3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36756
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Pjotr »

rikpost schreef:
Pjotr schreef:
Er wordt toch wel wat meer gezegd Richard:

"Werking


Het resultaat is altijd een verschoning van de weergave.

Meer kleur, meer lucht, meer timbre, scherpere afbeelding ( ook op tv-video-plasma etc) , meer dynamiek, meer uitklinken, meer rust, meer ruimte en ritme, meer genieten.
Minder scherpte in het hoog, minder vaag in het midden , minder bhhoem in het laag, minder ergernis."


Opvallend wel dat het resultaat hetzelfde is als hoe het werkt. En verder zijn "meer" en "minder" relatief. Minder scherp in het hoog: Heb je net het hoog op orde wordt het vager. Het omgekeerde voor het midden? :think:
Minder minder !,Kijk maar uit je hebt zo een rechtaan aan je broek :lol:
Een wat? Ik gaf duidelijk aan dat het een quote is. Dat laat jij nu weg. Dat kan dus niet [-X :lol:

Maar ok, kom op Walt. Doet het wat ze schrijven?
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Ze liggen nog in de huiskamer, misschien dit weekend eens testen.

Gr. Walter
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Marp »

jojo schreef:
Jammer dat een kritische reactie over de producent van de 'wonderzakken' zonder bericht hierover is verwijderd.
Blijkbaar is op dit forum je gezond verstand gebruiken en het veroordelen van 'audiokwakzalverij' verboden.

Ook dit bericht zal wel verwijderd worden.
Oh nee hoor, het gebruik van gezond verstand (wat overigens ook een drang tot veroordeling beheersbaarder helpt maken) wordt altijd gewaardeerd.

Als je dan een volgende keer ook deze overwegingen zou willen meenemen:
  • iemand kan zich zomaar hebben bedacht, en zonder kennisgeving zijn tekst hebben aangepast.
  • ook kan hij simpelweg zijn eigen bericht hebben weggehaald. Dit jaar zijn enkel op 27 jan en op 15 feb berichten binnen dit topic weggehaald. Beiden zonder bericht daarover, ook beiden door de auteur zelf.
  • je vergissing kan inderdaad wel verwijderd worden. We horen het wel, tenzij je liever hebt dat hij blijft staan. O:)
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Zo staat er maanden niks te koop, nu weer twee stuks Akiko Audio tuning sticks voor slechts 20 euro per stuk, koopje! Zie http://www.hifi.nl

Gr. Walter
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door hannesie »

Waarschijnlijk iemand die teleurgesteld is op de werking van de sticks......!!, als ze zo goed zijn verkoop je ze niet!
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Zou kunnen, maar dan nog... die dingen zijn nieuw >100 euro het stuk, dan is 20 euro wel erg goedkoop...!
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door hannesie »

Dan moet ik direct aan wijlen mijn schoonmoeder denken,


als je het niet nodig hebt, is een kwartje nog te duur...!!

Zwijndrechtse wijsheid. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36756
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Pjotr »

Je zijn gulle jongens die Zwijndrechters :D Heb het eens uit de mond van een Papendrechter gehoord en die vond een dubbeltje nog te duur... :sure:
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Leeuwarden »

Dan snap je gelijk waarom jij in Dordrecht woont :lol:
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door AatV »

Hoewel, hoe dichter bij Dordt, hoe....

groet,
Aat
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door hannesie »

Tja, dan moet je eigenlijk weten dat toen ik trouwde, ik in Papendrecht ging wonen. :rofl:

Dat beviel op de duur toch minder, nu snap je waarom. :lol:
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Douwe84 »

Is dit niks ? (Olie -> vuur)

Stein Music Speaker Match Plus
€ 350,00
http://link.marktplaats.nl/m1382278269? ... ialbuttons
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Henkjan »

2 draadjes en een (mooi, dat wel) stukje hout?
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Douwe84 »

Henkjan schreef:
2 draadjes en een (mooi, dat wel) stukje hout?
Exactly my point :sure:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36756
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Pjotr »

