keihard - redelijk te frezen, maar schuren...):
Dan de mal en de freestafel in actie. Dubbelzijdig tape (tapijtband) om de mal op z'n plek te houden:
En met wat geluk hou je dan zoiets over:
En met wat pech...:
Weer een uurtje later nog een stukje vrijgespeeld uit het resthout: eerst op dikte frezen (van ~10mm naar ~5mm), uitzagen en dan weer vlakschuren.
Dit keer slaagde het stukje ook nog voor de freesproef en kon ik beide stukjes afkanten:
En dan de afwerking met Osmo om het af te maken. Als eerste links (met Osmo) vs. rechts (zonder Osmo):
En als laatste samen:
Vandaag ga ik ze licht opschuren en nog een laagje geven.