Op zoek naar een setje actieve monitor speakers

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
michelp
Berichten: 609
Lid geworden op: vr 31 jul 2009, 21:44
Locatie: Omg. Doetinchem

Op zoek naar een setje actieve monitor speakers

Bericht door michelp »

Hallo allemaal,

Voor thuis ben ik op zoek naar een setje monitor speakers. Actief, omdat dat makkelijker is qua ruimte. Komt in mijn thuiskantoortje te staan. Hoeft absoluut niet hard te kunnen, maar moet wel fatsoenlijk laag uit kunnen komen (komt geen subwoofer bij).
Budget zon 400 euro voor een paartje. Goedkoper mag natuurlijk ook.
Wat zijn in deze prijsklasse goede speakers om naar te kijken? Als iemand wat te beluisteren heeft, of te koop, hoor ik dat ook graag.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Op zoek naar een setje actieve monitor speakers

Bericht door ds23man »

Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20400
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Op zoek naar een setje actieve monitor speakers

Bericht door Shadow »

michelp schreef:
Hallo allemaal,

Voor thuis ben ik op zoek naar een setje monitor speakers. Actief, omdat dat makkelijker is qua ruimte. Komt in mijn thuiskantoortje te staan. Hoeft absoluut niet hard te kunnen, maar moet wel fatsoenlijk laag uit kunnen komen (komt geen subwoofer bij).
Budget zon 400 euro voor een paartje. Goedkoper mag natuurlijk ook.
Wat zijn in deze prijsklasse goede speakers om naar te kijken? Als iemand wat te beluisteren heeft, of te koop, hoor ik dat ook graag.
https://www.bax-shop.nl/studio-monitors ... r-per-stuk

Mag ik deze aanbevelen? Hier in gebruik voor zomerse feestjes buiten e.d. Maar zijn echt goed!
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36748
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Op zoek naar een setje actieve monitor speakers

Bericht door Pjotr »

Dit goedkope spul zeker eerst zelf gaan beluisteren! Klinkt vaak leuk op eerste gehoor maar beklijft soms niet...
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Op zoek naar een setje actieve monitor speakers

Bericht door ray5150 »

Er is tegenwoordig heel veel keus in kleine actieve monitoren, via muziekwinkels en webshops zijn er vele tientallen zo niet honderden verschillende modellen te krijgen.
Ik zou willen voorstellen om eens te gaan kijken en luisteren in het Key-music filiaal te Apeldoorn.
https://www.keymusic.com/nl/winkel/acti ... -monitors/
michelp
Berichten: 609
Lid geworden op: vr 31 jul 2009, 21:44
Locatie: Omg. Doetinchem

Re: Op zoek naar een setje actieve monitor speakers

Bericht door michelp »

Het zijn de jbl 305p geworden. Meer dan goed genoeg voor op mijn bureau.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20400
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Op zoek naar een setje actieve monitor speakers

Bericht door Shadow »

michelp schreef:
Het zijn de jbl 305p geworden. Meer dan goed genoeg voor op mijn bureau.
:foto:
michelp
Berichten: 609
Lid geworden op: vr 31 jul 2009, 21:44
Locatie: Omg. Doetinchem

Re: Op zoek naar een setje actieve monitor speakers

Bericht door michelp »

De meeste rommel heb ik maar even van de foto af gesneden :lol:
Bijlagen
20190625_231853.jpg
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20400
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Op zoek naar een setje actieve monitor speakers

Bericht door Shadow »

Gaaf! nog een stukje achterover kantelen?
Mocht je last hebben van het feit dat ze wat boemerig worden zo dicht op de muur, dan kun je de poorten wat temperen met demping evt.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36748
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Op zoek naar een setje actieve monitor speakers

Bericht door Pjotr »

Mooi! :-({|= dat zijn best nog forse kasten zeg zo op je bureau :relax:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20400
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Op zoek naar een setje actieve monitor speakers

Bericht door Shadow »

F3 van 49Hz op je bureau is ook netjes :lol:
michelp
Berichten: 609
Lid geworden op: vr 31 jul 2009, 21:44
Locatie: Omg. Doetinchem

Re: Op zoek naar een setje actieve monitor speakers

Bericht door michelp »

Voor degene die benieuwd zijn, ik heb een afbeelding van een meting toegevoegd.
jbl.png
Ze staan dicht op de achterwand, dus het laag is dat waarschijnlijk wel terug te zien.
Voor nu stoort het me niet, maar ik ga er nog wel een keer mee testen.

De kastjes vind ik niet enorm groot. Op de foto staan ze naast een 27 inch scherm.
Misschien komt dat ook wel omdat er beneden grote open baffles staan, en als ik dat als referentie gebruikt zijn deze echt klein.
Het laag is ook niet te vergelijken natuurlijk. Open baffle met sub erbij loopt tot onder de 20hz door beneden.
Plaats reactie