Lamellenfrees
Moderator: Beheerdersteam
Re: Lamellenfrees
De Domino is meer geschikt voor meubelwerk,een Lamello meer voor plaatwerk heb gelezen.
Een instapper lamello is nog steeds een paar honderd goedkoper trouwens.
Een instapper lamello is nog steeds een paar honderd goedkoper trouwens.
Re: Lamellenfrees
Dat zal voor beide apparaten opgaan toch?
Ik ben benieuwd wat de Lamello moet gaan kosten!
Ik ben benieuwd wat de Lamello moet gaan kosten!
Re: Lamellenfrees
Festool staat buiten de festofielen niet bekend als duurzaam.
Vooral vanwege de prijs.
Vooral vanwege de prijs.
Re: Lamellenfrees
Nou, sommige proberen het nog goed te praten dat zo'n machine het begeeft na een jaar of drie.
"Want hij wordt ook vaak gebruikt"
Wanneer ik 1200 euro uitgeef aan een kapzaagje verwacht ik toch wel 20 jaar vooruit te kunnen zonder al te veel bijkomende kosten.
"Want hij wordt ook vaak gebruikt"
Wanneer ik 1200 euro uitgeef aan een kapzaagje verwacht ik toch wel 20 jaar vooruit te kunnen zonder al te veel bijkomende kosten.
Re: Lamellenfrees
Ik gebruik het hobbymatig........
Er is tegenwoordig niets meer wat 20 jaar mee gaat....
Ik kocht laatst een nieuwe Fein multimaster en kreeg gelijk de waarschuwing van de leverancier dat ie nooit zo lang mee gaat als zijn voorganger.......
De prijzen van de Kapex zijn inderdaad bizar,wij zijn dan ook voor een Makita gegaan.
Er is tegenwoordig niets meer wat 20 jaar mee gaat....
Ik kocht laatst een nieuwe Fein multimaster en kreeg gelijk de waarschuwing van de leverancier dat ie nooit zo lang mee gaat als zijn voorganger.......
De prijzen van de Kapex zijn inderdaad bizar,wij zijn dan ook voor een Makita gegaan.
Re: Lamellenfrees
De duurzaamheid schijnt te verschillen per Festool product.
De Ryobi die heb aangeschaft moet net zo zuiver kunnen werken maar niet direct uit de doos. Verder ging mij dat om de diepte van de machine. De rest moet maar blijken..
De lamello is zo'n eentje waar je wel 20 jaar op kan vertrouwen. Net als Hilti, naar het schijnt. En ik verwacht het ook van de body van mijn Milwaukee.
De Ryobi die heb aangeschaft moet net zo zuiver kunnen werken maar niet direct uit de doos. Verder ging mij dat om de diepte van de machine. De rest moet maar blijken..
De lamello is zo'n eentje waar je wel 20 jaar op kan vertrouwen. Net als Hilti, naar het schijnt. En ik verwacht het ook van de body van mijn Milwaukee.
Re: Lamellenfrees
Wij hebben een decoupeerzaag,rotex en een cirkelzaag van Festool.....
Alles is 15 jaar oud en ze werken allemaal prima......
Het kan dus wel.....
De lamello heb ik inderdaad een heel goed gevoel bij!
Alles is 15 jaar oud en ze werken allemaal prima......
Het kan dus wel.....
De lamello heb ik inderdaad een heel goed gevoel bij!
Re: Lamellenfrees
Ik moet wel zeggen dat iedereen er heel zuinig op is.
Dat is op een bouwplaats vaak wel anders.
Dat is op een bouwplaats vaak wel anders.
Re: Lamellenfrees
Ja, het is bijna allemaal made in China zut. Kocht 2 jaar geleden een kleine Hitachi accuboor. Klein, licht lekker in de hand en krachtig. Maar het hoofdlager rammelt in de plastic behuizing....
De oude is 25 jaar oud en is nu aan zijn 3e NiCad bezig. Ontelbare keren van de stijger gevallen maar blijft gaan. Een kennis van mijn vrouw is decorbouwer/winkelinrichter/meubelmaker en heeft nog een van de eerste Lamello machines. Hij gebruikt hem beroepsmatig vrijwel dagelijks. Gaat nog als de brandweer... Of dat iets zegt over de kwaliteit van een hedendaags geproduceerde? Heb ook zo mijn twijfels. Overigens die Fein decoupeerzaag die ik 5 jaar geleden kocht heeft nog wel de onverwoestbare kwaliteit van 50 jaar geleden en dat zie je ook beslist aan het zaagresultaat af!
Re: Lamellenfrees
Toch heb ik wel het idee dat bij de merken die zich niet op de hobbymarkt richten (Fein, Mafell enzo) de kwaliteit nog relatief hoog blijft.
Re: Lamellenfrees
Dat nou juist jij dit opmerkt Dredre schreef:Ja,met de bijbehorende prijzen.
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
Re: Lamellenfrees
Ook nog even naar de Bosch GFF 22 A gekeken? Deze heb ik, absoluut een super ding.
Re: Lamellenfrees
Nou........
De keuze is voor me gemaakt!
Ik had wat extra werk gedaan,en nu krijg ik de Lamello Classic X van mijn werkgever!
Hij vroeg nog of ik dat prima vond?
De keuze is voor me gemaakt!
Ik had wat extra werk gedaan,en nu krijg ik de Lamello Classic X van mijn werkgever!
Hij vroeg nog of ik dat prima vond?
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
