Nieuwe streamer zonder Raspberry (RPI)
Moderator: Beheerdersteam
Re: Nieuwe streamer zonder Raspberry (RPI)
Gezien dan de optredende temperatuur stijgingen, nu maar eens terug naar het opzetje met de Pine64, en dat dat blijft verbazend goed op een aangename temperatuur, geen milieuproblemen hier met teveel opwarming, en dus ook geen stakende acties meer.
Kabels die komen van de week mee om dan wat netter de aansluiting te maken met HDMI en USB.
En dan naar aanleiding van de afgelopen week een demo bij de AVMN met Jaap Veenstra en de netwerk problemen en grappen, die toch wel hoorbaar waren, al klonk het af en toe wat "teveel gemotiveerd"om nu dan alle effecten te horen, dan nu toch eens een setje besteld om de Audio wat meer galvanisch te scheiden van het internet. De kosten zijn dan zeker niet zo hoog om dan te spreken over een gigantische uitgave, het is te overzien.
Het is geen kurk of plakker, een fysiek onderdeel dat dan nu wat makkelijker ook met de laatste kant van de optische scheiding dan ook makkelijk te voeden met een redelijke 5V schone voeding.
We gaan het horen, misschien leuk voor Breda?
Kabels die komen van de week mee om dan wat netter de aansluiting te maken met HDMI en USB.
En dan naar aanleiding van de afgelopen week een demo bij de AVMN met Jaap Veenstra en de netwerk problemen en grappen, die toch wel hoorbaar waren, al klonk het af en toe wat "teveel gemotiveerd"om nu dan alle effecten te horen, dan nu toch eens een setje besteld om de Audio wat meer galvanisch te scheiden van het internet. De kosten zijn dan zeker niet zo hoog om dan te spreken over een gigantische uitgave, het is te overzien.
Het is geen kurk of plakker, een fysiek onderdeel dat dan nu wat makkelijker ook met de laatste kant van de optische scheiding dan ook makkelijk te voeden met een redelijke 5V schone voeding.
We gaan het horen, misschien leuk voor Breda?
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Nieuwe streamer zonder Raspberry (RPI)
Net als de meeste hot-plugable dataverbindingen zijn ethernetverbindingen standaard al galvanisch geïsoleerd. Dat is onderdeel van het protocol.
Re: Nieuwe streamer zonder Raspberry (RPI)
Klopt, ben al diverse malen op die info gewezen en nagekeken. maar Jaap beweert dat die galvanische scheiding niet al te best is , en hij zou dat met behulp van specialisten hebben gemeten. dus kan het mogelijk beter.Marp schreef:Net als de meeste hot-plugable dataverbindingen zijn ethernetverbindingen standaard al galvanisch geïsoleerd. Dat is onderdeel van het protocol.
Nu zit ik hier wel in een wat andere positie als Jaap, ik heb namelijk al glasvezel in de meterkast van Telfort (KPN) en zou als ik het goed heb al behoorlijk op orde hebben, zij het dat de voeding van de glasvezelmodem misschien wel eens beter kan worden.
Neemt niet weg dat de avond van de demo er wel wat effecten waren die ik interessant vond.
Jaap gaf aan dat hij dan Ziggo had, en hij heeft op het kantoor natuurlijk boven een platenpersbedrijf best wel veel vervuiling met de voeding e.d.
Hij gebruikte een SBooster voeding voor het laatste convertor kastje, en dat kan dan ook nog wel schelen.
Die ik nu besteld heb zijn voor een 5V voeding en is dus makkelijk wat aan te doen om dat stabiel te krijgen.
Het is gewoon de lol om eens te luisteren naar mogelijk optredende verschillen. En voor die € 87 zit ik op de eerste rij.
P.S. De spullen komen van https://www.fs.com/de-en/c/ethernet-med ... rters-1037
Re: Nieuwe streamer zonder Raspberry (RPI)
Zelfs met de carnaval werken ze bij Allekabels, dus John, het zijn geen Limburgers.John P schreef:Zou je daar wel bestellen? Deze mensen zitten in Kerkrade, vrijwel onmogelijk om mee te communiceren. Probeer het eens met: Mien koabel is jans lang, iech wiel eine ram kurze han. Kinnst te mich waal mit verzurge wah. Adiëe.
