3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Leobus
Berichten: 564
Lid geworden op: di 09 aug 2005, 21:40
Locatie: Duiven

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Leobus »

AatV schreef:
Leobus schreef:
….. Bias speelt bij mij geen rol omdat ik de electronische achtergrond mis.
Als dit werkelijk zo is, dan is het omgekeerde ook waar:
Je hebt dus een bias als je een electronische achtergrond hebt. Interessant....

groet,
Aat
Foute conclusie. Ik ken genoeg mensen met een electronische achtergrond die die bias niet hebben.

Groet,
Leobus
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door AatV »

Leobus schreef:
Leobus schreef:
….. Bias speelt bij mij geen rol omdat ik de electronische achtergrond mis.
Foute conclusie. Ik ken genoeg mensen met een electronische achtergrond die die bias niet hebben.

Groet,
Leobus
Ongetwijfeld, maar waarom zeg je dan dit :
Leobus schreef:
….. Bias speelt bij mij geen rol omdat ik de electronische achtergrond mis.
groet,
Aat
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Pagina 250!

Rikpost zal in zijn nopjes zijn! :mrgreen:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36756
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Pjotr »

Bias of geen bias door al dan niet hebben van kennis van zaken? Het moet niet gekker worden.

Zeker als helemaal niet aangegeven wordt wat het inhoudt of bedoeld wordt. Met een discussie op de persoon komen we ook geen klap verder. Dat getuigd alleen van gebrek aan inhoudelijke argumenten.
Leobus
Berichten: 564
Lid geworden op: di 09 aug 2005, 21:40
Locatie: Duiven

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Leobus »

AatV schreef:
Leobus schreef:
Leobus schreef:
….. Bias speelt bij mij geen rol omdat ik de electronische achtergrond mis.
Foute conclusie. Ik ken genoeg mensen met een electronische achtergrond die die bias niet hebben.

Groet,
Leobus
Ongetwijfeld, maar waarom zeg je dan dit :
Leobus schreef:
….. Bias speelt bij mij geen rol omdat ik de electronische achtergrond mis.
groet,
Aat
Beste Aat,
Ik heb net aan Pjotr uitgelegd dat ik het woordje "die" vergeten was. Dat woord slaat op mijn electronische kennis. Die is nagenoeg nul. En door iets wat je niet hebt, kan je niet gebiasd zijn. Andere zaken kunnen mij zeker wel beïnvloeden hoor.

Groet,
Leobus
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Heren critici, Probeer zelf eens de SR Blue zou ik zeggen, niet tevreden is geld terug bij Kemp, dus wat heb je te verliezen... Zo’n hands on ervaring is m.i. een waardevolle aanvulling bij een puur theoretische benadering.

Gr. Walter
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door SSassen »

@Walt,

Er is geen sprake van een puur theoretische benadering.

Ikzelf, en ettelijke 100.000-en ingenieurs met mij, zullen je vertellen dat als er een correlatie is tussen hetgeen jij denkt te horen en een werkelijk fenomeen dat dit dan allang al, wegens grote commerciële belangen, zou zijn geëxploiteerd. Het feit dat dit niet het geval is, en de audio-hobby de enigste hobby is waar aan bepaalde boutique onderdelen mythische proporties wordt toegeschreven, geeft al aan dat dit vooral tussen de oren zit.

Sterker nog, dit soort effecten blijkt in een blinde ABX, dus zonder suggestie, wensdenken en bevooroordeeld te zijn, niet statistisch houdbaar te zijn, dwz. het wordt gokken. Kortom, daarmee haal je de fundering vandaan onder dit soort effecten en dus is er geen sprake van een werkelijk meet- of quantificeerbaar effect, anders dan, letterlijk, tussen je oren.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36756
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Pjotr »

Nah, het resultaat wat ik hoorde bij die hands on bij de AVMN, gaf mij toch niet het idee daar enige verdere moeite voor te gaan doen Walt. Maar als het anderen wel bekoort staat hen het vrij ze wel in hun set op te nemen uiteraard. Gezien het aantal zekeringen in heel je set best een kostbare aangelegenheid dan... :-"
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Ik heb in 1 keer alle zekeringen vervangen voor SR Blue, dus ik kan het niet per component apart beoordelen maar wat ik begrepen heb is dat de winst in de eindversterker het grootst is. Dus als je ermee wilt gaan testen, moet je daarmee beginnen.

