Heb je al een camper-truck gekocht? Daar was je toch mee bezig?
zonder Maarten zijn draadje te willen kapen, maar ja, daar zijn we mee bezig, we staan aan de vooravond (binnen enkele weken) van de aanschaf van een basistruck die we gaan verbouwen. Vanmiddag hebben we een gesprek bij een carrosseriebedrijf voor een offerte en de hoogte van die offerte bepaalt de keuze tussen de 2 overgebleven type trucks.
Als het zover is dan post ik het wel ff in mijn Galactica-topic of in het off-topic gedeelte, we willen de bouw vastleggen op Facebook, youtube en Instagram. Wie het wil kan ons volgen
Heb je al een camper-truck gekocht? Daar was je toch mee bezig?
zonder Maarten zijn draadje te willen kapen, maar ja, daar zijn we mee bezig, we staan aan de vooravond (binnen enkele weken) van de aanschaf van een basistruck die we gaan verbouwen. Vanmiddag hebben we een gesprek bij een carrosseriebedrijf voor een offerte en de hoogte van die offerte bepaalt de keuze tussen de 2 overgebleven type trucks.
Als het zover is dan post ik het wel ff in mijn Galactica-topic of in het off-topic gedeelte, we willen de bouw vastleggen op Facebook, youtube en Instagram. Wie het wil kan ons volgen
Dat ga ik zeker volgen. Benieuwd wat voor truck het wordt.
Vandaag weer rustig verder gegaan. Bracings en Helmholtz resonator er ingezet.
Onnodig om af te tapen rondom de te lijmen delen maar ziet er wel lekker strak uit
De mid ruimte is verbeterd waardoor er onder de Helmholtz resonator ruimte is om het filter in te bouwen m.u.v. de trafokern.
Ik zal de ruimte waarschijnlijk afvullen tot de juiste inhoud omdat ik de onderdelen te mooi vind om in de kast te verstoppen.
Alles zal eerst standaard worden maar wil na enige tijd als ik het systeem goed ken de True copper cap op het hoog zetten. Deze schijnt een goed hoorbaar effect te hebben waardoor stemmen echt los komen. Dat wil ik ook eens gaan ervaren.
Alles zal eerst standaard worden maar wil na enige tijd als ik het systeem goed ken de True copper cap op het hoog zetten. Deze schijnt een goed hoorbaar effect te hebben waardoor stemmen echt los komen. Dat wil ik ook eens gaan ervaren.
als je met ctrl+F even zoekt op "True" dan vind je die terug in Tony Gee zijn vergelijk:
Ik ken het stuk maar had niet gezien dat beide er op stonden. De max is +/- €15 duurder en valt dus enorm mee. Maar eerst komt er een Audyn cap Plus in die ik nog heb liggen. Het verschil ontdekken als ik het syteem goed ken vind ik leuker dan gelijk het filter volproppen met dit soort componenten. Alleen even kijken hoe ik het ga uitzetten en solderen zodat later de componenten makkelijk te vervangen zijn. Hopen dat alles past in een bak van 43cm breed. Het zijn forse filters.
Altijd lastig die grote condensator waarden. Wat ook mooi is, is een groot aantal Mundorf Supreme 22uf parallel, maar dat is nog steeds erg veel geld en niet onbelangrijk kost erg veel ruimte.
Maar realistisch gezien, denk ik dat je beter een gewone grote waarde MKP kan pakken met daaraan parallel een hele mooie 4.7uf-10uf zoals de true copper of een fraaie Mundorf.
Jee. Het stond gewoon in de Hobby Hifi, dus wat dat betreft ja. Maar wel met copyright. Ik had het hem eerder eens gevraagd (voor een paasproject had ik een HH filter geleend) of ik een schema van een HH ontwerp op t forum mocht zetten, antwoord was dat mits met volledige bronvermelding dat het OK was.
Jee. Het stond gewoon in de Hobby Hifi, dus wat dat betreft ja. Maar wel met copyright. Ik had het hem eerder eens gevraagd (voor een paasproject had ik een HH filter geleend) of ik een schema van een HH ontwerp op t forum mocht zetten, antwoord was dat mits met volledige bronvermelding dat het OK was.
Ik mag toch gewoon het schema uit de hobby hifi plaatsen als forum lid of niet?
Altijd lastig die grote condensator waarden. Wat ook mooi is, is een groot aantal Mundorf Supreme 22uf parallel, maar dat is nog steeds erg veel geld en niet onbelangrijk kost erg veel ruimte.
Maar realistisch gezien, denk ik dat je beter een gewone grote waarde MKP kan pakken met daaraan parallel een hele mooie 4.7uf-10uf zoals de true copper of een fraaie Mundorf.
Groetjes Walter
Dat stukje is mij nog niet helemaal duidelijk. Zo was het in de verttigo ook voor het hoog een optie om 0.68uF toe te voegen. Die ging dan parallel op de reference cap. De 0.68uF gewoon mkp laten omdat dat niet te horen was als ik het me goed herinner. Dit zou door een 4,7uF true copper en een bult mkp's hetzelfde idee zijn?
Op het mid wil ik nu de Mundorf 150uF Mcap Evo doen. Qua prijs bijna hetzelfde als de Audyn caps maar dan heb ik maar 1 component nodig ipv 3 om aan die waarde te komen.
Op het hoog ben ik er van overtuigd dat het een goed verschil gaat geven. Frank (en Titus) vertelde dat stemmen echt los kwamen door de copper cap en dat niet eerder hadden gehoord.
Mechanicalc Animal attendeerde nog even op de test van Tony Gee en daar staat vrijwel hetzelfde.
Met een kostbaar systeem als de Faktum is me dat die €300 echt wel waard. Op het mid zou ik dit nooit doen ivm de kosten.
Maar eerst de 3.3uF audyn cap plus die ik nog heb liggen en wennen als het klaar is. Daarna een keer de True copper upgrade. Kijk er nu al naar uit haha
Jee. Het stond gewoon in de Hobby Hifi, dus wat dat betreft ja. Maar wel met copyright. Ik had het hem eerder eens gevraagd (voor een paasproject had ik een HH filter geleend) of ik een schema van een HH ontwerp op t forum mocht zetten, antwoord was dat mits met volledige bronvermelding dat het OK was.
Ik mag toch gewoon het schema uit de hobby hifi plaatsen als forum lid of niet?
er zit copyright op dat blad, dus dat mag alleen als de rechthebbende het goed vind
maar je zelf getekende schema mag je gewoon posten
(ik ga er tenminste van uit dat je niet hebt moeten beloven het niet te openbaren?)
Even gedaan.
Filter schema is gewoon uit de hobby hifi. Staan 2 versies in. Een normale en high end filter. Ik gebruik voor het grootste deel het recept van speaker & co omdat ik die versie heb gehoord en gelijk was verkocht
Units gepast en ik zie dat er rekening is gehouden met het fineren van de kast. Zo te zien ligt de faceplate straks mooi vlak met de baffle.
Stukje pritex op de achterkant van het mid geplakt voor de zekerheid. Nu het echte "demping plakken" waar ik al naar uit keek (heerlijke klus).
Demping 30 voor het laag en demping 10 voor het mid.
Nou, ik heb al een tijdje geen damping 10/30 meer gebruikt, maar een paar jaar terug zat er een zeer dunne blauwe folie op de zelfklevende laag, die erg lastig te verwijderen was, met name om een beginnetje te vinden.