Re: Nieuwe streamer zonder Raspberry (RPI)
Die hebben de sjelleboom en het kannister mit stek al klaar staan voor het klonetrekke morgen.
https://www.youtube.com/watch?v=adlJGFTOL7Q
https://www.youtube.com/watch?v=adlJGFTOL7Q
Re: Nieuwe streamer zonder Raspberry (RPI)
Verschil tussen UTP en glasvezel is hoorbaar, had het ook niet verwacht.
Ook geprobeerd naar aanleiding van Jaap zijn filmpje op YouTube en als je geduld hebt en je besteld bv Ali bv. is het een leuk experiment wat niet de hele wereld hoeft te kosten.
Ook geprobeerd naar aanleiding van Jaap zijn filmpje op YouTube en als je geduld hebt en je besteld bv Ali bv. is het een leuk experiment wat niet de hele wereld hoeft te kosten.
Re: Nieuwe streamer zonder Raspberry (RPI)
Dit spul is gisterenavond besteld in Duitsland, zal woensdag hier aankomen.
Maar de essentie van de handelingen zou zijn dat er sprake is van een galvanische isolatie, die heb ik hier al met de glasvezel van de KPN.
Dus er zou dan in het laatste stukje nog een hoeveelheid mee moeten komen volgens Jaap van de vuile stroom, zoals ik het begreep.
Ik heb dan beneden een Zyxel 8 poort switch die op 9V draait, als ik dan van daaruit naar de convertor ga, > glas in > glas uit naar convertor, schone 5V voeding uit, en daar naar de streamer met CAT 6E of CAT 7, ben benieuwd.
Maar de essentie van de handelingen zou zijn dat er sprake is van een galvanische isolatie, die heb ik hier al met de glasvezel van de KPN.
Dus er zou dan in het laatste stukje nog een hoeveelheid mee moeten komen volgens Jaap van de vuile stroom, zoals ik het begreep.
Ik heb dan beneden een Zyxel 8 poort switch die op 9V draait, als ik dan van daaruit naar de convertor ga, > glas in > glas uit naar convertor, schone 5V voeding uit, en daar naar de streamer met CAT 6E of CAT 7, ben benieuwd.
Re: Nieuwe streamer zonder Raspberry (RPI)
Hier ook al jaren glasvezel (concepts ICT > Telfort nu XS4All dit i.v.m. de router die Telfort leverde en die er tussen MOET) binnenkort van de meterkast (waar hier glasvezel binnenkomt) naar de trapkast (waar router, Roon server enz staat) ook met glasvezel en naar de streamer en schuur ligt ook glasvezel, zulk mooi spul
Bij de streamer moet de media converter nog op een andere voeding maar om het geheel moet ook nog een kastje
Situatie wordt dan: van meterkast komt glasvezel binnen naar trapkast met glasvezel hier wordt die omgezet naar UTP (korte kabel) gaat de router in van hieruit naar een gig switch door naar een media converter glasvezel media converter UTP (hele korte kabel) naar streamer (Raspberry Pi)
Op die gig switch zit ook de Roon server o.a.
Bij de streamer moet de media converter nog op een andere voeding maar om het geheel moet ook nog een kastje
Situatie wordt dan: van meterkast komt glasvezel binnen naar trapkast met glasvezel hier wordt die omgezet naar UTP (korte kabel) gaat de router in van hieruit naar een gig switch door naar een media converter glasvezel media converter UTP (hele korte kabel) naar streamer (Raspberry Pi)
Op die gig switch zit ook de Roon server o.a.
Re: Nieuwe streamer zonder Raspberry (RPI)
Dat gaat er op lijken, ben wel benieuwd of de KPN met de plannen voor de XS4ALL ook dan de hardware blijft ondersteunen van de eerdere provider.
Hier nog de spullen van de meterkast, na het glasvezelmodem is alles door mijzelf gedaan, voorbereid toen de boel kwam en draaide in 5 min.

Hier nog de spullen van de meterkast, na het glasvezelmodem is alles door mijzelf gedaan, voorbereid toen de boel kwam en draaide in 5 min.
Re: Nieuwe streamer zonder Raspberry (RPI)
Ja dat hoop ik wel anders ben ik voor niks bij Telfort weg gegaan ik wou die experia rommel box er niet tussen hebben.
Bij Concepts had ik een modem en wat er achter kwam moest je zelf voor zorgen de perfecte oplossing vond ik maar voor de overgang moest dat schijnbaar aangepast worden erg jammer.