Gr. Walter
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12412
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door pappaleo »

Het verschijnsel prietpraat komt niet alleen in de audio wereld voor. In de medische wereld speelt de kwakzalverij natuurlijk al veel langer.

Met als bv de moderne variant: Negatieve ionen zijn goed voor de gezondheid. Positieve ionen zijn slecht. Aan zee (daarom ben ik zo gezond :mrgreen: ) zijn er veer meer negatieve dan positieve ionen. Er zijn dus apparaten te koop die claimen positieve ionen uit de lucht te halen en te vervangen door negatieve ionen.

En er zijn mensen genoeg die beter voelen bij zo'n hocus pocus ding.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12412
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door pappaleo »

Vast dezelfde types die allerlei vage klachten krijgen van een gsm antenne die bij hun in de buurt op een dak staat.........en die bij nader onderzoek dan al die jaren niet in gebruik blijkt te zijn.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36756
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Pjotr »

Het zeeverhaal ken ik niet, wel dat luchtionisators als reinigingselement voor fijnstof worden gebruikt in bedrijfsinstallaties. Daarvan afgeleid zijn i.d.d. huis-tuin-en-keuken ionisators met gezondheid claims, met name voor astma patiënten, te koop. Daar is wel onderzoek naar gedaan. Leesvoer: https://www.rivm.nl/bibliotheek/rapporten/609330004.pdf

Het zal best dat alternativoos daar ook brood in zien. Hoogspanning, ionen en vooral minibliksems spreken erg tot de verbeelding.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12412
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door pappaleo »

https://www.ionclean.nl/negatieve-ionen schreef:
Negatieve ionen

Maak de lucht gezonder door negatieve ionen in lucht in te verspreiden
Negatieve ionen. Onze atmosfeer is gevuld met zowel positieve als negatieve ionen. Ionen zijn moleculen die een elektron teveel hebben — of die er één missen.
Gespeculeerd wordt dat er door teveel aan positieve ionen — allerlei gezondheidsproblemen en welvaartziekten kunnen ontstaan.
Negatieve ionen komen steeds in minder grotere getallen voor door allerlei ondernemingen die grote gevolgen hebben voor de natuur.

Negatieve ionen zijn goed voor het welzijn van mens en dier
Negatieve ionen hebben een positieve uitwerking op mens en dier. Ook planten doen het veel beter in een ruimte — waar veel veel negatieve ionen voorkomen.
Ook hebben negatieve ionen een positieve invloed op het bevorderen van levenslust, chronische ziektes en gevoeligheid voor allergieën.
Om de luchtkwaliteit binnenshuis of in uw auto te verbeteren — raden wij u aan een luchtreiniger met ionisator te gebruiken.

Wat doen negatieve ionen?
Negatieve ionen zijn luchtmoleculen die negatief zijn geladen. Gemiddeld bewegen ze zich voort met een snelheid van 1 meter per seconde door de atmosfeer — in de koers van een geaard oppervlak.
Deze negatief geladen deeltjes smelten zich samen — met onder andere stofdeeltjes in de lucht.
Stof en diverse andere vuile deeltjes die aanwezig zijn in de lucht — zijn vrijwel altijd positief geladen. Doordat de negatief geladen ionen tegen de positief geladen deeltjes aanbotsen — raken deze hun lading kwijt.
Zo verenigen negatieve ionen zich onder andere met rook, uitlaatgassen, en roet.
Bij een tekort aan negatieve ionen blijven deze ongezonde deeltjes aanwezig in de lucht.
Door middel van een ionisator kunt u een tekort aanvullen en weldra genieten — van schone en frisse lucht in huis of op de werkvloer.

