Luisterdag Breda 26 Mei 2019 - Inschrijving
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Re: Inschrijving Luisterdag Breda 26 Mei 2019
Jeej vervoer geregeld , dus wij zijn er zeker bij
een maat van me neemt mee, een planar magnetic hybride (joint venture). en wat ik mee neem is nog niet duidelijk
ik doe wel even mijn best om nog iets nieuws en anders in elkaar te gooien
maar veel vrije tijd heb ik nu niet dus, gaan het zien.
Re: Inschrijving Luisterdag Breda 26 Mei 2019
Shadow schreef:Henkjan heeft nog een mooie AVR voor je te koop
niet zo flauw doen
Re: Inschrijving Luisterdag Breda 26 Mei 2019
Oh ik dacht dat het een grapje was, als in een receiver
audio video receiver ,want die heb ik en die zou ik het liefst bij het vuil zetten. maar ik vermoed dat er dan iets anders bedoeld word
?
ik ken weinig van deze plastic bakken die lager dan 4 ohm doen
ik ken weinig van deze plastic bakken die lager dan 4 ohm doen
Re: Inschrijving Luisterdag Breda 26 Mei 2019
Ik wil me graag aanmelden voor de luisterdag van zondag 26 mei.
Ik kan iets meenemen om te demonstreren: een zelf ontworpen en gebouwd current-drive audio systeem met actief en digitaal crossover filter, bestaande uit:
Als er belangstelling voor is, kan ik een praatje / workshop / dialoog houden om de mensen mee te nemen in mijn (mogelijk onconventionele) ontwerpkeuzes.
De configuratie is eerder getoond in Alphen, Hengelo en Beetsterzwaag. In Hengelo en Beetsterzwaag heb ik de ruimte gekregen voor een sessie, met leuke reacties van toehoorders.
Ik hoor graag hoe jij/jullie hier tegen aan kijken…
Ik kan iets meenemen om te demonstreren: een zelf ontworpen en gebouwd current-drive audio systeem met actief en digitaal crossover filter, bestaande uit:
- Actief digitaal scheidingsfilter met kamercorrectie en DAC
- 4-kanaals current-drive amplifier (hoge uitgangsimpedantie c.q. lage demping factor)
- 2-weg luidsprekers (zonder passief scheidingsfilter)
Als er belangstelling voor is, kan ik een praatje / workshop / dialoog houden om de mensen mee te nemen in mijn (mogelijk onconventionele) ontwerpkeuzes.
- Wat is current-drive en waarom?
- Waarom deze drivers?
- Waarom actieve digitale scheidingsfilters?
- Waarom een gesloten luidsprekersysteem?
De configuratie is eerder getoond in Alphen, Hengelo en Beetsterzwaag. In Hengelo en Beetsterzwaag heb ik de ruimte gekregen voor een sessie, met leuke reacties van toehoorders.
Ik hoor graag hoe jij/jullie hier tegen aan kijken…
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
Re: Inschrijving Luisterdag Breda 26 Mei 2019
weet niet of het ergens vermeld is, maar 26 mei is het federale en europese verkiezingsdag in België.
Ik zal dus iets later zijn.
Ik zal dus iets later zijn.
Re: Inschrijving Luisterdag Breda 26 Mei 2019
Je kan Veerle (toch?) toch een volmacht geven om voor jou te stemmen?
Re: Inschrijving Luisterdag Breda 26 Mei 2019
Jerry ik ben nogal analoog en ook nog met buizenJerry schreef:Ik wil me graag aanmelden voor de luisterdag van zondag 26 mei.
Ik kan iets meenemen om te demonstreren: een zelf ontworpen en gebouwd current-drive audio systeem met actief en digitaal crossover filter, bestaande uit:Ik heb wel een 15 minuten rust en ruimte nodig om de kamercorrectie in te meten.
- Actief digitaal scheidingsfilter met kamercorrectie en DAC
- 4-kanaals current-drive amplifier (hoge uitgangsimpedantie c.q. lage demping factor)
- 2-weg luidsprekers (zonder passief scheidingsfilter)
Als er belangstelling voor is, kan ik een praatje / workshop / dialoog houden om de mensen mee te nemen in mijn (mogelijk onconventionele) ontwerpkeuzes.Om de ruimte te nemen voor de nodige interactie stel ik dan voor om 45 a 60 minuten de ruimte te nemen. Dit kan achteraf of vooraf, maar kan ook los van de demo in een andere ruimte. Een standaard met flip-overvellen zou fijn zijn (een beamer kan ook, een flip-over is fijner), niet per se noodzakelijk, maar wel leuker (een curve is illustratiever dan wat gezwaai). Mogelijk is een sessie met interactie een aardige afwisseling met het luisteren… (en voor mij leuk om te doen)
- Wat is current-drive en waarom?
