ZBA CA versterkers bouwen

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Shadow

Re: ZBA CA versterkers bouwen

Bericht door Shadow »

Ja ik neem hem mee, maar ben zelf ook benieuwd.
Shadow

Bericht door Shadow »

Pjotr schreef:
Moet zeggen dat je qua recyclen Ray nog naar de kroon gaat steken :mrgreen:
IMG_20190505_215155523.jpg
IMG_20190505_215201616.jpg
Behuizing die half gebruikt was overgenomen van ReneN weer voorzien van koelblokken, nu het front en de achterplaat weer fatsoenlijk monteren :-k
Dit is echt een dure behuizing van Modushop maar ik ben niet weg van de kwaliteit :-&
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Shadow schreef:
....
Dit is echt een dure behuizing van Modushop maar ik ben niet weg van de kwaliteit :-&
nee, dat valt tegen helaas.
ik heb er nu een paar van Ghent audio (China) en dat is een paar klassen beter. maar die heeft niet zo'n groot aanbod helaas. customisation van bv de achterplaat kan daar dan weer wel. dikke aanrader
Shadow

Bericht door Shadow »

Ik ga de volgende behuizing, die voor de Aleph-X trilogie, ook zelf maken, niet meer kopen. Gewoon aluminium bestellen bij aluminiumopmaat.nl en na montage zwart spuiten oid, ik heb mooie antracietlak gevonden die hittebestendig is bij de fabrikant van m’n kachel :lol:
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Henkjan schreef:
ik heb er nu een paar van Ghent audio (China) en dat is een paar klassen beter...
Hmmmm weinig met koeling. Kan nou niet onder de indruk van de schoonheid van die kastjes zijn... :roll: w.d.b. heeft Ali en EBay ook zat. Maar om even een UcD'tje in een kastje te proppen is het wel handig :sure:

Zelf spuiten van alu kan maar is ook bewerkelijk. Moet je eigenlijk toch ook eerst in de washprimer zetten.
Shadow

Bericht door Shadow »

Wat dat betreft had ik nog Fokker in Hoogerheijde moeten werken, daar hadden ze een anodiseer afdeling :lol:
Je kan niet alles hebben :-#
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Dat is ook niet alles, dat krast ook vrij snel. Of je moet het "weerbestendig" laten doen. Eerlijk gezegd vind ik spuiten fraaier dan. Mocht je willen anodiseren: http://www.anodising.nl/ in Wateringen. Goede kwaliteit en goede prijs!
Shadow

Bericht door Shadow »

Ik had ze net gevonden idd. Dank! Maar eerst de opzet duidelijk hebben en werkend. En er komt nog een versterker tussen door hoop ik O:) daar heb ik al een aantal aanvragen voor liggen om die te bouwen :lol:
ray5150

Bericht door ray5150 »

Shadow schreef:
Pjotr schreef:
Moet zeggen dat je qua recyclen Ray nog naar de kroon gaat steken :mrgreen:
IMG_20190505_215155523.jpg

IMG_20190505_215201616.jpg

Behuizing die half gebruikt was overgenomen van ReneN weer voorzien van koelblokken, nu het front en de achterplaat weer fatsoenlijk monteren :-k
Wat komt daar in te zitten ?
Shadow

Bericht door Shadow »

Ik hoop CA MK2 :lol:
ray5150

Bericht door ray5150 »

Zozo. Peter mag wel tempo maken... :mrgreen: :relax:
Shadow

Bericht door Shadow »

Welnee, die moet gewoon lekker z’n ding doen. Als deze behuizing klaar is gaat ie op de plank, past CA MK2 erin? Mooi dan gaat ie erin, anders verkoop ik hem weer op een luisterdag of knoop er een andere amp in :lol:
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Zo is dat! Dat is i.d.d een hele fraaie kast voor de MK2. Gewoon droog en koel bewaren. Dat spul beschimmelt niet zo snel :mrgreen:
Shadow

Bericht door Shadow »

Terug naar CA versterker nr.3;
Dit PGA bordje heb ik op het oog;
Screenshot_20190507-131556.png
Keuze uit de PGA2310 & 2311, Waarbij de verkoper de 2310 als betere en een paar euro duurdere optie aan biedt. (23 om 26 euro) dus dat zal het probleem niet zijn.

