Ik kreeg dat berichtje ook voor mijn topic. Ik had liever een bod gehad. 300+ views, 0 biedingen.Kalimba schreef:... Nog een beetje meer eer gekregen van m'n verkochte Vertigo's (zie foto)
Bouw Scan-Speak Faktum.
Moderator: Beheerdersteam
Re: Bouw Scan-Speak Faktum.
Re: Bouw Scan-Speak Faktum.
Is dat 'ebony' van dat plaatje eerder coromandel dan ebben.MechanicalAnimal schreef:De walnoot en ebony vind ik ook erg fraai ogen trouwens
Zelf vind ik notenfineer wel fraai. Maar het lijkt me dat je de kleur en soort moet kiezen die het best bij de rest van je interieur past.
Laatst gewijzigd door richard op ma 25 feb 2019, 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Bouw Scan-Speak Faktum.
Jazeker. Wel vrij moeilijk volgens mij. Ik zie het niet in brede en lange vellen.
Ik denk dat ik mijn interieur zal gaan aanpassen aan de speakers
Ik denk dat ik mijn interieur zal gaan aanpassen aan de speakers
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: Bouw Scan-Speak Faktum.
U is meer dan welkom, de koffie/thee/limonade staat klaar en eigen muziek mag je ook meenemen als je ze niet alleen wilt zien maar ook, met wat bekende muziek, zou willen horen. Ik heb geen CDspeler maar wel een streamer dus bij voorkeur op een stickje, bij nood kan ik wel een DVDspeler voor schijfjes ff aansluiten indien nodig.Kalimba schreef:Dat vind ik een super leuk aanbod! De Galactica's vind ik één van de meest indrukwekkende systemen die ik ooit gezien heb!MechanicalAnimal schreef:+1 voor de amerikaanse noten, je mag bij mij komen kijken hoe dat is geworden als je wilt.
De walnoot en ebony vind ik ook erg fraai ogen trouwens
Stuur gerust een pb, dan WhatsAPPen we wel ff verder.
Re: Bouw Scan-Speak Faktum.
PBMechanicalAnimal schreef:U is meer dan welkom, de koffie/thee/limonade staat klaar en eigen muziek mag je ook meenemen als je ze niet alleen wilt zien maar ook, met wat bekende muziek, zou willen horen. Ik heb geen CDspeler maar wel een streamer dus bij voorkeur op een stickje, bij nood kan ik wel een DVDspeler voor schijfjes ff aansluiten indien nodig.Kalimba schreef:Dat vind ik een super leuk aanbod! De Galactica's vind ik één van de meest indrukwekkende systemen die ik ooit gezien heb!MechanicalAnimal schreef:+1 voor de amerikaanse noten, je mag bij mij komen kijken hoe dat is geworden als je wilt.
De walnoot en ebony vind ik ook erg fraai ogen trouwens
Stuur gerust een pb, dan WhatsAPPen we wel ff verder.
Re: Bouw Scan-Speak Faktum.
Aankomende vrijdagmiddag naar Speaker&Co om m'n bankrekening te ledigen en met een HELE grote
op m'n gezicht weer huiswaarts te keren!!!
Houtpakketten, speakers en dempingsmaterialen halen.
En als het kan nog even te luisteren naar de voor mij zo magische Faktum.
Houtpakketten, speakers en dempingsmaterialen halen.
Re: Bouw Scan-Speak Faktum.
Kende je deze al? https://www.designholz.com/SaRaiFo-Fine ... ::734.html
Mooie printen voor een fractie van de prijs van "echt" fineer.
Mooie printen voor een fractie van de prijs van "echt" fineer.
- tonvandeacker
- Berichten: 867
- Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 8:26
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Bouw Scan-Speak Faktum.
Walnoten is erg mooi...
Ik heb nog een aantal boeketjes Afrormosia liggen....maar die zijn maar 95 cm lang en de Faktum is 105 hoog.
Had je zo mogen hebben.
Kan eventueel wel een foto mailen als je wilt.
Suc6 met de bouw...mooi project...ga ik zeker volgen.
Ik heb nog een aantal boeketjes Afrormosia liggen....maar die zijn maar 95 cm lang en de Faktum is 105 hoog.
Had je zo mogen hebben.
Kan eventueel wel een foto mailen als je wilt.
Suc6 met de bouw...mooi project...ga ik zeker volgen.
Re: Bouw Scan-Speak Faktum.
@Erik, die kende ik niet. Dankje!
@Ton Dat is helaas net te klein inderdaad.
@Ton Dat is helaas net te klein inderdaad.
Re: Bouw Scan-Speak Faktum.
M'n portemonnee is een heel stuk lichter inderdaadShadow schreef:Is je spaarrekening al leeg?