Bij Concepts had ik een modem en wat er achter kwam moest je zelf voor zorgen de perfecte oplossing vond ik maar voor de overgang moest dat schijnbaar aangepast worden erg jammer.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Nieuwe streamer zonder Raspberry (RPI)
Moet je echt persé die meuk van Telfort gebruiken? Ik zit noodgedwongen ook bij die clup, nadat Lijbrand werd opgedoekt (net als Hans), en heb nu nog t Lijbrand glasvezelmodem hangen, de rest is van mij, en dat wil ik zo houden ook
Re: Nieuwe streamer zonder Raspberry (RPI)
Dat zelfde had ik ook alleen zat ik bij Concepts ICT.
Ik heb gezocht op internet en heb niets kunnen vinden om bij Telfort te kunnen blijven met mijn eigen router zonder die van hun er bij tussen alles wat je tegen komt is NAT NAT dus router achter router.
Ook contact gehad hier over met Telfort maar nee hij MOET er tussen anders werkt het niet.
Verschillende providers bekeken en gebeld en XS4All is de enige wat ik nu weet waar het mogelijk is een eigen router te gebruiken ze hebben de instellingen die je moet doen ook gewoon op de site staan.
Let wel op, XS4All levert dus niet een FTU (glasvezel UTP converter) maar een kastje waar een glasvezel uitkomt en die kan dan in het door hun geleverde router een FritzBox die wel zelf is in te stellen alleen helaas niet in bridge.
Echt hopen dat ze zelfstandig verder gaan of dat KPN het goede van XS4All behoud waaronder een eigen router maar KPN kennende.......
Ik heb gezocht op internet en heb niets kunnen vinden om bij Telfort te kunnen blijven met mijn eigen router zonder die van hun er bij tussen alles wat je tegen komt is NAT NAT dus router achter router.
Ook contact gehad hier over met Telfort maar nee hij MOET er tussen anders werkt het niet.
Verschillende providers bekeken en gebeld en XS4All is de enige wat ik nu weet waar het mogelijk is een eigen router te gebruiken ze hebben de instellingen die je moet doen ook gewoon op de site staan.
Let wel op, XS4All levert dus niet een FTU (glasvezel UTP converter) maar een kastje waar een glasvezel uitkomt en die kan dan in het door hun geleverde router een FritzBox die wel zelf is in te stellen alleen helaas niet in bridge.
Echt hopen dat ze zelfstandig verder gaan of dat KPN het goede van XS4All behoud waaronder een eigen router maar KPN kennende.......
Re: Nieuwe streamer zonder Raspberry (RPI)
Dacht ik dat ik de HDMI adapter al had besteld, dus nu er de kabel was, waar is de connector?
Nu is tie er wel
Kan ik ook de eventuele versie met KODI benutten met deze streamert.
Dat is echt wel een knap stukje werk weer van Neutrik.
Nu is tie er wel
Dat is echt wel een knap stukje werk weer van Neutrik.
Re: Nieuwe streamer zonder Raspberry (RPI)
Nu alleen nog een gleuf uit snijden/frezen voor de SD card houder.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Nieuwe streamer zonder Raspberry (RPI)
da's dus op de Pine64?hannesie schreef:Kan ik ook de eventuele versie met KODI benutten met deze streamert.
.
die heb ik ook nog steeds liggen
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Nieuwe streamer zonder Raspberry (RPI)
moet je dan ook niet gescheiden voedingen voor die 2 kastjes doen? anders zit t nog steeds via t koper van de voeding aan elkaar?hannesie schreef:En dan naar aanleiding van de afgelopen week een demo bij de AVMN met Jaap Veenstra en de netwerk problemen en grappen, die toch wel hoorbaar waren, al klonk het af en toe wat "teveel gemotiveerd"om nu dan alle effecten te horen, dan nu toch eens een setje besteld om de Audio wat meer galvanisch te scheiden van het internet.
De kosten zijn dan zeker niet zo hoog om dan te spreken over een gigantische uitgave, het is te overzien.
Re: Nieuwe streamer zonder Raspberry (RPI)
Komt dus net binnen,
Loopt direct, geen probleem, en bij de kleine een 10/100 verbinding, en de Fire 3 heeft dan een Gigabit netwerkpoort en dan gaat het ledje voor de 1000M ook branden.
Update voor de fire 3 gaat ook snel, werkt dus prima.
Re: Nieuwe streamer zonder Raspberry (RPI)
Opzet nu met de media convertors van FS.com
Links dan de DAC 's met dan de onderste in de zwarte behuizing de combi met de lineaire voeding en ringkerntrafo >Amanero > Soekris.
bovenste opzet met de Soekris > Streamer Pine64 lineaire voeding bloktrafo Amanero > Soekris.