Vanavond eens meten of ik dat display kwijt kan.
Ah!buis

Bericht door Ah!buis »

Shadow schreef:
Keuze uit de PGA2310 & 2311, Waarbij de verkoper de 2310 als betere en een paar euro duurdere optie aan biedt. (23 om 26 euro) dus dat zal het probleem niet zijn.
De 2311 mag maar 5V voeding voor het AC-deel, de 2310 tot 15V waardoor de laatste grotere signalen aankan.
Maar als ze in eenzelfde schakeling zitten (en dus max. 5V) lijkt 't mij een nutteloze extra kost.
Anne
Zweitse

Bericht door Zweitse »

Shadow schreef:
Terug naar CA versterker nr.3;
Dit PGA bordje heb ik op het oog;

Screenshot_20190507-131556.png

Vanavond eens meten of ik dat display kwijt kan.
Is dat er één met een remonte?
Shadow

Bericht door Shadow »

Ja, gewoon zoeken op PGA2310 op Alie, heb je hem zo.
Ah!buis schreef:
Shadow schreef:
De 2311 mag maar 5V voeding voor het AC-deel, de 2310 tot 15V waardoor de laatste grotere signalen aankan.
Maar als ze in eenzelfde schakeling zitten (en dus max. 5V) lijkt 't mij een nutteloze extra kost.
Anne
I quote;
PGA2310 geeft betere dynamiek dan PGA2311
Wat ze daar precies mee bedoelen weet ik niet, TI heeft op z'n site er wel wat info over staan;
https://e2e.ti.com/support/audio/f/6/p/ ... tch=LM2664
Wordt nu niet helemaal wijs, maar voor de lol bestellen we de 2310 maar eens.
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

Let wel op dat je bij Alie met-aan-zekerheid-grenzende-waarschijnlijkheid imitatie koopt. De kit is maar heel iets duurder dan wanneer je alleen de TI chip bij een distributeur koopt, dus dan weet je het wel.
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Barry2001 schreef:
Let wel op dat je bij Alie met-aan-zekerheid-grenzende-waarschijnlijkheid imitatie koopt. De kit is maar heel iets duurder dan wanneer je alleen de TI chip bij een distributeur koopt, dus dan weet je het wel.
Die oorzaak en gevolg kun je zo niet stellen. Prijzen flucturen sowieso sterk. Als je Farnell/RS/Mouser bedoelt is dat geen vergelijk. Dat gaat minstens 4x over de kop. Reële prijzen als uitgangspunt als je dit soort vergelijk wilt maken, is de 1K stuks prijs op de site van TI. En dan nog geldt in China een heel eigen economie van distributie. En dat hoeft niet per se imitatie te zijn.
Laatst gewijzigd door Pjotr op di 07 mei 2019, 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Shadow

Bericht door Shadow »

Barry2001 schreef:
Mja Audiophonics verkoopt exact hetzelfde kitje voor 49,50 en dan zit er ook imitatie op? Achteraf een originele bij Mouser mee laten komen en die monteren?
Ah!buis

Bericht door Ah!buis »

Shadow schreef:
Mja Audiophonics verkoopt exact hetzelfde kitje voor 49,50 en dan zit er ook imitatie op? Achteraf een originele bij Mouser mee laten komen en die monteren?
Gewoon eerst zien of 't bevalt ?
Je kunt achteraf ook nog het IC verwisselen indien nodig.
Met de Kaku heb je al ervaring opgedaan met uithalen en terugzetten :mrgreen:
Anne
Shadow

Bericht door Shadow »

Buis is weer de lolligste thuis :rofl:

Mja de chip los bij Audiophonics is €9,90 ik weet niet of die er mee weg komen imitatie zo te verkopen in Europa Barry?
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

Ik zie bij Alie de kit te koop staan voor US$30, inclusief display, verzenden, alles. En dan moet er nog wat verdiend worden... kan alleen maar imitatie zijn.
Als je 100% zekerheid wilt hebben moet je via een TI distributeur kopen, die kunnen zich het niet veroorloven imitatie te verkopen. Maar misschien merk je er weinig van, of pas over een jaar, wie zal het zeggen. Ben zelf gestopt met componenten te kopen op eBay / China, altijd wat.
De chip voor een tientje bij Audiophonics, die zeker geen distributeur is, kopen ‘m ook gewoon in China.
Maar nogmaals wie weet gaat het goed, maar je weet om te beginnen al niet of de chip z’n specs haalt.
Als je 100% zekerheid wilt, zelf bouwen met gevalideerde componenten.
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

Snap de discussie niet. Die PGA is dermate slecht dat het de kwaliteit van de CA om zeep helpt. Die chipjes zijn gewoon ruisbakken...
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Weet ik niet Gerhard. Zo slecht zijn die sjhips toch niet? Overigens doet de CA zijn kunstje aan de uitgang: Vermogen leveren met heel weinig vervorming. Maar je hebt wel een punt, het zijn al heel oude chips. Inmiddels niet wat betere? Hier nog iemand die er nou niet heel enthousiast over is: https://www.tnt-audio.com/ampli/pga2311_e.html

Maar wat is dan het alternatief? Toch weer gewoon een Alps-motorpot. W.d.b. kan er aan zo'n Chinees stuurprintje daarvoor niet zoveel mis zijn :D Heb je alleen geen digitale readout. Wat dan wel weer het probleem van de plaatsing van het display oplost. So hep ieder nadeel sein foordeel hè :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Pjotr op di 07 mei 2019, 20:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie