Leuk, zal ik Joram gelijk even vragen of hij een 15kV onderstation aanlegt om dat van voldoende spanning te voorzienThe grid current in the pulse (for Uimp = 2 kV, Ia = 15 A, Uc = -0.4 kV), not more than 5 A
8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Sorry Reinout,
Je zit er een beetje naast, het is een 520B als driver.
Je zit er een beetje naast, het is een 520B als driver.
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
@SSassen,
Zo gek hoeft het nu ook weer niet hoor, 230V 12A is voldoende.
Zo gek hoeft het nu ook weer niet hoor, 230V 12A is voldoende.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Da's even vlot gerekend ruim 2500W verbruik voor 130W uitgangsvermogen?BUIZERD schreef:@SSassen,
Zo gek hoeft het nu ook weer niet hoor, 230V 12A is voldoende.
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Klopt niet helemaal, je had kunnen lezen dat dat op half gas is.
Er komt nog wel iets meer uit.
En ja, buisjes lusten wel wat, b.v de TB5/2500 6,3V 32,5A gloei dan gaat het al snel richting grootverbruik.
Er komt nog wel iets meer uit.
En ja, buisjes lusten wel wat, b.v de TB5/2500 6,3V 32,5A gloei dan gaat het al snel richting grootverbruik.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Tsja, dan wordt het 16A groepje thuis je beperking
of misschien kun je ‘m als kookplaat aanmerken?
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
3x20A C-klasse automaat met een nette 3-fasen transformator en 3-fasen gelijkrichter? Je moet wat over hebben voor je hobby tenslotte 
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Mannen,
Het valt wel mee hoor, heb ongeveer 12A in totaal nodig.
En het is zo gemaakt dat je gefaseerd inschakelt, dus niet in een keer de volle mep.
Het valt wel mee hoor, heb ongeveer 12A in totaal nodig.
En het is zo gemaakt dat je gefaseerd inschakelt, dus niet in een keer de volle mep.
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Maar misschien moet een draadje beginnen in het versterker topic.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Heb een veel beter idee, mee naar de luisterdag met die mooie machines
Er is een lift 
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Barry,
Op zich een prima gedachte, ware het niet dat het spul niet zomaar te verslepen is.
Maar om zoveel gewicht mee te nemen voor een paar uurtjes plezier is bijna niet te doen.
Wie weet ooit.
Op zich een prima gedachte, ware het niet dat het spul niet zomaar te verslepen is.
Maar om zoveel gewicht mee te nemen voor een paar uurtjes plezier is bijna niet te doen.
Wie weet ooit.
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Oh ja,
Vergeet ik nog te melden dat de zaak nog wel even uit elkaar moet om alles af te werken zoals ik het voor ogen heb.
Gaat ook nog wel wat tijd in zitten.
Vergeet ik nog te melden dat de zaak nog wel even uit elkaar moet om alles af te werken zoals ik het voor ogen heb.
Gaat ook nog wel wat tijd in zitten.
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
tonvandeacker schreef:Barry2001 schreef:De kamers liggen uit elkaar, muv kamer 4 en 5 die naast elkaar liggen. Maw in kamer 2 kun je zo hard blazen als je wil. Of je vervolgens nog luisteraars in de kamer overhoudt is een 2eMaar regelt zichzelf wel, komt goed.
![]()
Duidelijk
Zonder gekheid ik zal het beschaafd houden. Ik zie in diverse projecten op dit forum dat de versterkers erg warm zijn na een paar uur luisteren.
Voor mij is het de eerste keer dat ik naar een luisterdag ga dus ik ben zeer benieuwd.
Ik zal er betijds zijn om Elko zijn 3 weg te beluisteren.....staat op mijn te bouwen lijstje![]()
Verder is het schema prima in orde voor mij.
Groetjes
Leuk Ton, zie dat jij met mij in dezelfde kamer staat. Kunnen we mooi de Troels ontwerpen bespreken en misschien wel vergelijken
- Rudy_h
- Ook commercieel actief
- Berichten: 73
- Lid geworden op: wo 03 mar 2010, 0:51
- Locatie: Groningen
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Zal kijken of ik de filters er nog in krijg vanavond, dan gaan de Triplets ook weer mee.Rudy_h schreef:Barry, kun je mij ook op de lijst zetten
Ik neem een setje Sb acoustics speakers, Magnat Amp met Marantz Streamer/Dac
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Beste mensen,
Het programma zoals in het begin van dit topic vermeldt is bij deze Final, weet een ieder waar en hoe laat te zijn voor de highlights van de dag. Ben nog even bij het wijkcentrum geweest, ook Joop de beheerder en z'n mensen zijn er klaar voor!
Nog enkele huishoudelijke mededelingen:
- Willen jullie proberen gepast te betalen, EUR 5,-pp entree en EUR 1,- voor de koffieautomaat. Het wisselgeld is een strijd elk jaar.
- Mensen die een demo geven, willen jullie zelf zorgen voor een verlengsnoer en/of verdeeldozen? Dit is niet aanwezig in het wijkcentrum.
- De dag begin om 10:00, maar we zijn er al eerder, vanaf 09:00 zijn de deuren open voor vroege vogels die al willen opbouwen.
- Mensen die aan de luidspreker meetsessie doen, als je een USB stick meebrengt kun je gelijk de meetresultaten meekrijgen.
Rest mij nog iedereen veel plezier te wensen
Het programma zoals in het begin van dit topic vermeldt is bij deze Final, weet een ieder waar en hoe laat te zijn voor de highlights van de dag. Ben nog even bij het wijkcentrum geweest, ook Joop de beheerder en z'n mensen zijn er klaar voor!
