Sanne - KT88 push-pull eindversterker project
Moderator: Beheerdersteam
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Dat bootje had 280 zee containers verloren Die zijn 30 voet dat is netjes in de lengte tegen elkaar geschoven 2,8 Kilometer
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
De score is momenteel 291 containers...
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Hier even een vraag aan Sander die ik eigenlijk had willen stellen in de 6C33 draad, maar die draad is kennelijk vanwege wat gekrakeel gesloten.
Ik zie dat je de Analog Discovery van Digilent gebruikt voor je metingen. Wat vindt jij van dit instrument? Ik zit al een tijdje te kniezen of ik zo’n ding nu wel of niet zal aanschaffen, kan maar niet besluiten. Is het ding z’n geld waard? Lijkt me wel een verrekt handig doosje!
Rovano
Ik zie dat je de Analog Discovery van Digilent gebruikt voor je metingen. Wat vindt jij van dit instrument? Ik zit al een tijdje te kniezen of ik zo’n ding nu wel of niet zal aanschaffen, kan maar niet besluiten. Is het ding z’n geld waard? Lijkt me wel een verrekt handig doosje!
Rovano
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Ja, prima investering, ik heb veel betere (en duurdere) meetapparatuur staan, maar deze combinatie is onverslaanbaar. Makkelijk te bedienen, doet wat het moet doen, betrouwbare resultaten (ik heb 1:1 vergeleken met m’n RTX6001 en Rohde & Schwarz audio tester, en de afwijking zat binnen de 1 a 2% van de meetwaarde).
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
P.s. als je ‘m aanschaft moet je eigenlijk ook even een doosje eromheen ontwerpen en printen, anders is het wat fragiel (ik gebruik hem met het BNC expansion board). Als je wilt kan ik wel een kastje voor je printen tegen een kleine vergoeding? Kan morgen wel even een foto maken van mijn geprinte kastje als je interesse hebt?
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Dank je,
Ik hak bij deze de knoop door.
Ah ja, ik koop het apparaat ook met het BNC opzetstuk. Ja, plaats maar even een foto, kan ik zien wat je bedoeld.
Overigens, ik las ergens dat het beter is om de USB aansluiting galvanisch te scheiden. Is dat zo of is dat niet nodig?
Rovano
Ik hak bij deze de knoop door.
Ah ja, ik koop het apparaat ook met het BNC opzetstuk. Ja, plaats maar even een foto, kan ik zien wat je bedoeld.
Overigens, ik las ergens dat het beter is om de USB aansluiting galvanisch te scheiden. Is dat zo of is dat niet nodig?
Rovano
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
@Rovano,
Zie foto, geprint in zilverkleurig PLA, kan ook in een andere kleur, al zou ik bruin afraden
Zie foto, geprint in zilverkleurig PLA, kan ook in een andere kleur, al zou ik bruin afraden
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Het is wat je er mee wilt. Als audiotester een leuk ding, al is 14 bits wat beperkt. Met een goede 24 bits audiokaart meet je een stuk dieper maar minder ver in frequentie. Ga je het als scoop gebruiken ben je beter af met een instap Rigol scoopje denk ik. Op het werk hebben we zijn vriendje in gebruik, een Picoscoop. Maar eigenlijk alleen omdat het een klein doosje is wat makkelijk meeneemt voor de service en een laptop toch altijd voorhanden is. Hebben we i.d.d. een USB isolator tussen. Maar vergis je niet, een goede isolator is net zo duur als die Discovery. Of je zou het zelf moeten klussen.Rovano schreef:Hier even een vraag aan Sander die ik eigenlijk had willen stellen in de 6C33 draad, maar die draad is kennelijk vanwege wat gekrakeel gesloten.
Ik zie dat je de Analog Discovery van Digilent gebruikt voor je metingen. Wat vindt jij van dit instrument? Ik zit al een tijdje te kniezen of ik zo’n ding nu wel of niet zal aanschaffen, kan maar niet besluiten. Is het ding z’n geld waard? Lijkt me wel een verrekt handig doosje!
Rovano
P.s. Sander waarom niet gelijk een doosje geprint waar de hele combi inzit? Lijkt mij steviger voor hetzelfde geld.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Dat heb ik min of meer ook gedaan, maar wilde niet de hele Analog Discovery 2 in een doos proppen, zie foto hieronder, het is wel één geheel nu.Pjotr schreef:P.s. Sander waarom niet gelijk een doosje geprint waar de hele combi inzit? Lijkt mij steviger voor hetzelfde geld.
