Twisted Pear Buffalo II
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: Twisted Pear Buffalo II
Wie heeft 'toevallig' deze trafo's nog liggen?
2x15v 50VA trafo met gescheiden windingen.
1x9v trafo 30VA
1x9v trafo 30VA
Is er één laten wikkelen in Polen geen optie?dre schreef:Wie heeft 'toevallig' deze trafo's nog liggen?
1x9v trafo 30VA
- Leeuwarden
Nee dus.hannesie schreef:
- Leeuwarden
Het zal wel werken maar de ervaring is dat wat meer VA ook meer brengt.
Dan heb jij er eentje overLeeuwarden schreef:Het zal wel werken maar de ervaring is dat wat meer VA ook meer brengt.
Prima trafo Dre en zeker voor dat geld! Overigens zijn R-cores eigenlijk goedkopere varianten van ringkernen. Zou mij w.d.b. niet blind staren. En als een dikkere trafo dan nodig meer brengt, dan deugt het ontwerp niet. Lijkt mij hier niet het geval. Je kunt bij doe Polen allicht vragen wat een custom ringkern gaat kosten.
- Leeuwarden
Ik begrijp dat jij een setje hebt gehad en het geprobeerd hebt. Je zal dan wel weer eens gelijk hebben.
Dan maar 80 watt om een dacje te draaien?
Ook al is het een Verdraaide Peer, lijkt mij toch tamelijk overdreven. In de manual wordt aangegeven 200 mA voor de 15V en 350 mA voor de 5V. Dan lijkt mij die trafo die Hans aangeeft echt wel genoeg.
Je kunt er wel een behoorlijk kerstboom van maken als je wilt.
En dan een lading trafo''s om de boel scheef te laden
En dan een lading trafo''s om de boel scheef te laden
De 15v trafo moet gescheiden wikkelingen hebben volgens de manual.....
Die zijn een stuk dunner gezaaid......
Die R-cores hebben dat niet,anders had ik die wel besteld.
De Amanero hebben ze daar ook namelijk.
Een custom made trafo zou zeker een mooie en compacte optie zijn!
Die zijn een stuk dunner gezaaid......
Die R-cores hebben dat niet,anders had ik die wel besteld.
De Amanero hebben ze daar ook namelijk.
Een custom made trafo zou zeker een mooie en compacte optie zijn!
Hoeveel heb je dan nodig (in mA). Als ik kijk naar de opgegeven stroombehoefte levert die zelfs ruim het dubbele.
Hallo, een trafo van ruim 2x 1,5 A voor een paar op-ampjes? Of is het een buizendac? 
Daar heb jij dan weer meer kaas van gegeten!Power requirements
The Buffalo II board makes extensive use of local voltage regulation with careful attention to each supply
pin of the DAC chip. There is only one main power supply input in the standard configuration. The
standard board requires an input voltage between 5V and 5.5V with the preference toward 5.5V and it
draws approximately 290ma. We recommend using either a Placid tuned for shunting about 60ma
(approx. 350ma CCS current) or half of a LCDPS. See the Placid manual for more detail.
Dikker-dan-dik trafo's is een heel andere tak van sport. Daar hou ik mij niet mee bezig en hebben anderen meer verstand van. De technische info die Peer geeft is nogal dubbel en daarbij ook technisch gezien verschillend. Ik zou Peer gewoon mailen met de vraag of die R-core trafo geschikt is.dre schreef:Daar heb jij dan weer meer kaas van gegeten!Power requirements
The Buffalo II board makes extensive use of local voltage regulation with careful attention to each supply
pin of the DAC chip. There is only one main power supply input in the standard configuration. The
standard board requires an input voltage between 5V and 5.5V with the preference toward 5.5V and it
draws approximately 290ma. We recommend using either a Placid tuned for shunting about 60ma
(approx. 350ma CCS current) or half of a LCDPS. See the Placid manual for more detail.
Lucasz (Lampizator) heeft hem ook meermaals gebouwd, dat is dan helemaal grappig om te zien wat die dan ook allemaal gebruikt.
http://www.lampizator.eu/lampizator/REF ... loDAC.html
http://www.lampizator.eu/lampizator/REF ... loDAC.html