Meter voor HF elektromagnetische straling

De rest......
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Meter voor HF elektromagnetische straling

Bericht door Pjotr »

Wieger61 schreef:
Je ziet allemaal verschillende types rondlopen: De goedgelovigen, de nieuwsgierigen, de napraters, de aanbidders, de kritische denkers, de opjutters, de verketterden, de wetenschappers. Sommige in meerdere rollen zelfs. :-) Kies je categorie!
Welnee, gewoon even een schifting maken tussen feiten en aannames...

Sommigen zijn zo hypergevoelig dat het een wonder is dat ze het eerste levensjaar voorbij zijn gekomen. Anderen daarentegen, zo roekeloos dat je hetzelfde kunt afvragen... :D
Wieger61
Berichten: 1426
Lid geworden op: zo 07 jun 2015, 15:02
Locatie: Amsterdam

Re: Meter voor HF elektromagnetische straling

Bericht door Wieger61 »

Oh ja, Leonidas, deze is iets voor jou: De afhakers.
Wieger61
Berichten: 1426
Lid geworden op: zo 07 jun 2015, 15:02
Locatie: Amsterdam

Re: Meter voor HF elektromagnetische straling

Bericht door Wieger61 »

Pjotr schreef:
Welnee, gewoon even een schifting maken tussen feiten en aannames...
En zo zei de paus tegen Galilei: Je ziet toch dat de zon om de aarde draait, sukkel! De paus heeft nog steeds de feiten aan zijn kant! Geen van jullie kan Galilei's bewijs aantonen. We zijn napraters, tegen de feiten in :-)
Laatst gewijzigd door Wieger61 op ma 21 jan 2019, 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Meter voor HF elektromagnetische straling

Bericht door Ah!buis »

Pjotr schreef:
Ach, je ziet GSM masten ook veel op bejaarden-wooncomplexen. Zou Rutte een slinkse manier hebben gevonden om op de AOW te bezuinigen?
En dan maar klagen over personeelstekort :lol:
Anne
Wieger61
Berichten: 1426
Lid geworden op: zo 07 jun 2015, 15:02
Locatie: Amsterdam

Re: Meter voor HF elektromagnetische straling

Bericht door Wieger61 »

Aan feiten heb je overigens niks. Neem bijvoorbeeld dit harde feit: 6. Overtuigend niet? Bovendien, zonder keuzes is alles een feit. Dus wat ga je daaruit kiezen? Op basis waarvan? Nog meer harde feiten? Of een goede theorie?
Wieger61
Berichten: 1426
Lid geworden op: zo 07 jun 2015, 15:02
Locatie: Amsterdam

Re: Meter voor HF elektromagnetische straling

Bericht door Wieger61 »

Feiten zijn er om iemand mee om de oren te slaan. Als je niks wil uitleggen. Ha ha :-) Heel effectief.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12407
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Meter voor HF elektromagnetische straling

Bericht door pappaleo »

Monologie gestudeerd?
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Meter voor HF elektromagnetische straling

Bericht door ray5150 »

Pjotr schreef:
Ach, je ziet GSM masten ook veel op bejaarden-wooncomplexen. Zou Rutte een slinkse manier hebben gevonden om op de AOW te bezuinigen?
En kerkgebouwen niet te vergeten, logisch dat ze leeglopen. :lol:
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Meter voor HF elektromagnetische straling

Bericht door AatV »

De massa van de aarde is veel groter dan die van de ons omringende ruimte. (In ieder geval de eerste paar 1.000.000 km.)
Waarom wordt er dan geen aandacht besteed aan de uit de kern komende verwoestende aardstralen?

groet,
Aat
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Meter voor HF elektromagnetische straling

Bericht door SSassen »

AatV schreef:
Waarom wordt er dan geen aandacht besteed aan de uit de kern komende verwoestende aardstralen?
Ik denk dat je dan zoiets op maat moet laten maken Aat? :rofl:
1920.jpg
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Meter voor HF elektromagnetische straling

Bericht door Ah!buis »

AatV schreef:
De massa van de aarde is veel groter dan die van de ons omringende ruimte. (In ieder geval de eerste paar 1.000.000 km.)
Waarom wordt er dan geen aandacht besteed aan de uit de kern komende verwoestende aardstralen?

groet,
Aat
Jawel hoor, daarvoor moet je bij Wim zijn :D
Wim.png
< :idea: > Anne
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Meter voor HF elektromagnetische straling

Bericht door Ah!buis »

AatV schreef:
De massa van de aarde is veel groter dan die van de ons omringende ruimte. (In ieder geval de eerste paar 1.000.000 km.)
Waarom wordt er dan geen aandacht besteed aan de uit de kern komende verwoestende aardstralen?