Te horen op Breda 26 mei?
Ik denk niet dat ik ze zo snel al klaar heb (afgewerkt) en de afstand zonder auto is nogal groot.
Re: Bouw Scan-Speak Faktum.
Gefeliciteerd ermee, en veel bouwplezier van dit project gewenst.
Ik hoop dat ze je gaan brengen wat je ervan verwachte.
Ik hoop dat ze je gaan brengen wat je ervan verwachte.
Re: Bouw Scan-Speak Faktum.
Erg veel plezier met de bouw en nog meer met het resultaat.Kalimba schreef:De bouw van de Faktum gaat nu Echt beginnen
We volgen hier de ontwikkelingen graag! Ik in ieder geval wel.
Re: Bouw Scan-Speak Faktum.
Leuk te horen!
Even de kast aan het passen geweest en alles past perfect en is zeer nauwkeurig gedaan.
Nog even uitvogelen welke volgorde het handigst is om te gaan lijmen na alles uitgetekend te hebben.
Even de kast aan het passen geweest en alles past perfect en is zeer nauwkeurig gedaan.
Nog even uitvogelen welke volgorde het handigst is om te gaan lijmen na alles uitgetekend te hebben.
Re: Bouw Scan-Speak Faktum.
Mijn gevoel zegt dat het het verstandigst is om de baffle als laatste te doen. dit ivm beschadigingen.
Zitten er ook nog iets van bracing of scheidingsschotten in ?
Zitten er ook nog iets van bracing of scheidingsschotten in ?
Re: Bouw Scan-Speak Faktum.
Jazeker. Op de foto goed te zien. De 2 plankjes voor het mid is voor nu nog moeilijk aangezien ze in verstek zijn gezaagd (bovenkant is ook in verstek).ray5150 schreef:Mijn gevoel zegt dat het het verstandigst is om de baffle als laatste te doen. dit ivm beschadigingen.
Zitten er ook nog iets van bracing of scheidingsschotten in ?
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Bouw Scan-Speak Faktum.
Prachtige kast en ik vind zo'n interne helmholz resonator ook altijd een mooi stukje ontwerpkunde om te zien.
De Faktum vind ik niet zo elegant en ik weet niet of ik dit ontwerp veel beter vind om te zien maar het ziet er een stuk eleganter uit.
Van dit type front vind ik een hellende kast zoals Avalon heeft wel weer mooi, maar in een woonkamer verlaagt dat de WAF aanzienlijk.
Zelf vind ik contrast in een kast vaak wel mooi, maar bij dit ontwerp is fineren of spuiten denk ik mooier.Een parelmoer witte hoogglans lak werd erg mooi bij mijn zelfbouw maatje erik:

viewtopic.php?f=3&t=16707&start=175
De Faktum vind ik niet zo elegant en ik weet niet of ik dit ontwerp veel beter vind om te zien maar het ziet er een stuk eleganter uit.
Van dit type front vind ik een hellende kast zoals Avalon heeft wel weer mooi, maar in een woonkamer verlaagt dat de WAF aanzienlijk.
Zelf vind ik contrast in een kast vaak wel mooi, maar bij dit ontwerp is fineren of spuiten denk ik mooier.Een parelmoer witte hoogglans lak werd erg mooi bij mijn zelfbouw maatje erik:
viewtopic.php?f=3&t=16707&start=175
Re: Bouw Scan-Speak Faktum.
De baffles laten spuiten en de kasten fineren zou ik ook een prachtige optie vinden....
Re: Bouw Scan-Speak Faktum.
Dat is een mooie kloon zeg! Wit vind ik hier niet passen.
*De Faktum vind ik om te zien ook minder mooi dan bijv. de Vertigo die ik had. Het verschil in klank is wel zo groot dat ik echt binnen een paar minuten om was. Gisteren weer een tijd geluisterd bij S&C. Het blijft me verbazen hoe waanzinnig neutraal ze zijn.
De baffle laten spuiten kan maar zo'n overgang tussen fineer en spuitwerk krijg je toch nooit strak? Volgens mij wordt er altijd wel een dun naadje uitgefreesd om de overgang mooi te krijgen.
*De Faktum vind ik om te zien ook minder mooi dan bijv. de Vertigo die ik had. Het verschil in klank is wel zo groot dat ik echt binnen een paar minuten om was. Gisteren weer een tijd geluisterd bij S&C. Het blijft me verbazen hoe waanzinnig neutraal ze zijn.
De baffle laten spuiten kan maar zo'n overgang tussen fineer en spuitwerk krijg je toch nooit strak? Volgens mij wordt er altijd wel een dun naadje uitgefreesd om de overgang mooi te krijgen.