Nog enkele huishoudelijke mededelingen:
- Willen jullie proberen gepast te betalen, EUR 5,-pp entree en EUR 1,- voor de koffieautomaat. Het wisselgeld is een strijd elk jaar.
- Mensen die een demo geven, willen jullie zelf zorgen voor een verlengsnoer en/of verdeeldozen? Dit is niet aanwezig in het wijkcentrum.
- De dag begin om 10:00, maar we zijn er al eerder, vanaf 09:00 zijn de deuren open voor vroege vogels die al willen opbouwen.
- Mensen die aan de luidspreker meetsessie doen, als je een USB stick meebrengt kun je gelijk de meetresultaten meekrijgen.
Rest mij nog iedereen veel plezier te wensen
- tonvandeacker
- Berichten: 867
- Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 8:26
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Hoi Barry
Voor de mensen die mee doen aan de metingen van de luidsprekers stel ik 4 USB sticks beschikbaar.
Geheel gratis en van goede kwaliteit en met een heel klein logo van het werk erop
4 Gb...is dat voldoende
Tot Zaterdag...
Voor de mensen die mee doen aan de metingen van de luidsprekers stel ik 4 USB sticks beschikbaar.
Geheel gratis en van goede kwaliteit en met een heel klein logo van het werk erop
4 Gb...is dat voldoende
Tot Zaterdag...
Laatst gewijzigd door tonvandeacker op do 31 jan 2019, 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.
- tonvandeacker
- Berichten: 867
- Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 8:26
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Elko schreef:tonvandeacker schreef:Barry2001 schreef:De kamers liggen uit elkaar, muv kamer 4 en 5 die naast elkaar liggen. Maw in kamer 2 kun je zo hard blazen als je wil. Of je vervolgens nog luisteraars in de kamer overhoudt is een 2eMaar regelt zichzelf wel, komt goed.
![]()
Duidelijk
Zonder gekheid ik zal het beschaafd houden. Ik zie in diverse projecten op dit forum dat de versterkers erg warm zijn na een paar uur luisteren.
Voor mij is het de eerste keer dat ik naar een luisterdag ga dus ik ben zeer benieuwd.
Ik zal er betijds zijn om Elko zijn 3 weg te beluisteren.....staat op mijn te bouwen lijstje![]()
Verder is het schema prima in orde voor mij.
Groetjes
Leuk Ton, zie dat jij met mij in dezelfde kamer staat. Kunnen we mooi de Troels ontwerpen bespreken en misschien wel vergelijken
Hoi Elko.
Ik hoop op tijd er te zijn en het lijkt me leuk om een vergelijk te doen.
De vloerstaanders CNO/DXT lijken me daarvoor wel geschikt.
Morgenavond alvast wat in de auto leggen...zaterdag vroeg op en een ritje van 1,5 uur en dan genieten van heel veel muziek.
Tot Zaterdag
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Mooi aangeboden Tontonvandeacker schreef:Hoi Barry
Voor de mensen die mee doen aan de metingen van de luidsprekers stel ik 4 USB sticks beschikbaar.
Geheel gratis en van goede kwaliteit en met een heel klein logo van het werk erop![]()
4 Gb...is dat voldoende![]()
Tot Zaterdag...
-
rdv300b833
- Berichten: 317
- Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 16:06
- Locatie: Elst
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Goedemorgen allemaal,
eens zien of er morgen weer zo'n pak sneeuw licht...we gaan het merken.
Heb naast de paneelmetertjes, condensatoren, tweeters, koellichamen ook nog een stapel audio-tijdschriften mee. Daar zit een leuke stapel Klang & Ton's en Hobby Hifi's in. Zie fotootje. Mogelijk zit jouw "missende" exemplaar er tussen ? Prijs: daar komen we vast met ruilen uit (muziek ?) of met koffie/koek !
Tot morgen !
Met muzikale groet,
Reinout
eens zien of er morgen weer zo'n pak sneeuw licht...we gaan het merken.
Heb naast de paneelmetertjes, condensatoren, tweeters, koellichamen ook nog een stapel audio-tijdschriften mee. Daar zit een leuke stapel Klang & Ton's en Hobby Hifi's in. Zie fotootje. Mogelijk zit jouw "missende" exemplaar er tussen ? Prijs: daar komen we vast met ruilen uit (muziek ?) of met koffie/koek !
Tot morgen !
Met muzikale groet,
Reinout
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Nog even dit, heb met een aantal mensen wat afgesproken, overdracht van spullen zullen we het maar noemen
heb met iedereen de afgelopen dagen via PB contact gehad, ben ik nog iemand vergeten 
- tonvandeacker
- Berichten: 867
- Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 8:26
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Hoe krijg ik dit in mijn fiat 500
Ik ben er klaar voor
Ik ben er klaar voor
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Ik zal eens kijken wat ik aan losse luidsprekerunits heb liggen om mee te nemen.
Ondertussen heel wat verzameld en ga zeker niet alles meer gebruiken. Voordat ze in een schuur moeten gaan liggen ivm ruimtegebrek, dat is zonde.
Ondertussen heel wat verzameld en ga zeker niet alles meer gebruiken. Voordat ze in een schuur moeten gaan liggen ivm ruimtegebrek, dat is zonde.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: 8e Luisterdag Oost Nederland zaterdag 2 februari 2019
Kan het nog wel doorgaan? Ik lees dat Hengelo gebombardeerd is
https://speld.nl/2019/02/01/jsf-feestel ... p-hengelo/
https://speld.nl/2019/02/01/jsf-feestel ... p-hengelo/
