DIYINHK AD1865 I-out vraagje
Moderator: Beheerdersteam
Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje
Ombouwklusje gedaan en testen maar te weinig signaal. Had eerst nog wat problemen met de aarde maar na wat zoeken toch juiste gevonden (AGND)
Heb dus een ssrp opstelling gemaakt met de 6H2N buis, 200 ohm kathode weerstand. 180v op de anode.
Weer wat verder gerommeld en de E88cc buisjes terug geplaatst. Nu wel voldoende signaal. Er even voor gaan zitten, kijk dat klinkt al een stuk fijner als met v-out.
Nu de vraag, ik zou toch graag de 6H2N buisjes willen proberen. Is er wat te sleutelen aan de srpp opstelling?
Heb dus een ssrp opstelling gemaakt met de 6H2N buis, 200 ohm kathode weerstand. 180v op de anode.
Weer wat verder gerommeld en de E88cc buisjes terug geplaatst. Nu wel voldoende signaal. Er even voor gaan zitten, kijk dat klinkt al een stuk fijner als met v-out.
Nu de vraag, ik zou toch graag de 6H2N buisjes willen proberen. Is er wat te sleutelen aan de srpp opstelling?
Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje
Vreemd ,met 6N2P moet het makkelijk kunnen doen.
Maak even een tekeningetje hoe en van wat kwa schakeling.
Had bij mij de 6N2P juist vervangen omdat hij in mijn setup best wel veel deed.
Maak even een tekeningetje hoe en van wat kwa schakeling.
Had bij mij de 6N2P juist vervangen omdat hij in mijn setup best wel veel deed.
Laatst gewijzigd door democles op do 02 mei 2019, 23:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje
Dit wel bekende schemaatje gebruikt. Hoe heb jij dat toen met de GND gedaan? Alles aan elkaar gehangen?
Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje
Met extra vermelding dat de r-load 200 ohm is en niet 100 zoals in bovenstaand schema.
Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje
MAAAAAR, volgens mij adviseerde Anne 1K weerstanden (is al weer een paar jaar geleden
) ipv 200R.
Verder gebruik ik nog 1K stopweerstanden op de ingangen van de buizen.
Massa,s knoop ik per buis aan elkaar en per buis gaat de massa naar de - van de laatste elco in de voeding van de buizen.
Verder gebruik ik nog 1K stopweerstanden op de ingangen van de buizen.
Massa,s knoop ik per buis aan elkaar en per buis gaat de massa naar de - van de laatste elco in de voeding van de buizen.
Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje
Kijk! Duidelijk!
Heb jij de gnd’s van de voedingen voor de dac ook nog apart aan elkaar geknoopt?
Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje
Bij mijn eigen bouwsels wel.
DIYINHK heeft daar al aan gedacht niet nodig denk ik.
DIYINHK heeft daar al aan gedacht niet nodig denk ik.
Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje
Probleem zat hem in de aarding. Eén van de isolatieringetjes voor de fets zat niet goed..
Boel weer aangesloten, 6H2N buisjes erin en luisteren maar. Kijk dat klinkt!
Geen volumeprobleem meer, geen getik, 100% verbetering.
Boel weer aangesloten, 6H2N buisjes erin en luisteren maar. Kijk dat klinkt!
Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje
En al een beetje verslaafd aan het geluid?
Zou je misschien nog een korte omschrijving kunnen plaatsen met wat je aan de dac print gedaan cq weggehaald hebt.
Is altijd leuk voor de andere kijkbuiskinderen
Misschien kun je het aangeven op de foto.
Zou je misschien nog een korte omschrijving kunnen plaatsen met wat je aan de dac print gedaan cq weggehaald hebt.
Is altijd leuk voor de andere kijkbuiskinderen
Misschien kun je het aangeven op de foto.
Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje
Het ding klinkt werkelijk fenomenaal, niets aan gelogen. Gedetailleerd, groots. Gewoon heerlijk! 100% een blijver dus. Heeft z’n eigen klank maar ik hou er nu al van.
Zal er morgen een foto van maken. In gesproken woord: Rond elke dac chip de weerstanden en c-tjes verwijderd. Pin 1 & 14 (SJ) gelift van de print (op advies van Marcel). En de hele v-out los gekoppeld door de eerste twee weerstanden in de v-out richting de op-amp weg te halen.
Daarna dus een 200 ohm weerstand als I/V converter gebruikt (i-out naar massa). Van elke chip heb ik 1 kanaal gebruikt.
Zal er morgen een foto van maken. In gesproken woord: Rond elke dac chip de weerstanden en c-tjes verwijderd. Pin 1 & 14 (SJ) gelift van de print (op advies van Marcel). En de hele v-out los gekoppeld door de eerste twee weerstanden in de v-out richting de op-amp weg te halen.
Daarna dus een 200 ohm weerstand als I/V converter gebruikt (i-out naar massa). Van elke chip heb ik 1 kanaal gebruikt.
Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje
Mooi,Mooi,Mooi
Er is nog een upgrade mogelijk
Luister hier een geruime tijd naar,goed voor body en geest,alles is nog vers.
Zoek ondertussen op het net naar de 6N23P en dan uit de jaren 70 van de Voskhod fabriek.
Deze zijn te herkennen aan de enkele bevestiging van het,,getter,, in de buis,dat gedeelte wat bovenin de buis zit https://en.wikipedia.org/wiki/Getter.
Als je ze nog kunt vinden
Deze buizen kun je zo inpluggen zonder wat te veranderen.
Alles wat daarna komt kwa dac zal een compromis zijn.
Er is nog een upgrade mogelijk
Luister hier een geruime tijd naar,goed voor body en geest,alles is nog vers.
Zoek ondertussen op het net naar de 6N23P en dan uit de jaren 70 van de Voskhod fabriek.
Deze zijn te herkennen aan de enkele bevestiging van het,,getter,, in de buis,dat gedeelte wat bovenin de buis zit https://en.wikipedia.org/wiki/Getter.
Als je ze nog kunt vinden
Deze buizen kun je zo inpluggen zonder wat te veranderen.
Alles wat daarna komt kwa dac zal een compromis zijn.
Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje
Daar ga ik is voor zoeken. Heb nog twee smoorspoelen voor de hs voeding liggen, eens kijken of daar nog plek voor is.
Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje
Belachelijke prijzen zie ik voorbij komen voor die dingen. Even goed filteren 
Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje
En even wat foto's (die ik alleen 90 graden gedraaid geüpload krijg grrrr)
Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje
Dapper, die hoogspanning gesoldeerd en zonder bevestiging door je kast 
Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje
Ik zie dat je de kast als algehele ground massa gebruikt.
Dat had ik wat anders gedaan.
Maar goed, als het werkt.
Die twee condensator (rode 1uF) op de print heb je weggelaten en de gaten door gesoldeerd?
Dat had ik wat anders gedaan.
Maar goed, als het werkt.
Die twee condensator (rode 1uF) op de print heb je weggelaten en de gaten door gesoldeerd?
Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje
Geen kleine kindertjes of vervelende huisdiertjes hier. En anders...pang!Shadow schreef:Dapper, die hoogspanning gesoldeerd en zonder bevestiging door je kast
Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje
Ieder zo z’n idee erover.. het werkt uitstekend. Er bij vermeldend dat het een lopend project is, de zaak is nog lange niet klaar.democles schreef:Ik zie dat je de kast als algehele ground massa gebruikt.
Dat had ik wat anders gedaan.
Maar goed, als het werkt.
Die twee condensator (rode 1uF) op de print heb je weggelaten en de gaten door gesoldeerd?
C-tje zit onder de print gemonteerd. 1 condensator kan er nog uit, die bij de op-amp.
Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje
Ging me meer om je eigen veiligheid3kes schreef:Geen kleine kindertjes of vervelende huisdiertjes hier. En anders...pang!Shadow schreef:Dapper, die hoogspanning gesoldeerd en zonder bevestiging door je kast
Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje
Wat aardig van je hahaha. Maar geen problemen, kan zelfs gewoon een deksel op, niet dat dat gaat gebeuren overigensShadow schreef:Ging me meer om je eigen veiligheid3kes schreef:Geen kleine kindertjes of vervelende huisdiertjes hier. En anders...pang!Shadow schreef:Dapper, die hoogspanning gesoldeerd en zonder bevestiging door je kast
Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje
Weer wat verder gefreubeld. Heb nog twee smoorspoelen liggen die ik wil gebruiken. Wil eigenlijk een kleinere HS trafo, de buisjes gebruiken erg weinig.
Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje
Heb je de spoelen doorgemeten?
Ben je bekend met het programma Duncan Amp ,,psu disigner,,?
Kun je je voeding simuleren,als je de waardes weet van de smoorspoelen.........
Smoorspoelen haaks op je trafo monteren en wel wat afstand tussen trafo en spoelen (brom instraling),liefst elco er tussen.
Ben je bekend met het programma Duncan Amp ,,psu disigner,,?
Kun je je voeding simuleren,als je de waardes weet van de smoorspoelen.........
Smoorspoelen haaks op je trafo monteren en wel wat afstand tussen trafo en spoelen (brom instraling),liefst elco er tussen.
Laatst gewijzigd door democles op ma 06 mei 2019, 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: DIYINHK AD1865 I-out vraagje
Dat programmatje heb ik ervoor gebruikt inderdaad, werkt mooi!
Vraag, de trafo’s die ik hier heb liggen hebben een hogere spanning als dat ik nodig heb. Zijn er grote bezwaren tegen een extra weerstand in de voedingslijn richting de buis? (Om de spanning naar naar beneden te krijgen).
Vraag, de trafo’s die ik hier heb liggen hebben een hogere spanning als dat ik nodig heb. Zijn er grote bezwaren tegen een extra weerstand in de voedingslijn richting de buis? (Om de spanning naar naar beneden te krijgen).
