Wat kan er kwaad dan? Kwade geesten die niet kunnen ontsnappen of zo? Hout kan natuurlijk ook prima, kost minder maar is weer meer werk qua afwerking
Inderdaad; aluminium is geen probleem.
Staal wel: dat doet wel wat met het magnetische veld en beinvloedt dus de zelfinductiewaarde van spoelen. En geeft magnetische koppeling tussen verschillende spoelen, wat je niet wilt.
Alleen als je de spoelen op het staal monteert. Hou je ze er > 20mm van af is er niets aan de hand. Bij alu moet je de spoelen ook > 20mm van de wand af monteren i.v.m. eventuele inductie.
Passen zeker wel maar heb ze altijd liever extern ivm upgraden.
Misschien nu ook een echt los budget filter als start en langzaam upgraden. Kan ik de verschillen ook daadwerkelijk zelf ontdekken.
Maar ik begreep dat de luidspreker set kompleet met (een hoogwaardig) filter verkocht werd ?
Een mogelijkheid kan ook nog zijn om het filter eerst "gewoon op een plank" draaiende te hebben, en daarna een kijken of je er een leuk kastje voor kunt klussen, ongeacht het behuizings materiaal.
Passen zeker wel maar heb ze altijd liever extern ivm upgraden.
Misschien nu ook een echt los budget filter als start en langzaam upgraden. Kan ik de verschillen ook daadwerkelijk zelf ontdekken.
Maar ik begreep dat de luidspreker set kompleet met (een hoogwaardig) filter verkocht werd ?
Een mogelijkheid kan ook nog zijn om het filter eerst "gewoon op een plank" draaiende te hebben, en daarna een kijken of je er een leuk kastje voor kunt klussen, ongeacht het behuizings materiaal.
Kan om een filter compleet op printplaat te kopen maar dat heb ik nog nooit gedaan. Ik koop alles altijd los om een hardwired filter te maken en het veel leuker vind om het zelf te doen.
Ik wil inderdaad een aparte kast maken voor de filters en zie dat metaal/ aluminium niet heel verstandig is. Dan wordt het een houten kast waar alles in komt. Het low budget filter lijkt me ook echt leuk om mee te starten en dus eens zelf de verschillen te kunnen ervaren tussen goedkope caps en bijv een true copper cap.
Als het meezit dan kan ik eind aankomende week of ergens volgende week het hout, units en dempingsmaterialen halen.
Dan nog het moeilijkste; de afwerking van de kasten. Ik wil fineren maar welk fineer wordt weer een moeilijke keuze.
Geinig gedaan zo Omdat het vrij forse speakers zijn zou ik een donkere tint nemen, val minder op tov de lichtere. Plus het lichtere geeft een wat, hoe zeg je dat, cheapy look ofzo. Dat ebony is wel erg mooi, erg druk, zou beter staan op een kleiner oppervlak denk ik, monitor ofzo. Wenge of walnoot zou mijn voorkeur hebben.
Ik denk zelf aan notenfineer. Wenge vind ik ook erg mooi maar als ik m'n Vario center bekijk past het niet helemaal in het interieur denk ik (ben heel slecht met dat soort dingen).
Nog een beetje meer eer gekregen van m'n verkochte Vertigo's (zie foto )