Lamellenfrees
Moderator: Beheerdersteam
Lamellenfrees
Heeft er iemand goede ervaringen met een lamellenfrees anders dan de originele Lamello? Of wordt het toch echt even een beurs opentrekken.
Mijn Ferm heeft het na een jaar of vijftien hard werken begeven. Voor het geld was dat een prima apparaat overigens.
Mijn Ferm heeft het na een jaar of vijftien hard werken begeven. Voor het geld was dat een prima apparaat overigens.
Re: Lamellenfrees
Ja, die had ik gezien. (De Ferm op marktplaats) Maar omdat ik hem nog vaker verwacht te gebruiken dan voorheen hoop ik dat het qua afstelling en nauwkeurigheid allemaal nog wat beter kan.
Dan moet het ook echt wel beter zijn. Ik las dat de Triton niet iedereen kon bekoren terwijl hij toch wel weer twee maal zo duur is.
Van de Lidl heb ik ze nog niet kunnen vinden helaas.
Dan moet het ook echt wel beter zijn. Ik las dat de Triton niet iedereen kon bekoren terwijl hij toch wel weer twee maal zo duur is.
Van de Lidl heb ik ze nog niet kunnen vinden helaas.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33822
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Lamellenfrees
[tegeltje]alle waar is naar z'n geld[/tegeltje]Shadow schreef:Die zijn echt schandalig duur![]()
Re: Lamellenfrees
Domino's sla ik maar over. Niet alleen vanwege de eerste aanschaf maar ook de onderdelen.
Misschien later erbij...
Misschien later erbij...
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
Re: Lamellenfrees
Volgens mij is dat ook een prima ding voor hobby/semi-pro gebruik. Heb zelf vorig jaar een Makita in mijn handen gehad (maar niet gebruikt zelf). Zag er ook goed en degelijk uit. Voor niet dagelijks gebruik hoef je er m.i. geen rond de 1Keuries aan uit te geven.
Re: Lamellenfrees
Inderdaad, dat heb ik dus ook. Wellicht dat ik een tweedehands aanschaf. Hij zal de komende periode wel vaker gebruikt worden dan de ferm.
Ik zal ook eens even langs de betere gereedschaps winkel. Toch even één beetpakken
Ik zal ook eens even langs de betere gereedschaps winkel. Toch even één beetpakken
Re: Lamellenfrees
Alleen heb ik zelf dan weer een lader er bij. Ik hoop dat Milwaukee nog met zo'n ding komt, daar heb ik een zware machine van liggen. Met dito accu.
Re: Lamellenfrees
Makita lamellenfrees op 18 volt doet het goed, zelf in het bezit van zo'n ding alleen zou ik zelf niet weer voor accu gaan. Achteraf toch echt veel liever met een snoer gehad.
Zo'n apparaat wil je het liefst gebruiken met afzuiging (vooral met mdf) dus heb je er al een slang aan zitten dan maakt het snoer ook niet meer uit, heb je een stofzuiger die mee kan schakelen ben je helemaal klaar.
En de kracht van een accu vind ik vrij snel inzakken, mdf gaat goed maar een paar dingen met gewoon hout gaat het helemaal hard achteruit.
Zo'n apparaat wil je het liefst gebruiken met afzuiging (vooral met mdf) dus heb je er al een slang aan zitten dan maakt het snoer ook niet meer uit, heb je een stofzuiger die mee kan schakelen ben je helemaal klaar.
En de kracht van een accu vind ik vrij snel inzakken, mdf gaat goed maar een paar dingen met gewoon hout gaat het helemaal hard achteruit.
Re: Lamellenfrees
Dit filmpje heeft mij doen besluiten niet voor een Makita te gaan.
https://youtu.be/niQjGdutucQ
Die PorterCable lijkt wel wat op andere budget machines.
https://youtu.be/niQjGdutucQ
Die PorterCable lijkt wel wat op andere budget machines.
Re: Lamellenfrees
Als ik dat filmpje zo bekijk zitten de problemen voornamelijk bij een verstek. Nou zou ik bij een verstek nooit zo'n machine gebruiken, zeker niet uit de hand. Ik zaag dan op op de zaagtafel op 1/3 van de schuine kant een sleuf haaks op de schuine kant en gebruik een strookje triplex in die sleuf om het precies op elkaar te krijgen.
Re: Lamellenfrees
Wat de makita betreft gaat het mij om het verstellen. Zelfde als met de Triton (maar dan vast een stuk degelijker). Het afstellen doormiddel van draaien beviel mij wel.
Re: Lamellenfrees
Hmm ja, nou komt dat niet zo nauwkeurig: Je komt altijd goed uit. Tenzij je op de kopse kanten verkeerd aanlegt. Belangrijk is wel dat de frees goed evenwijdig loopt. Daar zit wel het grote verschil met de dure machines. Bij de goedkopere is het gewoon wat meer werk.
Re: Lamellenfrees
Kom je ook naar Hengelo met de luisterdag? dan wil ik de Makita 18v wel meenemen kun je hem in de handen hebben en is makkelijker te beoordelen als een machine wel of niet wat is.
Re: Lamellenfrees
Lag wel in de planning, afhankelijk van het weer aangezien de rest van het gezin door rijdt.
Dus graag
Dus graag
