Een nieuwe meetversterker.......
Moderator: Beheerdersteam
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28477
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Een nieuwe meetversterker.......
Sjonge jonge, Dre wil alleen maar dit ding gebruiken om zijn speaker te meten...
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Een nieuwe meetversterker.......
ik ga t eens op een plankje zetten icm de meetset van Rudyds23man schreef:Kwestie van proberen of je genoeg uitsturing hebt. Aan de andere kant doe je nooit metingen op vol vermogen. Wel gebalanceerd aansluiten!
-
transplanum
- Berichten: 272
- Lid geworden op: ma 14 mar 2011, 19:13
Re: Een nieuwe meetversterker.......
Ohh, ik zag dat nergens staan vandaar....ds23man schreef:Sjonge jonge, Dre wil alleen maar dit ding gebruiken om zijn speaker te meten...
Re: Een nieuwe meetversterker.......
Och, je meet altijd wel wat. En interferentie van je speakerkabels naar je mic kabels? Als je per se een UcD wilt gebruiken dan boeit dat toch niet... het onderscheid kun je toch niet maken. Snap alleen niet waarom je die weg kiest als er betrouwbaardere alternatieven zijn. Wil je nou meten of met een versterker prutsen? 
- pvanlingen
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
- Locatie: Dronten
Re: Een nieuwe meetversterker.......
Dre,
in een stoffig hoekje op de werkbank staat mijn oude meetversterker werkloos.
Kan ook 2 Ohm aan. (b.v. open baffle 2 woofers parallel)
Misschien iets voor je?
Paul.
in een stoffig hoekje op de werkbank staat mijn oude meetversterker werkloos.
Kan ook 2 Ohm aan. (b.v. open baffle 2 woofers parallel)
Misschien iets voor je?
Paul.
Re: Een nieuwe meetversterker.......
Pjotr schreef:Och, je meet altijd wel wat. En interferentie van je speakerkabels naar je mic kabels? Als je per se een UcD wilt gebruiken dan boeit dat toch niet... het onderscheid kun je toch niet maken. Snap alleen niet waarom je die weg kiest als er betrouwbaardere alternatieven zijn. Wil je nou meten of met een versterker prutsen?
Ik heb alles in huis,dus waarom niet gewoon bouwen......
maar het blijkt niet te kunnen.........
Dus helaas.
Paul,bedankt voor je aanbod!
Maar ik heb hier nog een versterker of wat liggen.
Re: Een nieuwe meetversterker.......
Wel goed lezen hè. Je meet altijd wel watdre schreef:Pjotr schreef:Och, je meet altijd wel wat. En interferentie van je speakerkabels naar je mic kabels? Als je per se een UcD wilt gebruiken dan boeit dat toch niet... het onderscheid kun je toch niet maken. Snap alleen niet waarom je die weg kiest als er betrouwbaardere alternatieven zijn. Wil je nou meten of met een versterker prutsen?![]()
![]()
![]()
Ik heb alles in huis,dus waarom niet gewoon bouwen......
maar het blijkt niet te kunnen.........
Dus helaas.
Paul,bedankt voor je aanbod!
Maar ik heb hier nog een versterker of wat liggen.
Re: Een nieuwe meetversterker.......
Ik wil eigenlijk gewoon weten of de versterker gewoon te gebruiken is.
Dus met buffer en dus blijkbaar met een spannings-stabilisatie.
En een beetje hulp uiteraard.
Dus met buffer en dus blijkbaar met een spannings-stabilisatie.
En een beetje hulp uiteraard.
Re: Een nieuwe meetversterker.......
Had je niet gewoon een UCD180 met een trafo in een kassie kunnen stoppen ?
Lijkt me toch een heel stuk simpeler en praktischer dan dit.
Lijkt me toch een heel stuk simpeler en praktischer dan dit.
Re: Een nieuwe meetversterker.......
Okee, ik had de indruk dat je het met dit doel had aangeschaft. 
Re: Een nieuwe meetversterker.......
Heulemaal niemand?dre schreef:Ik wil eigenlijk gewoon weten of de versterker gewoon te gebruiken is.
Dus met buffer en dus blijkbaar met een spannings-stabilisatie.
En een beetje hulp uiteraard.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28477
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Een nieuwe meetversterker.......
Ja hallo, moeten we ook nog een print voor je ontwerpen?
Volgens mij zit er een fout in de datasheet. Er wordt gesproken over de ongestabiliseerde Vamp ( + en -) en een gestabiliseerde van 6,3 volt ( + en -). Het rare is dat die laatste nergens op een connector staat vermeld. Vermoedelijk is de Vamp op de boxed header ( J2) die gereguleerde spanning, maar dat moet je nameten. Pin 5 en 6 dus.
Volgens mij zit er een fout in de datasheet. Er wordt gesproken over de ongestabiliseerde Vamp ( + en -) en een gestabiliseerde van 6,3 volt ( + en -). Het rare is dat die laatste nergens op een connector staat vermeld. Vermoedelijk is de Vamp op de boxed header ( J2) die gereguleerde spanning, maar dat moet je nameten. Pin 5 en 6 dus.
Laatst gewijzigd door ds23man op za 23 mar 2019, 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Een nieuwe meetversterker.......
Jeuj....
Onderdelen keurig binnen gekregen en heel goed opgeruimd.............
Onderdelen keurig binnen gekregen en heel goed opgeruimd.............
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Een nieuwe meetversterker.......
ik zie bij onze franse vrienden redelijk wat printjes die se naar gebalanceerd doen, welke zou hier t beste gebruikt kunnen worden?
https://www.audiophonics.fr/en/preamp-m ... 11544.html
https://www.audiophonics.fr/en/preamp-m ... -7035.html
https://www.audiophonics.fr/en/preamp-m ... 11661.html
https://www.audiophonics.fr/en/preamp-m ... derway=asc
https://www.audiophonics.fr/en/preamp-m ... 11544.html
https://www.audiophonics.fr/en/preamp-m ... -7035.html
https://www.audiophonics.fr/en/preamp-m ... 11661.html
https://www.audiophonics.fr/en/preamp-m ... derway=asc
Re: Een nieuwe meetversterker.......
Is zoiets niet te gebruiken als meetversterker?
https://www.cheaptech.nl/nobsound-hifi- ... ble.Google
https://www.cheaptech.nl/nobsound-hifi- ... ble.Google
Re: Een nieuwe meetversterker.......
Psies. Als ie meten wil dan deed Paul al een mooi aanbod. Dat is dus niet de bedoeling 
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28477
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Een nieuwe meetversterker.......
Deze is wel netjes:
https://www.audiophonics.fr/en/preamp-m ... 11544.html
Door de Ne5532 kan je makkelijk nog wat extra gain geven.
https://www.audiophonics.fr/en/preamp-m ... 11544.html
Door de Ne5532 kan je makkelijk nog wat extra gain geven.
