Extreem gewichtige klasse A
Moderator: Beheerdersteam
Re: Extreem gewichtige klasse A
Wij van WC eend...Mark V. schreef:Zijn er reviews van?
http://www.hardwareanalysis.com/content ... amplifier/
Re: Extreem gewichtige klasse A
Als er geen printen meer van zijn, heb ik ook weinig meer aan positieve reviews. Jammer.SSassen schreef:Niet meer helaas, wat voor review zoek je precies?
Re: Extreem gewichtige klasse A
Is de ZBA Composiet Amp MKII niet iets voor je ?
viewtopic.php?f=7&t=26958
viewtopic.php?f=7&t=26958
- scanspeakman
- Berichten: 423
- Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 19:43
Re: Extreem gewichtige klasse A
Ik heb zo’n vermoeden dat er her en der nog wel wat printen rondzwerven. Een keer bijna een tweede set overgenomen voor mijn broer. Plaats eens een “gezocht” berichtje op dit forum of diyaudio.Mark V. schreef:Als er geen printen meer van zijn, heb ik ook weinig meer aan positieve reviews. Jammer.
Als dagelijkse gebruiker/genieter kan ik het ontwerp alleen maar aanraden. Niet het makkelijkst om te bouwen (zelf kleine modificatie moeten doorvoeren vanwege raar startgedrag; twee extra diodes toegevoegd en opgelost).
Scanspeakman
Re: Extreem gewichtige klasse A
Ik vermoed dat het vinden van een set eind-transistoren ook niet zo simpel meer is anno 2019.
Meen dat het een vrij specifiek type van Sanken was, dacht dat ze enkele jaren geleden gestopt waren met de productie.
Mogelijk weet Sander daar het fijne van ?
Meen dat het een vrij specifiek type van Sanken was, dacht dat ze enkele jaren geleden gestopt waren met de productie.
Mogelijk weet Sander daar het fijne van ?
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Extreem gewichtige klasse A
2SA1216 en 2SC2922 worden inderdaad niet meer door Sanken gemaakt.
Laatst gewijzigd door SSassen op ma 04 feb 2019, 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Extreem gewichtige klasse A
Bij Ampslab in Amerika zijn ze naar mijn weten nog wel te koop.
Re: Extreem gewichtige klasse A
De portfolio van Sanken is overgenomen door ON-Semi. En die heeft idd niet alles overgenomen. Maar ik denk dat er best wel vervangers voor te vinden zijn. Wellicht in een andere behuizing, TO264 oid.
Re: Extreem gewichtige klasse A
Volgens mij heeft Jacco Vermeulen ze laatst hier aangeboden..
Re: Extreem gewichtige klasse A
Huijzer.com heeft er ook nog een aantal op voorraad.Zweitse schreef:Bij Ampslab in Amerika zijn ze naar mijn weten nog wel te koop.
Probleem zal ook de verkrijgbaarheid van current regulating diode zijn.
Re: Extreem gewichtige klasse A
Is enkel moeilijk voor de eenvoudige nabouwer.Zweitse schreef:Probleem zal ook de verkrijgbaarheid van current regulating diode zijn.
Met wat handigheid zijn die te vervangen met een fetje + de juiste (aan de stroom aangepaste) weerstand.
Anne
Re: Extreem gewichtige klasse A
Misschien eerst eens een setje printen scoren? Als Mark er nog heil in ziet? Anders wordt het helemaal zo'n geknoei.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Extreem gewichtige klasse A
CRDs kan ik leveren als er belangstelling is, ik heb nog een voorraad(je).
Re: Extreem gewichtige klasse A
Heel erg bedankt voor alle hulp! Even wat uitleg van mijn kant, ik vind de Extrema een interessante versterker, omdat ik het idee heb dat deze wel eens erg goed zou kunnen klinken. Verder heb ik het idee, dat door zelfbouw het totale kostenplaatje een stuk lager zal zijn dan kant en klare klasse A versterkers.