- Waarom deze drivers?
- Waarom actieve digitale scheidingsfilters?
- Waarom een gesloten luidsprekersysteem?
De configuratie is eerder getoond in Alphen, Hengelo en Beetsterzwaag. In Hengelo en Beetsterzwaag heb ik de ruimte gekregen voor een sessie, met leuke reacties van toehoorders.
Ik hoor graag hoe jij/jullie hier tegen aan kijken…
Maar ik zou zeggen als je er zelf zin in hebt Doen
En reuze benieuwd naar al die dingen die ik zonder te weten allemaal mis
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
Re: Inschrijving Luisterdag Breda 26 Mei 2019
heeft ze vorig jaar bij de lokale verkiezingen moeten doen en toen mocht ze 2 keer in een lange rij aanschuiven.Shadow schreef:Je kan Veerle (toch?) toch een volmacht geven om voor jou te stemmen?
Toen ik haar vanochtend vroeg of ze dat deze maand nog eens wou doen stak ze haar middelvinger op. Ben er maar niet verder op in gegaan!
Re: Inschrijving Luisterdag Breda 26 Mei 2019
Nou, ik zou juist zeggen richting jou en al onze buizenliefhebbers: current-drive en buizenversterkers hebben iets gemeen, n.l. een hogere uitgangsimpedantie dan solid-state versterkers met de nodige feedback. Sterker, current-drive versterkers gebruiken feedback om een nog hogere uitgangsimpedantie te realiseren om bepaalde eigenschappen van buizen nog verder te versterken. Chargerend gezegd: buizen zijn "middle of the road" en current-drive "the other extreme". En er zijn ook current-drive buizenversterkers, bijvoorbeeld van Ultrasound.Bert61 schreef:Jerry ik ben nogal analoog en ook nog met buizen
Maar ik zou zeggen als je er zelf zin in hebt Doen![]()
![]()
En reuze benieuwd naar al die dingen die ik zonder te weten allemaal mis
Ik hoop dat ik de belangstelling nog wat aangewakkerd heb...
Re: Inschrijving Luisterdag Breda 26 Mei 2019
Middle of the road Chirpy chirpy cheep cheep is niet mijn cup of thee of muziek
Doe is een ander proberen Jerry
Doe is een ander proberen Jerry
Re: Inschrijving Luisterdag Breda 26 Mei 2019
Och ik heb altijd nog wat extra’s achter de hand als het moet, past genoeg in de kards23man schreef:De lijst met spullen is nog wel wat mager....
Re: Inschrijving Luisterdag Breda 26 Mei 2019
Vaak nemen mensen ook spullen mee die niet op de lijst staan.
Re: Inschrijving Luisterdag Breda 26 Mei 2019
Maar om de grote ruimte te vullen kunnen we nog wel wat gebruiken idd.
Re: Inschrijving Luisterdag Breda 26 Mei 2019
Ik zal ook nog wat spullen mee nemen Heb wel wat spul liggen waar misschien mensen blij mee zijn
Re: Inschrijving Luisterdag Breda 26 Mei 2019
Next try...Bert61 schreef:Middle of the road Chirpy chirpy cheep cheep is niet mijn cup of thee of muziek![]()
Doe is een ander proberen Jerry
Buizen zijn "middle of the road" kwa uitgangsimpedantie en current-drive "the other extreme".
En nogmaals, check eens de Ultrasounds: buizen én current-drive.
Re: Inschrijving Luisterdag Breda 26 Mei 2019
Shadow schreef:Iedereen neem al spullen voor jou mee Bert
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
Re: Inschrijving Luisterdag Breda 26 Mei 2019
ik kan deze wel meebrengen!Shadow schreef:ds23man schreef:De lijst met spullen is nog wel wat mager....ray5150 schreef:Vaak nemen mensen ook spullen mee die niet op de lijst staan.Shadow schreef:Maar om de grote ruimte te vullen kunnen we nog wel wat gebruiken idd.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Inschrijving Luisterdag Breda 26 Mei 2019
Ik ga maar niet een flauwe grap maken over een fietskar.... 
