DIYINHK AD1865 I-out vraagje
Moderator: Beheerdersteam
Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje
Reken iets van 180/ 200v op de Anodes.
3mA per buis.
Ik weet niet wat de weerstand is van je smoorspoelen?
Ik zou niet te veel wegstoken met een weerstand,dus trafo spanning niet al te hoog.
Alhoewel er maar een paar mA door gaat.
Wat gaat tellen is de K/H waarde van de 6N2P van max 100v!!
Dus bij SRPP niet boven de 200v op de Anode van de topbuis.
3mA per buis.
Ik weet niet wat de weerstand is van je smoorspoelen?
Ik zou niet te veel wegstoken met een weerstand,dus trafo spanning niet al te hoog.
Alhoewel er maar een paar mA door gaat.
Wat gaat tellen is de K/H waarde van de 6N2P van max 100v!!
Dus bij SRPP niet boven de 200v op de Anode van de topbuis.
Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje
Nog even over bedenken. Die trafo levert ca 240v AC onbelast.
Veel stroom loopt er niet inderdaad, bij 180v op de anode amper een mA per buisje.
De smoorspoelen zijn 1,5H, 50 ohm. Oudjes uit een tv toestel.
Veel stroom loopt er niet inderdaad, bij 180v op de anode amper een mA per buisje.
De smoorspoelen zijn 1,5H, 50 ohm. Oudjes uit een tv toestel.
Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje
Ik denk dat die smoorspoelen alleen maar ruimte in nemen, 1,5H is haast niks.
Gebruik meestal deze dingen https://www.tube-town.net/ttstore/Trans ... ::806.html
240v uit de trafo is te veel,zelfs als je er een hoop RC netwerkjes achter zet om het voltage te drukken lukt het je niet om binnen afzienbare tijd op 200v DC te komen.
De voeding wordt dan ook rete traag en dat wil je niet.
Misschien dat dit wat is http://www.elektrodump.nl/nl/laagspanni ... mator.html
Staat bij max 144v en dat bij een trafo op primair 220v,,op 230v zal het even wat meer geven,,maar hoe je dat dan secondair allemaal moet verbinden?
Kom je na gelijkrichting op iets van 180/190v DC.
Gebruik meestal deze dingen https://www.tube-town.net/ttstore/Trans ... ::806.html
240v uit de trafo is te veel,zelfs als je er een hoop RC netwerkjes achter zet om het voltage te drukken lukt het je niet om binnen afzienbare tijd op 200v DC te komen.
De voeding wordt dan ook rete traag en dat wil je niet.
Misschien dat dit wat is http://www.elektrodump.nl/nl/laagspanni ... mator.html
Staat bij max 144v en dat bij een trafo op primair 220v,,op 230v zal het even wat meer geven,,maar hoe je dat dan secondair allemaal moet verbinden?
Kom je na gelijkrichting op iets van 180/190v DC.
Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje
Puzzel-de-puzzel..weer genoeg voer om een poosje over na te denken haha. De oplossing van amplimo vind ik het mooiste, de prijs wat minder..
https://www.ringkerntrafo.nl/shop/high- ... -22va.html
Gisteravond nog een uurtje gespit in het magazijn en kwam nog een aardige trafo tegen. 115v 32mA, plus nog wat andere lagere spanningen. Vervelende is dat dit exemplaar vrij fors is.
Wat ook nog een optie is om een tube-Town ringkern te halen en deze af te wikken tot de gewenste spanning. https://www.tube-town.net/ttstore/Trans ... :2192.html
Gisteravond nog een uurtje gespit in het magazijn en kwam nog een aardige trafo tegen. 115v 32mA, plus nog wat andere lagere spanningen. Vervelende is dat dit exemplaar vrij fors is.
Wat ook nog een optie is om een tube-Town ringkern te halen en deze af te wikken tot de gewenste spanning. https://www.tube-town.net/ttstore/Trans ... :2192.html
Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje
Of een wikkelen
Ik heb nog een nieuw bouwpakket trafo van Amroh denk 10-20 Va moet dat even nazien
En wikkeldraad heb ik ook
Wat moet er op komen 150 volt en 7 volt voor de gloei ?
Ik heb nog een nieuw bouwpakket trafo van Amroh denk 10-20 Va moet dat even nazien
En wikkeldraad heb ik ook
Wat moet er op komen 150 volt en 7 volt voor de gloei ?
Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje
125v en 6,3v gloei zou het mooiste zijn Bert.Bert61 schreef:Of een wikkelen
Ik heb nog een nieuw bouwpakket trafo van Amroh denk 10-20 Va moet dat even nazien
En wikkeldraad heb ik ook
Wat moet er op komen 150 volt en 7 volt voor de gloei ?
Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje
Zal dat bouwpakket opzoeken en wikkelen voor je
Kom je naar Breda of kom je het bij me ophalen Werner Dat ups is niet erg betrouwbaar gezien onze eerste ervaring
Kom je naar Breda of kom je het bij me ophalen Werner Dat ups is niet erg betrouwbaar gezien onze eerste ervaring
Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje
De maten zijn
82 mm hoog
67 mm breed
Voet maat is 58x 67 mm
Moet hem nog wikkelen Maar is dit klein genoeg ?
En kom je naar Breda luisterdag ?
Denk dat hij 25 Va is
Helaas zit de label niet meer op de doos
Hij zat dicht geplakt met ductape
Denk dat ongeveer 40-50 Va is
Ik heb hem even los in elkaar gezet Dus die plaatjes zitten zo maar half op zn plek
Als je nog andere spanningen nodig hebt ?
Kan best nog wel een derde winding bij
82 mm hoog
67 mm breed
Voet maat is 58x 67 mm
Moet hem nog wikkelen Maar is dit klein genoeg ?
En kom je naar Breda luisterdag ?
Denk dat hij 25 Va is
Helaas zit de label niet meer op de doos
Hij zat dicht geplakt met ductape
Denk dat ongeveer 40-50 Va is
Ik heb hem even los in elkaar gezet Dus die plaatjes zitten zo maar half op zn plek
Als je nog andere spanningen nodig hebt ?
Kan best nog wel een derde winding bij
Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje
Is 125v niet te laag?125v en 6,3v gloei zou het mooiste zijn Bert.
125x1,4=175
175-voedings verlies (+- 10/20v)=155/160V DC
Wat Bert voorstelt 150V lijkt me beter!
ps. Dat afwikkelen van de Tube town ringkern gaat moeilijk,is van binnen gegoten met epoxy !
Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje
Trafo is welkom Bert, heb je een appje gestuurd.Bert61 schreef:De maten zijn
82 mm hoog
67 mm breed
Voet maat is 58x 67 mm
Moet hem nog wikkelen Maar is dit klein genoeg ?
En kom je naar Breda luisterdag ?
Denk dat hij 25 Va is
Helaas zit de label niet meer op de doos
Hij zat dicht geplakt met ductape
Denk dat ongeveer 40-50 Va is
Ik heb hem even los in elkaar gezet Dus die plaatjes zitten zo maar half op zn plek
Als je nog andere spanningen nodig hebt ?
Kan best nog wel een derde winding bij
Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje
Ik zal er een losse 10 volt wikkeling bij doen
Dus 150 +10
En 7 volt voor de gloei ?
En een 20 volt verlagen met DC 10 ma is een 2K weerstandje
Dus 150 +10
En 7 volt voor de gloei ?
En een 20 volt verlagen met DC 10 ma is een 2K weerstandje
Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje
Het begin is er Werner 
Voor de 150 volt 825 windingen
En een 7 volt =39 windingen de gloeistroom
Voor een extra 10 volt = 55 windingen welke je IN of TEGEN fase kan schakelen bij je hoogspanning
Heb je 140 150 160 volt reken voor je gelijkspanning BELAST 1,3 maal de wissel = 182 /195/208 Volt DC
Schakel je de 10 volt in tegen fase kom je op 130x1,3 =170volt 182/195 Volt DC
Voor de 150 volt 825 windingen
En een 7 volt =39 windingen de gloeistroom
Voor een extra 10 volt = 55 windingen welke je IN of TEGEN fase kan schakelen bij je hoogspanning
Heb je 140 150 160 volt reken voor je gelijkspanning BELAST 1,3 maal de wissel = 182 /195/208 Volt DC
Schakel je de 10 volt in tegen fase kom je op 130x1,3 =170volt 182/195 Volt DC
Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje
Je Bent er 100% zeker van dat dit is wat je wilt ?
Of liever een ringkern of nog kleiner past dit in je project Werner
Of liever een ringkern of nog kleiner past dit in je project Werner
Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje
Ik zoek er gewoon een plekje voor.Bert61 schreef:Je Bent er 100% zeker van dat dit is wat je wilt ?
Of liever een ringkern of nog kleiner past dit in je project Werner
Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje
Prima dan wikkel ik er een 800 windingen bij met wat vernis er tussen
Dan moet het goed komen
Dan moet het goed komen
Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje
Hij is klaar Werner.
Als je mij een pb stuur dan verstuur ik hem met post.nl naar je op
Als je mij een pb stuur dan verstuur ik hem met post.nl naar je op
Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje
Je Trafo is onderweg De tracking code heb ik naar je gestuurd via whatsapp3kes schreef:Wauw! Geweldig Bert! Ik app je even.
Hoop dat je er veel plezier mee hebt
Hij bromt iig niet elke laag heeft een flinke lik vernis ook heb ik elk plaatje in de vernis gezet
Lekker klodderen met latex handschoenen en een kwastje
Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje
Trafo zit erin Bert. Met de 145 volt aansluiting 201 volt gelijkspanning op de buis.
Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje
201v dat is geweldig
Trafo past in de kast
Verder nog wat aangepast? (weerstanden in de SRPP ? )
Hoe klinkt het?
Steraarde,gebruik kartel ringen vreten zich meer vast in de kast,betere aarde ook op den duur.
De weerstand tussen de elco,s niet inpakken ,worden ze alleen maar warmer van
Trafo past in de kast
Verder nog wat aangepast? (weerstanden in de SRPP ? )
Hoe klinkt het?
Steraarde,gebruik kartel ringen vreten zich meer vast in de kast,betere aarde ook op den duur.
De weerstand tussen de elco,s niet inpakken ,worden ze alleen maar warmer van
Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje
Mooi Werner
blij dat het past en je er mee vooruit kan
En inderdaad weerstanden niet inpakken
En inderdaad weerstanden niet inpakken
Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje
Heb de weerstanden vervangen door 1k exemplaren. Ook een roosterweerstand toegepast van 1k. Dat van die ring is een goed idee! Moet ik nog even aanpassen.democles schreef:201v dat is geweldig![]()
Trafo past in de kast![]()
Verder nog wat aangepast? (weerstanden in de SRPP ? )
Hoe klinkt het?
Steraarde,gebruik kartel ringen vreten zich meer vast in de kast,betere aarde ook op den duur.
De weerstand tussen de elco,s niet inpakken ,worden ze alleen maar warmer van
En dan natuurlijk aanzetten en luisteren maar. Hoe zal ik het omschrijven...het klonk al echt heel goed, nu voorzichtig gezegd nog weer fijner. Rust, diepte, sprankelend.
Volgende stap zijn de door jou aanbevolen buisjes. Maar eerst zo maar eens even laten draaien.