"Speaker Match

The perfect match between amplifier, speaker cable and loudspeaker through minimizing the effect of back wave EMF distortion. The Steinmusic Speaker Match is an element that helps bring more articulate interplay from amplifier to loudspeaker. Resulting in a more open articulate sound image across all frequencies, which tends to be mellower and less strained. "


Dacht laatst nog, er is iets mis met de Interplay Articulatie. Het klinkt wat meer gevlekt. Is het Back Wave EMF Distortion! logisch toch? #-o
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12412
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door pappaleo »

Pjotr schreef:
"Speaker Match

The perfect match between amplifier, speaker cable and loudspeaker through minimizing the effect of back wave EMF distortion. The Steinmusic Speaker Match is an element that helps bring more articulate interplay from amplifier to loudspeaker. Resulting in a more open articulate sound image across all frequencies, which tends to be mellower and less strained. "


Dacht laatst nog, er is iets mis met de Interplay Articulatie. Het klinkt wat meer gevlekt. Is het Back Wave EMF Distortion! logisch toch? #-o
Peter, je praat over dingen waar je niks van weet! Heb je het zelf uitgeprobeerd? Nee?
Dan mag je toch ook geen kritiek leveren ? :hide:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door dre »

:goedzo:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Inderdaad, oordelen zonder eigen ervaring is niet echt zinvol. Ik was reeds bekend met deze dingen, maar de prijs staat me enigzins tegen. Bovendien zijn mijn filters al op orde met mooie componenten.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door ray5150 »

Henkjan schreef:
2 draadjes en een (mooi, dat wel) stukje hout?
En een goed verhaal, dat is het belangrijkste component... 8-[
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36756
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Pjotr »

pappaleo schreef:
Pjotr schreef:
"Speaker Match

The perfect match between amplifier, speaker cable and loudspeaker through minimizing the effect of back wave EMF distortion. The Steinmusic Speaker Match is an element that helps bring more articulate interplay from amplifier to loudspeaker. Resulting in a more open articulate sound image across all frequencies, which tends to be mellower and less strained. "


Dacht laatst nog, er is iets mis met de Interplay Articulatie. Het klinkt wat meer gevlekt. Is het Back Wave EMF Distortion! logisch toch? #-o
Peter, je praat over dingen waar je niks van weet! Heb je het zelf uitgeprobeerd? Nee?
Dan mag je toch ook geen kritiek leveren ? :hide:
Nja, wat is dit nou weer? Leggen ze het goed uit, mag ik daar niet blij mee zijn :think: Maar goed, aangezien jij er niks van weet dat ik er niks van weet mag jij het uitleggen :P

Jongens niet op de man gaan spelen [-X dat doe je uit nood als je niks constructiefs meer te zeggen weet. Leggen jullie dan maar uit wat 'articulate interplay from amplifier to loudspeaker' is. Kom op beetje constructief graag.
Laatst gewijzigd door Pjotr op do 07 mar 2019, 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28479
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door ds23man »

Google kan er in ieder geval niets mee. :lol:
matjans
Berichten: 447
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 8:50
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door matjans »

Prachtig om te zien hoe er soms wel en soms niet tussen de regeltjes wordt gelezen. Daar kunnen geen smilies tegenop.

Ik geloof dat mijn signature hier wel van toepassing is.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Ik heb via HT forum nog wat extra tweaks aangeschaft:

- Twee stuks Audiomaat Mbag medium. Brengt het totaal op 5 medium en 2 large
- 4 stuks axedo voetjes, soort masterbase maar mooier afgewerkt.

Gr. Walter
Bijlagen
6F1C9C66-B677-44F8-9DF9-61FEF746984C.jpeg
matjans
Berichten: 447
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 8:50
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door matjans »

Overigens...

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Boucherot_cell
Ofwel zobel dus.

En niet te vergeten, mijn favo wazige shit site... https://6moons.com/audioreviews/ring/ring.html

Soms wel leuke dingen.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12412
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door pappaleo »

Sorry voor mijn late reactie, ik was aan het werk. Peter, ik drijf hier natuurlijk een beetje de spot met dit soort spul. Inderdaad even tussen de regeltjes doorlezen. Jij bent in ieder geval niet het onderwerp van de ironie.
Gesloten