Wat bedoel je?Pjotr schreef:Wat ik mij wel afvraag waarom je zo'n klein en licht sensortje met een "10-tonner" vervoerd...
Fusion 567
Moderator: Beheerdersteam
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Fusion 567
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Fusion 567
Je bedoelt de gehele constructie om de Murata heen? Dat is noodzakelijke afscherming tegen instraling. Zit een charge coupled opamp in met 500M weerstanden.
Re: Fusion 567
Citaat: " ... vanwege de montage van de sensor in het huisje (zachte hot-melt) deels door de keramische voetplaat. Dat laatste heb ik toegevoegd omdat ik bij de subwoofers merkte dat duwen op de conus een reactie gaf door verbuiging van de sensor. '' Van https://mfblabs.nl/forum/viewtopic.php?f=19&t=355 . Verklaart nog niet het formaat, al verwacht ik dat Rob een minimale grootte heeft gezocht.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Fusion 567
download/file.php?id=142364&mode=view
De afmetingen is vnl bepaald door het standaard afschermblikje. Definitieve productieversie zal wat kleiner en lichter worden.
De afmetingen is vnl bepaald door het standaard afschermblikje. Definitieve productieversie zal wat kleiner en lichter worden.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Fusion 567
Je mag wel oppassen dat die sensor niet tegen de spider schuurt.ds23man schreef:Volgende stap: het lijmen van le capteur:
_DSC2647[1].JPG
_DSC2645[1].JPG
Uiteraard met mijn favoriete middel, in dit geval in de kleur pergamon:
_DSC2646[1].JPG
Heb in het verleden veel onderzoek gedaan en je wilt niet weten hoe dicht sommige conussen tegen de spider zitten.
Waar ik mij eerder druk om maak is de niet-symmetrische belasting op de conus.
Dan krijg je sowieso gratis wat vervorming voor terug (buiten de frequentie dipjes om)
Die Seas heeft al een niet al te hoge Mms
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Fusion 567
Heb zat ruimte bij deze Seas, bij Xmax mechanisch ingedrukt heb ik nog een centimeter ruimte over.
- tonvandeacker
- Berichten: 867
- Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 8:26
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Fusion 567
Mooie kast geworden...ben benieuwd hoe het eruit ziet als ze gespoten zijn.
Mooie drivers ook de SB en de DXT.....en de Excel natuurlijk.
Die wil ik wel horen in Breda....
Tot de 26e
Mooie drivers ook de SB en de DXT.....en de Excel natuurlijk.
Die wil ik wel horen in Breda....
Tot de 26e
Re: Fusion 567
De buitenkant is voor het oog, het geluid is voor het oor. Hoe zal die klinken? Ben benieuwd naar off-axis responsie, naar de filtering. Gaan jullie de groepslooptijd er uit filteren, net als in de LS1 van Grimm?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Fusion 567
Nee, er zit geen Fir in de Fusion.Wieger61 schreef:Gaan jullie de groepslooptijd er uit filteren, net als in de LS1 van Grimm?
Re: Fusion 567
Net even wat gelezen over dit project maar ik begin langzamerhand wel enthousiast te worden.
Ik was al op zoek naar een betere vervanger voor mijn XLS10, maar dit lijkt precies wat ik zoek.
Deze SEAS woof past precies in mijn kast, en voor de Fusion amp maak ik gewoon ruimte.
Ben benieuwd wanneer dit beschikbaar komt voor iemand zoals ik
Ik was al op zoek naar een betere vervanger voor mijn XLS10, maar dit lijkt precies wat ik zoek.
Deze SEAS woof past precies in mijn kast, en voor de Fusion amp maak ik gewoon ruimte.
Ben benieuwd wanneer dit beschikbaar komt voor iemand zoals ik
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: Fusion 567
Zijn peperdure woofers,Dan schreef:Net even wat gelezen over dit project maar ik begin langzamerhand wel enthousiast te worden.
Ik was al op zoek naar een betere vervanger voor mijn XLS10, maar dit lijkt precies wat ik zoek.
Deze SEAS woof past precies in mijn kast, en voor de Fusion amp maak ik gewoon ruimte.
Ben benieuwd wanneer dit beschikbaar komt voor iemand zoals ik
Ik heb er 3 liggen, waarvan eentje ooit gekocht met een klein scheurtje in de surround, is netjes gemaakt.
Die mag eventueel weg.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Fusion 567
Effe rustig aan jongens, het is nog niet duidelijk hoe dit op de markt gaat komen.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Fusion 567
Dat is apart, aangezien de Sigma en Sharc DSP's dat namelijk wel ondersteunen.ds23man schreef:Nee, er zit geen Fir in de Fusion.Wieger61 schreef:Gaan jullie de groepslooptijd er uit filteren, net als in de LS1 van Grimm?
Zelfs met een simpele 1701 moet dat lukken (hoewel je geheugen wel heel snel vol zit)
Btw, ik zag dat Murata een andere variant heeft die nog wel in productie is met dezelfde hoek.
Wel iets andere gevoeligheid ed en wordt ook niet recommened for new designs (dus die zal er ook wel over een tijdje uitgaan)
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Fusion 567
De dsp is niet het probleem maar HFD. Om een FIR te gebruiken voor een totaalcorrectie moet ie op de input zitten, een pre eq dus en dat vergt nog even wat werk om dat in HFD te realiseren.
Re: Fusion 567
Ik doe rustig aan hoor, als jullie maar opschietends23man schreef:Effe rustig aan jongens, het is nog niet duidelijk hoe dit op de markt gaat komen.