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Dat is een heel mooi doosje, Sander! Wil je er één voor mij maken? Ik stuur je een PM.SSassen schreef:Zie foto, geprint in zilverkleurig PLA, kan ook in een andere kleur, al zou ik bruin afraden
Ik heb zelf al wel de beschikking over een scoop maar ik moet er bij zeggen dat die van mij stamt uit het pleistoceen; een echte Philips PM3330 met 4 kanalen / 50MHz en een gewicht van rond de vijftig kilo! https://frank.pocnet.net/instruments/Ph ... folder.pdfPjotr schreef:Het is wat je er mee wilt. Als audiotester een leuk ding, al is 14 bits wat beperkt. Met een goede 24 bits audiokaart meet je een stuk dieper maar minder ver in frequentie. Ga je het als scoop gebruiken ben je beter af met een instap Rigol scoopje denk ik. Op het werk hebben we zijn vriendje in gebruik, een Picoscoop. Maar eigenlijk alleen omdat het een klein doosje is wat makkelijk meeneemt voor de service en een laptop toch altijd voorhanden is. Hebben we i.d.d. een USB isolator tussen. Maar vergis je niet, een goede isolator is net zo duur als die Discovery. Of je zou het zelf moeten klussen
Dat ding doet het prima, maar is nogal lawaaiig; er zit een enorme buisventilator in. Anyway, scoop funktie heeft dus niet de hoogste prioriteit.
Over die USB isolator zal ik nog eens een nachtje slapen....
Rovano
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Volgens mij wordt het weer een geruisloos jaar... 
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Kan niet alles tegelijk jongens, ik ben nu al met een aantalmprojecten tegelijk bezig!
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Nou, vooruit dan maar weer... Maar misschien heb je wel even tijd om, in Jip & Janneke uiteraard, een vraag te beantwoorden...
Wat is het verschil tussen:
push/pull
single ended
parallel single ended
ultra linear
triode
En waarom zou je voor een van die versies kiezen, al dan niet triode of ultra linear geschakeld, en wat worden dan de eisen voor de te gebruiken speakers?
Wat zijn behalve de technische verschillen, de verschillen in klanksignatuur?
Wat is het verschil tussen:
push/pull
single ended
parallel single ended
ultra linear
triode
En waarom zou je voor een van die versies kiezen, al dan niet triode of ultra linear geschakeld, en wat worden dan de eisen voor de te gebruiken speakers?
Wat zijn behalve de technische verschillen, de verschillen in klanksignatuur?
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Moet er mischien ook nog met NFB en Cathode FeedBack combinaties van deze met bovenstaande ?
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Ik wilde het eenvoudig houden voor Sander
Maar nu we toch met de aanvullingen bezig zijn: solid state gelijkrichter of buis?
Kom d'r maar in Sander
Maar nu we toch met de aanvullingen bezig zijn: solid state gelijkrichter of buis?
Kom d'r maar in Sander
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Leeuwarden schreef:Ik wilde het eenvoudig houden voor Sander![]()
Maar nu we toch met de aanvullingen bezig zijn: solid state gelijkrichter of buis?
Kom d'r maar in Sander
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
ik vermoed ook mooi vrij van ruis en bromLeeuwarden schreef:En? Hoe klinkt ie?
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Niets meer aan doen danHenkjan schreef:ik vermoed ook mooi vrij van ruis en bromLeeuwarden schreef:En? Hoe klinkt ie?
En dan,SSassen schreef:Kan niet alles tegelijk jongens,
ik ben nu al met een aantal projecten tegelijk bezig!
Enig gebrek aan logika ?Leeuwarden schreef:Nou, vooruit dan maar weer... Maar misschien heb je wel even tijd om,
in Jip & Janneke uiteraard, een vraag te beantwoorden...
Maar och, je hebt vast wel andere kwaliteiten
Anne
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Ja...Ah!buis schreef:Enig gebrek aan logika ?
Nee...Ah!buis schreef:Maar och, je hebt vast wel andere kwaliteiten
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Niet zo negatiefLeeuwarden schreef:Nee...Ah!buis schreef:Maar och, je hebt vast wel andere kwaliteiten
Anne
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
