SMD soldeertin
Moderator: Beheerdersteam
-
dirklammers
- Berichten: 424
- Lid geworden op: do 23 aug 2012, 16:55
Re: SMD soldeertin
Dank voor jullie complimenten. Blijft lastig om de juiste hoeveelheid tin toe te voegen. Te weinig en je hebt het gevoel dat het niet lekker "hecht", te veel en je krijgt van die lelijke klodders aan de beide zijkanten.
Vreemd genoeg zijn die IC's nog het gemakkelijkst: twee tegenovergestelde pootjes vastzetten en dan een klodder soldeer langs de andere pootjes trekken. Vloeien de pootjes vanzelf vast.
Leuk hoor, nooit te oud om te leren
Dirk
Vreemd genoeg zijn die IC's nog het gemakkelijkst: twee tegenovergestelde pootjes vastzetten en dan een klodder soldeer langs de andere pootjes trekken. Vloeien de pootjes vanzelf vast.
Leuk hoor, nooit te oud om te leren
Dirk
Re: SMD soldeertin
Kleine opmerking over die hoeveelheid. Dat blijft i.d.d. lastig. Probeer volgende keer toch iets minder soldeer te gebruiken. Het soldeer moet eigenlijk een beetje hol staan tegen het component. Het zit dan heus wel vast. W.d.b. hoe dunner het soldeer hoe beter te doseren.