Zonder gekheid, die XLS is als sub misschien prima maar ben gewoon nog niet tevreden over het laag. Het laag sluit naar mijn gevoel niet goed aan op de midwoofertjes. En als ik dan wat nieuws aanschaf dan doe ik dat het liefst met het oog op een verbetering die ik daarna nog kan uitvoeren. Ik kom sowieso luisteren in Breda.
Er zijn misschien wel wat goedkopere basluidsprekers als alternatief te gebruiken. De voorwaarde was hoofdzakelijk dat de conus stijf genoeg is voor de opnemer begrijp ik. Maar geld is niet echt een issue hoor, als het echt beter is doe ik het waarschijnlijk toch wel.
Enneh Bas, vriendelijk aangeboden hoor. Wil best een setje overnemen maar een enkele gerepareerde woofer? Mwoah..
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Fusion 567
Ik begrijp dit niet helemaal.Dan schreef:Ik doe rustig aan hoor, als jullie maar opschietends23man schreef:Effe rustig aan jongens, het is nog niet duidelijk hoe dit op de markt gaat komen.![]()
Zonder gekheid, die XLS is als sub misschien prima maar ben gewoon nog niet tevreden over het laag. Het laag sluit naar mijn gevoel niet goed aan op de midwoofertjes. En als ik dan wat nieuws aanschaf dan doe ik dat het liefst met het oog op een verbetering die ik daarna nog kan uitvoeren. Ik kom sowieso luisteren in Breda.
Er zijn misschien wel wat goedkopere basluidsprekers als alternatief te gebruiken. De voorwaarde was hoofdzakelijk dat de conus stijf genoeg is voor de opnemer begrijp ik. Maar geld is niet echt een issue hoor, als het echt beter is doe ik het waarschijnlijk toch wel.
Enneh Bas, vriendelijk aangeboden hoor. Wil best een setje overnemen maar een enkele gerepareerde woofer? Mwoah..
Dus een MFB systeem gaat ineens allerlei totaal andere ongerelateerde problemen oplossen?
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: Fusion 567
Ik dacht dat het er om ééntje zou gaan, tegen de €400 voor een nieuwe en voor de mijne €100 zou niet verkeerd zijn.Dan schreef:
Enneh Bas, vriendelijk aangeboden hoor. Wil best een setje overnemen maar een enkele gerepareerde woofer? Mwoah..
Re: Fusion 567
Eh, nee. Mijn probleem is een (sub)woofer die niet hoog genoeg inzetbaar is. Ik wil graag upgraden/verbeteren en dan vind ik de optie MFB erg interessant. En omdat ik graag met Hypex werk is mijn interesse wel gewekt. Dus dien ik met de opvolger van mijn woof rekening te houden met een upgrade.One World Concepts schreef:Ik begrijp dit niet helemaal.Dan schreef:Ik doe rustig aan hoor, als jullie maar opschietends23man schreef:Effe rustig aan jongens, het is nog niet duidelijk hoe dit op de markt gaat komen.![]()
Zonder gekheid, die XLS is als sub misschien prima maar ben gewoon nog niet tevreden over het laag. Het laag sluit naar mijn gevoel niet goed aan op de midwoofertjes. En als ik dan wat nieuws aanschaf dan doe ik dat het liefst met het oog op een verbetering die ik daarna nog kan uitvoeren. Ik kom sowieso luisteren in Breda.
Er zijn misschien wel wat goedkopere basluidsprekers als alternatief te gebruiken. De voorwaarde was hoofdzakelijk dat de conus stijf genoeg is voor de opnemer begrijp ik. Maar geld is niet echt een issue hoor, als het echt beter is doe ik het waarschijnlijk toch wel.
Enneh Bas, vriendelijk aangeboden hoor. Wil best een setje overnemen maar een enkele gerepareerde woofer? Mwoah..
Dus een MFB systeem gaat ineens allerlei totaal andere ongerelateerde problemen oplossen?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Fusion 567
Goed, het blijkt dus dat de resonantie rond de 650Hz met een zwaardere conus wel minder is maar niet weg. Door het plaatsen van een 4 grams gewicht op 90 graden t.o.v. de sensor is dat behoorlijk in te dammen.
Groen: kaal
Rood met extra gewicht.
Verder blijkt dat het verdelen (2x2 gram) van het gewicht op 90 en 270 graden dezelfde werking heeft.
De open loop meting:
Let op! Dit zijn meting van het sensorsignaal.
Groen: kaal
Rood met extra gewicht.
Verder blijkt dat het verdelen (2x2 gram) van het gewicht op 90 en 270 graden dezelfde werking heeft.
De open loop meting:
Let op! Dit zijn meting van het sensorsignaal.
Re: Fusion 567
Uitslag en geluidsdruk van een luidspreker zijn niet hetzelfde. Boven de resonantiefrequentie van een modelluidspreker neemt de uitslag 12dB per octaaf af terwijl de geluidsdruk constant blijft. Bij een BR-kast is de uitslag minimaal rond de resonantiefrequentie van de poort. Moet daarom de DSP van de MFB middels laagfrequent near flield metingen afgeregeld worden op een rechte karakteristiek van de geluidsdruk? Lijkt me niet eenvoudig bij BR en OB.
- Tom Magchielse
- Berichten: 1139
- Lid geworden op: vr 16 apr 2010, 13:32
- Locatie: Borger (Dr)
Re: Fusion 567
De geluiddruk in het verre veld is evenredig met de versnelling van de conus, niet de uitwijking of de snelheid. T.o.v de uitwijkingsfunctie komt daar dus 12dB/oct bij
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Fusion 567
Daarom wordt er met een versnellingsopnemer gewerkt en niet een positiesensor.