Ik heb behoorlijk wat ervaring in solderen van printen, bekabelen en bouwen van behuizingen. Echter het aanpassen van een bestaande schakeling is toch wat te hoog gegrepen... Ik begrijp in grote lijnen hoe een versterker werkt, maar niet tot in detail. Ik wil er ook best wat tijd in steken om zoiets te bouwen, maar een kant en klare print en schema's zijn wel een must.
Verder zou ik toch wel graag eens zo'n versterker beluisteren op voorhand. Liefst in vergelijk met mijn huidige referentie met Holton NXL-500R4 modules en SMPS1200A400 voedingen.
Ik heb behoorlijk wat ervaring in solderen van printen, bekabelen en bouwen van behuizingen. Echter het aanpassen van een bestaande schakeling is toch wat te hoog gegrepen... Ik begrijp in grote lijnen hoe een versterker werkt, maar niet tot in detail. Ik wil er ook best wat tijd in steken om zoiets te bouwen, maar een kant en klare print en schema's zijn wel een must.
Verder zou ik toch wel graag eens zo'n versterker beluisteren op voorhand. Liefst in vergelijk met mijn huidige referentie met Holton NXL-500R4 modules en SMPS1200A400 voedingen.
Re: Extreem gewichtige klasse A
Zoals eerder al gezegd; ik zou de CA MK2 eens bouwen als die klaar is op de tekentafel 
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Extreem gewichtige klasse A
Een ExtremA klinkt nergens naar, en da's ook de bedoeling
...
Re: Extreem gewichtige klasse A
Mark zou ook eens naar een Pass Labs kloon kunnen kijken (en luisteren)
Ik ken nog een forumlid die printensetjes daarvan verzameld.

Ik ken nog een forumlid die printensetjes daarvan verzameld.
Re: Extreem gewichtige klasse A
Klopt, die van mij klinkt ook nergens naarSSassen schreef:Een ExtremA klinkt nergens naar, en da's ook de bedoeling...
Re: Extreem gewichtige klasse A
CA mk1 ook niet, even afwachten wat mk2 wordt wel natuurlijkSSassen schreef:Een ExtremA klinkt nergens naar, en da's ook de bedoeling...
Nou ja ik heb zaterdag een Aleph 30 op mijn speakers gehoord en dat had toch wel charme hoor, maar het kleurt iets, aangenaam, dat welray5150 schreef:Mark zou ook eens naar een Pass Labs kloon kunnen kijken (en luisteren)
Ik ken nog een forumlid die printensetjes daarvan verzameld.![]()
Re: Extreem gewichtige klasse A
Zweitse schreef:Klopt, die van mij klinkt ook nergens naarSSassen schreef:Een ExtremA klinkt nergens naar, en da's ook de bedoeling...
maar die ligt ook al jaren op de plank
Re: Extreem gewichtige klasse A
Ik heb al diverse versterkers gehoord die niet of nauwelijks wat zouden doen aan het bronsignaal, buiten versterken. Bijv. NC400, 1200AS2. Maar ze klinken niet hetzelfde en beide zijn niet naar mijn smaak. Klasse D doet het voor mij helaas niet...SSassen schreef:Een ExtremA klinkt nergens naar, en da's ook de bedoeling...
Wellicht dat een klasse A die niet klinkt wel is wat ik zoek. Maar zonder deze te horen, weet ik dat natuurlijk niet...
Re: Extreem gewichtige klasse A
Doe eens een luisterdag aan zou ik zeggen, afgelopen zaterdag was het in Hengelo te doen en daar had je toch wel veel verschillende zelfbouwversterkers kunnen horen!
Re: Extreem gewichtige klasse A
Misschien dat er volgende ZBA editie in Hengelo wel een ExtremA staat te spelen, moet ik dit jaar wel even flink door knutselen 
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Extreem gewichtige klasse A
Dat kan jij Zweitse, daar heb ik alle vertrouwen in!Zweitse schreef:Misschien dat er volgende ZBA editie in Hengelo wel een ExtremA staat te spelen, moet ik dit jaar wel even flink door knutselen