De 2 convertors , links de inkomende kabel uit de switch en de meegeleverde fabrieksvoeding 5 V, 1 A > glasvezelkabel rechts, voor het tablet, de 2e convertor, dan gevoed door de 5V van de Guido Tent voeding, en dan gaat de netwerk kabel naar de onderste DAC, met de Neo-Plus2-Amanero. .
Op de VV RelaiXed ligt nu dan de niet gebruikte voeding van de 2e convertor.
Je moet er even de tijd voor nemen, maar er is dan meer ruimte/diepte, en een rust/onderscheid in de eerste opnames die ik nu hoor.
Zo eens even de klassieke tour op, en daar eens luisteren.
Nu dan de 1e galvanische scheiding bij het glasvezel als het de meterkast binnen komt, nu dus ook na de router en switch, dan weer een 2e galvanische scheiding, en dan zit er ook nog de 3e seriële geïsoleerde scheiding tussen de I²S in.
Isolated input
en het uiteindelijke proces in de FPGA. ( field-programmable gate array )
Je raakt er een beetje geïsoleerd van.
Maar ja, als dit niet werkt, weet ik het ook niet meer.

Vooral het hoog is schoner lijkt het, lekker detailrijk en precies....!! Tussen de 2 ingangen schakelen gaat dus heel goed.
Links dan de DAC 's met dan de onderste in de zwarte behuizing de combi met de lineaire voeding en ringkerntrafo >Amanero > Soekris.
bovenste opzet met de Soekris > Streamer Pine64 lineaire voeding bloktrafo Amanero > Soekris.
De 2 convertors , links de inkomende kabel uit de switch en de meegeleverde fabrieksvoeding 5 V, 1 A > glasvezelkabel rechts, voor het tablet, de 2e convertor, dan gevoed door de 5V van de Guido Tent voeding, en dan gaat de netwerk kabel naar de onderste DAC, met de Neo-Plus2-Amanero. .
Op de VV RelaiXed ligt nu dan de niet gebruikte voeding van de 2e convertor.
Je moet er even de tijd voor nemen, maar er is dan meer ruimte/diepte, en een rust/onderscheid in de eerste opnames die ik nu hoor.
Zo eens even de klassieke tour op, en daar eens luisteren.
Nu dan de 1e galvanische scheiding bij het glasvezel als het de meterkast binnen komt, nu dus ook na de router en switch, dan weer een 2e galvanische scheiding, en dan zit er ook nog de 3e seriële geïsoleerde scheiding tussen de I²S in.
Isolated input
en het uiteindelijke proces in de FPGA. ( field-programmable gate array )
Je raakt er een beetje geïsoleerd van.
Maar ja, als dit niet werkt, weet ik het ook niet meer.
Vooral het hoog is schoner lijkt het, lekker detailrijk en precies....!! Tussen de 2 ingangen schakelen gaat dus heel goed.
Re: Nieuwe streamer zonder Raspberry (RPI)
Grappig dan te lezen dat er nog meer merken/mensen zijn die het een goed idee vinden, glas in de DAC.
http://www.msbtechnology.com/accessories/prousb/
http://www.msbtechnology.com/accessories/prousb/
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Nieuwe streamer zonder Raspberry (RPI)
Hans,
Soms krijg ik het idee dat dit bezigheidstherapie voor je is....
Soms krijg ik het idee dat dit bezigheidstherapie voor je is....
Re: Nieuwe streamer zonder Raspberry (RPI)
Ik hoef er mijn geld niet meer mee te verdienen, gelukkig.........!!
Re: Nieuwe streamer zonder Raspberry (RPI)
Mooie oude opnames en dan in erg mooi opzet, klinken heel erg goed, smullen met deze opzet.
Re: Nieuwe streamer zonder Raspberry (RPI)
Omdat het juist makkelijk kan nu de sd card met Android en Kodi op de streamer gezet, gaat al wel redelijk vlot.
Bij het zwarte kruisje/markering zit dan een ander sd-card in de houder.
Ben niet erg vertrouwd met dit soort programma's, maar het loopt tot nu toe niet echt gek, alleen sommige delen willen dat ik het gebruik als een telefoon, en dus niet liggend te benutten.
Bij het zwarte kruisje/markering zit dan een ander sd-card in de houder.
Ben niet erg vertrouwd met dit soort programma's, maar het loopt tot nu toe niet echt gek, alleen sommige delen willen dat ik het gebruik als een telefoon, en dus niet liggend te benutten.
