Hoi Henkjan,
Dit is niet het draadje waar de schakeling in voorkomt die door mij gebouwd is, zal zelf even zoeken.
Dit is de schakeling. viewtopic.php?f=7&t=24802&start=275
Is hier al meer aan de orde geweest dat sommige brommen.
Misschien helpt 't om de trafo in te gieten in kunsthars.
Anne
Hoi Anne,
Allebei de trafo`s zijn ingegoten met giethars.
De eerste die aangesloten zit lijkt wel een stuk stiller, vanavond als het wat stiller is nog eens luisteren.
Allebei de trafo`s zijn ingegoten met giethars.
De eerste die aangesloten zit lijkt wel een stuk stiller, vanavond als het wat stiller is nog eens luisteren.
Daar zit niet erg veel rond.Ik had meer een doos met de ringkern erin en dan volgieten in gedachte.
Meer massa errond hoe minder het kan meetrillen.
Maar als het zo gaat, des te beter
Anne
Ja, ik meen me een soort gasgeur te herinneren .
Voor zover ik begreep, wordt de trafo ver onder z'n max gebruikt, erg warm zal ie dan niet worden .
Anne
Hoi Anne,
Er loopt 37 mA dat zal met de eindtransistoren er aan iets meer worden.
Heb die hars buiten met een echt schildersmasker op verwerkt, toen nog een tijdje op een geventileerde plek laten uitharden, maar het stikt nog steeds behoorlijk.
Groet,
Pim
Mwah, als het polyesterhars is dan helpt zo'n schildersmasker ook weinig. Aan de andere kant is die styreendamp ook weer niet zo schadelijk voor een keertje. Maar het kan weken duren voor je van de stank af bent. En als je iets te weinig harder gebruikt hebt blijft het eeuwig stinken.
Mwah, als het polyesterhars is dan helpt zo'n schildersmasker ook weinig. Aan de andere kant is die styreendamp ook weer niet zo schadelijk voor een keertje. Maar het kan weken duren voor je van de stank af bent. En als je iets te weinig harder gebruikt hebt blijft het eeuwig stinken.
Hoi Pjotr,
Ongeveer zoals deze, die zijn er voor gemaakt.
Groet,
Pim