De KT66 mag 500V hebben in een ultra lineaire schakeling. De negatieve roosterspanning zal aangepast moeten worden.Een vriend van mij heeft een mooie set KT66 buizen liggen.
Kunnen die zo in mijn versterker, i.p.v de 6550, of moet ik dan aanpassingen doen?
Verder mag pin 1 op de buisvoet niet aangesloten zijn, omdat daar inwendig wat aan vast kan zitten.
Verder opletten of bij de KT66 buis pin 6 ontbreekt. Deze is niet gebruikt. In jou versterker is pin 6 van de buisvoet als soldeersteunpunt gebruikt. Als de KT66 wel een pin 6 heeft, zul je pin 6 van de buisvoet niet mogen gebruiken. Voor de zekerheid.
Verder zal de aanpassing van de trafo mogelijk moeten veranderen, want de KT66 kan minder vermogen leveren dan de 6550, en heeft een hogere aanpasweerstand nodig.
Piet
