Da's niks nieuws, die heb ik ook hier, kijk naar de datum, dat is een veel oudere versie. (2015)ds23man schreef:Kijk eens wat ik vanochtend in mijn schoentje vond! En het is niet eens Sinterklaas.![]()
ELTIM VS-20.pdf
Eltim Hexfet amp
Moderator: Beheerdersteam
-
Patrickpaf
Re: Eltim Hexfet amp
-
Patrickpaf
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Als ik de foto's van de printen bekijk lijkt het inderdaad niet met schema overeen te komen. Laat Anne straks eerst maar eens puzzelen. Naast de BDP zit ook een 1K2 die naar de basis gaat.
-
Patrickpaf
piet1955 schreef:Lijkt me meer een gevalletje rechtsbijstand verzekering, ARAG.
-
Patrickpaf
Ja dat klopt, ben op het moment in Photoshop de waarden van de onderdelen aan vervangen door de schemanummers, en dan blijk inderdaad (bijvoorbeeld) C3 heel anders te zitten.ds23man schreef:Als ik het goed begrijp zit het zo:
eltim.GIF
Als het schema klopt, en dat zal naar alle waarschijnlijkheid wel zo zijn, dan denk ik er nog wel uit te komen.
Maar je haalt Anne al aan, ik heb de indruk dat hij aanzienlijk beter dan mijzelf onderlegd is, en kan inschatten dat het schema in orde is.
Die 2 onderbrekingen zou kunnen, maar zover ben ik nog niet.
-
Patrickpaf
Ja, ook dat klopt, zou het toch nog goed komends23man schreef:Volg die 1K2 die naast de BDP zit maar eens, dan zie je hoe het zit.
Als je dat zo doet krijg je meekoppelingds23man schreef:Als ik het goed begrijp zit het zo:
Het zit wel goed hoor, tenminste volgens de fotos van de print.De basissen zitten op de tekstzijde aan de 1k2 weerstanden.
Enkel de serieschakeling R-C tussen de collectors is omgedraaid, maakt niet uit.
Schema met aansluitnummers, Anne
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Dus de pinnummering van de That300 in het schema is ook gespiegeld. Lekkere bende zo!
Maar gelukkig hebben we Anne, ons handige multifunctionele forumzakmes.
Maar gelukkig hebben we Anne, ons handige multifunctionele forumzakmes.
-
Patrickpaf
Ik durf bijna niks meer te zeggen, maar op het schema wat je nu laat zien, kun je nog net het '1' tje zien van het IC, en daar heb je nummer 14 bij gezet. Dan zit de boel toch gedraaid? En nummer '1' op de print, collector, naar R7 op het originele schema van VS-20 v4.Ah!buis schreef:Als je dat zo doet krijg je meekoppelingds23man schreef:Als ik het goed begrijp zit het zo:![]()
Het zit wel goed hoor, tenminste volgens de fotos van de print.De basissen zitten op de tekstzijde aan de 1k2 weerstanden.
Enkel de serieschakeling R-C tussen de collectors is omgedraaid, maakt niet uit.
Schema met aansluitnummers, ELTIM.jpg Anne
'
-
ds23man
- Ook commercieel actief
De nummering van het ic is in het schema anders (gespiegeld), maakt op zich niet uit. Maar wel vreselijk verwarrend..... en heel slordig.
Maakt toch niks uit, de tekening in 't schema is vanonder bekeken.Als je het schema "vanachter" bekijkt zit 't goed.Geeft hetzelfde, 't ding is symetrisch.Op de print klopt het.
Anne
Anne
Ding is dan wel symmetrisch, maar de + ingang en de - ingang verwisselen is niet verstandig. Dat maakt wel uit! Eerlijk gezegd kan ik dat er niet meer uit halen.
In dit geval is er geen voedingsaansluiting, enkel 4 transistors en de twee middelste aansluitingen (tegenover elkaar) aan het substraat.Pjotr schreef:Ding is dan wel symmetrisch, maar de + ingang en de - ingang verwisselen is niet verstandig. Dat maakt wel uit! Eerlijk gezegd kan ik dat er niet meer uit halen.
Anne
Hoebedoellu? Ik bedoelde niet van de losse That maar van de versterker zelf in zijn geheel. Moet zeggen dat Eltim er wel in geslaagd is een volkomen onnavolgbaar ding te klussen. Denk dat Chinese namaak wel uitgesloten is 
-
Patrickpaf
"Dat was een van de reden dat hij het schema niet wilde verstrekken, lees de exacte quote van de mail die ik van hem ontving:Pjotr schreef:Hoebedoellu? Ik bedoelde niet van de losse That maar van de versterker zelf in zijn geheel. Moet zeggen dat Eltim er wel in geslaagd is een volkomen onnavolgbaar ding te klussen. Denk dat Chinese namaak wel uitgesloten is
Ik begrijp je ongenoegen, die is hier nog veel groter.
Tegenwoordig is het helaas de gewoonste zaak van de wereld om spullen van bedrijven te kopiëren
en vervolgens als particulier via Ebay, etc. voor een prikje aan te bieden. Vandaar.
Schema’s uitsluitend voor persoonlijk gebruik in bijlage.
Nogmaals, bouw alles af en meld wat je mist, stuur ik zsm na."
Let vooral op de laatste zin, het zal wel St.Juttemis worden, denk ik zo.
-
Patrickpaf
Inmiddels ontgaat het me volledig.Ah!buis schreef:Maakt toch niks uit, de tekening in 't schema is vanonder bekeken.Als je het schema "vanachter" bekijkt zit 't goed.Geeft hetzelfde, 't ding is symetrisch.Op de print klopt het.
Anne
Dus alles klopt behalve het omdraaien van C3 en R5, en van C4 en R6?
De onderbreking die "Ds23man" suggereerde, en ik ook dacht dat dat correct was, is niet nodig??
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Dat is helemaal niet nodig. De grap is dat hij bij het layouten de "devices" in the That verwisseld heeft omdat beter uit kwam. Alleen is ie even vergeten om dat in schema aan te passen.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Ik zou deze nog even controleren of het echt zo is aan de hand van Anne's aangepaste nummering!Patrickpaf schreef:O ja, de extra verbinding, in lage resolutie
En Patrick, je hebt nog steeds een privebericht van mij openstaan.