groet,
Aat
Jawel hoor, moet je voor bij Wim zijn :D
Wim.png
< :idea: > Anne
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Meter voor HF elektromagnetische straling

Bericht door Pjotr »

AatV schreef:
De massa van de aarde is veel groter dan die van de ons omringende ruimte. (In ieder geval de eerste paar 1.000.000 km.)
Waarom wordt er dan geen aandacht besteed aan de uit de kern komende verwoestende aardstralen?

groet,
Aat
Weer last van je Aardstraalintolerantie? Ja, is vervelend, vooral als het vriest :sure:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12407
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Meter voor HF elektromagnetische straling

Bericht door pappaleo »

Is een aardmiddellijn dan nog verwoestender? :shock:
Die bestaat tenslotte uit 2 aardstralen in serie.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Meter voor HF elektromagnetische straling

Bericht door ds23man »

Er is maar 1 probaat middel tegen straling:
Knavia.png
Knavia.png (90.79 KiB) 476 keer bekeken
Vraag maar aan Tony G, die zet altijd 2 in zijn audiorack.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12407
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Meter voor HF elektromagnetische straling

Bericht door pappaleo »

Die van ons is inmiddels 5+
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Meter voor HF elektromagnetische straling

Bericht door Ah!buis »

ds23man schreef:
Er is maar 1 probaat middel tegen straling:

Knavia.png

Vraag maar aan Tony G, die zet altijd 2 in zijn audiorack.
Meer cavia's minder opwarming :? Dé oplossing voor het klimaat :lol:
Anne
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Meter voor HF elektromagnetische straling

Bericht door ds23man »

Ja, dat klimaatprobleem lossen we hier op dit forum zo even op, geen tafel of Ed Knijpels voor nodig! :mrgreen:
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Meter voor HF elektromagnetische straling

Bericht door AatV »

Pjotr schreef:
Weer last van je Aardstraalintolerantie? Ja, is vervelend, vooral als het vriest :sure:
Inderdaad, met dit weer (helder en droge lucht) worden de aardstralen ook nog eens weerkaatst door de Heavyside laag.
Voor absorbtie doeleinden zouden ze toch al gauw zo'n 2 kilogram moeten zijn... :think:

groet,
Aat
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Meter voor HF elektromagnetische straling

Bericht door AatV »

AatV schreef:
Pjotr schreef:
Weer last van je Aardstraalintolerantie? Ja, is vervelend, vooral als het vriest :sure:
Inderdaad, met dit weer (helder en droge lucht) worden de aardstralen ook nog eens weerkaatst door de Heavyside laag.
Voor absorbtie doeleinden zouden de cavia's toch al gauw zo'n 2 kilogram moeten zijn... :think:

groet,
Aat
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Meter voor HF elektromagnetische straling

Bericht door AatV »

Pjotr schreef:
Weer last van je Aardstraalintolerantie? Ja, is vervelend, vooral als het vriest :sure:
Inderdaad, met dit weer (helder en droge lucht) worden de aardstralen ook nog eens weerkaatst door de Heavyside laag.
Voor absorbtie doeleinden zouden de cavia's toch al gauw zo'n 2 kilogram moeten zijn... :think:

groet,
Aat
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Meter voor HF elektromagnetische straling

Bericht door bas focal m180 »

AatV schreef:
De massa van de aarde is veel groter dan die van de ons omringende ruimte. (In ieder geval de eerste paar 1.000.000 km.)
Waarom wordt er dan geen aandacht besteed aan de uit de kern komende verwoestende aardstralen?

groet,
Aat
Toen het leven ontstond, heeft het nog fff'tjes geduurd voordat er mensen kwamen.
Al het leven wat we nu kennen is geëvalueerd rekening houdend met al die aardstralen.

De andere stralen bestaan pas een kleine 100 jaar, met name de laatste decennia zijn er vele soorten bijgekomen.
Of en in hoeverre die schadelijk zijn daarvoor hebben we nog wel een aantal decennia nodig om echte conclusies te trekken.

Echter in dien men graag kurk cavia's en andere tweaks gebruikt zou ik zeer sterk adviseren om wel op korte termijn hun huis te verbouwen om van al die stralen af te zijn.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Meter voor HF elektromagnetische straling

Bericht door Pjotr »

Je zult het maar hebben :? Valt niet onder de basisverzekering. Net zomin als kiespijn en toch kun je beide liever missen.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Meter voor HF elektromagnetische straling

Bericht door ds23man »

Ach, je bent voor 42,98 inclusief verdoving van je kiespijn af...
Gesloten

Terug naar “Overige Audio-elektronica”