Negatieve ionen leveren positieve bijdrage aan uw leefklimaat
Heeft u vaak last van hoofdpijn, vermoeidheid of andere onprettige verschijnselen?
Dan is de kans groot dat in uw werk of woonomgeving — de balans tussen positieve en negatieve luchtionen verstoord is.
Een overschot aan positieve ionen blijkt bij veel mensen een negatieve invloed — op hun psychisch en fysiek welbevinden te hebben.
Negatieve ionen zorgen ervoor dat positieve ionen worden vervangen en dat heeft een goede uitwerking op uw gestel.
Prachtig toch? :mrgreen:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door hannesie »

Het bovenstaande rapport rivm net gelezen, zonde van je centen!!. Ga maar direct door naar de conclusie ben je er gelijk achter. :goeie: 8)
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door toetertje »

Ik heb thuis ook zo'n ionisator/ reiniger i.v.m papegaaien.
Als ik hem 2 dagen uitzet is hier alles wit van het stof.
Ik begrijp geen snars van hoe het ding werkt, maar dat
hij werkt staat als een paal boven water. Niet te geloven
hoeveel stof ik dagelijks uit het apparaat haal.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12412
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door pappaleo »

toetertje schreef:
Ik heb thuis ook zo'n ionisator/ reiniger i.v.m papegaaien.
Als ik hem 2 dagen uitzet is hier alles wit van het stof.
Ik begrijp geen snars van hoe het ding werkt, maar dat
hij werkt staat als een paal boven water. Niet te geloven
hoeveel stof ik dagelijks uit het apparaat haal.
Dat ontken ik ook niet. Maar dat de lucht vol zit met "slechte" positieve ionen die omgewisseld worden voor "goede" negatieve ionen is natuurlijk bullshit.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28480
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door ds23man »

Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12412
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door pappaleo »

Welterusten.
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door toetertje »

pappaleo schreef:
toetertje schreef:
Ik heb thuis ook zo'n ionisator/ reiniger i.v.m papegaaien.
Als ik hem 2 dagen uitzet is hier alles wit van het stof.
Ik begrijp geen snars van hoe het ding werkt, maar dat
hij werkt staat als een paal boven water. Niet te geloven
hoeveel stof ik dagelijks uit het apparaat haal.
Dat ontken ik ook niet. Maar dat de lucht vol zit met "slechte" positieve ionen die omgewisseld worden voor "goede" negatieve ionen is natuurlijk bullshit.
Daar laat ik mij niet over uit. :mrgreen:
Maar als reiniger werkt hij perfect, en daar voel ik mij wel prettiger bij.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12412
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door pappaleo »

Als een molekuul splitst in een positief en een negatief ion blijft het aantal positieve en negatieve ionen gelijk (of 2 keer zoveel negatieve ionen als positieve ionen die dan een 2 keer zo grote lading hebben).

Ik denk dat de werking berust op statische electriciteit die ionisatie veroorzaakt. Dat trekt inderdaad stofdeeltjes aan. Samen met wat luchtcirkulatie heb je dan een soort stofzuiger. Het beetje ozon dat vrijkomt geeft de indruk van frisse lucht.

Geen hokus pokus dus.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36756
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Pjotr »

Klopt Leo, mijn vrouw heeft in haar atelier ook zo'n elektrostatische reiniger gehad i.v.m. klei en polyesterschuurstof. Gewoon toen nog bij Radio Modern in Rotterdam vandaan. Dat reinigen doen ze zeker. In zo'n ding wordt eigenlijk erg veel statische elektriciteit opgewekt en dat trekt het stof aan van de lucht wat door een ventilator er door geblazen wordt. Aldus Jip en Janneke. Dat is verder niks hokus pokus. Maar dan moet er wel veel van dat stof zijn en daarvoor werkt het ook prima. Dat is een ander doel dan magische bovennatuurlijke geneesmachine zijn.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Leeuwarden »

Misschien moet jouw vrouw zich ook eens aanmelden op dit forum, dan horen we de ervaringen uit eerste hand... 8)
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36756
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Pjotr »

Leeuwarden schreef:
Misschien moet jouw vrouw zich ook eens aanmelden op dit forum, dan horen we de ervaringen uit eerste hand... 8)
Waar slaat dat nou op? Kom je thuis wat te kort Jan? :think:
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Leeuwarden »

:lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20407
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Shadow »

Jan heeft te veel positronen :beer:
Gesloten