Sinds kort ben ik besmet met een nieuw virus en dat virus heet hifi/hometheater.
Een tijd terug heb ik van een vriend van mij twee kant en klare zelfbouwspeakers gekregen. Het gaat om de Vifa Format speakers. Ik ben er al die tijd erg tevreden mee geweest maar heb me toch ook altijd gestoord aan een aantal "problemen" die ik met de speakers heb.
Door deze problemen had ik het even in m'n hoofd had gehaald m'n speakers te gaan upgraden en ben ik vorige week speakers gaan luisteren bij Snijders in Rotterdam. De verkoper vertelde me tijdens het luisteren helaas (
Het vervangen van de speakers heb ik dus voorlopig in de ijskast gezet terwijl ik dacht dat juist hier een behoorlijke winst viel te behalen. Ik ben dus keihard van het idee teruggekomen dat zelfbouwspeakers inferieur zouden zijn want ik besef me sinds die middag dat ik eigenlijk ontzettend tevreden mag zijn met het geluid dat m'n huidige speakers geven. En misschien is het niet helemaal zuiver en audiofiel en wellicht wat gekleurd, de sound en de afstemming tussen de drivers vind ik erg goed. Maar zoals ik al zei ben ik toch niet helemaal tevreden.
Sorry voor de lange intro!
Ik ben benieuwd of ik door filteraanpassingen nog winst kan halen in het midden en laag en eventueel (optioneel) hoog gebied? En zo ja, kunnen jullie adviseren welke onderdelen ik dan het beste kan vervangen en eventueel suggesties door waardoor? Alle hulp is echt ontzettend welkom!!! En al lijkt het misschien een luxe probleem, ik ben toch een beetje "radeloos" want wil ik verder zonder het probleem op te lossen dan zal ik wel heeeeeel diep in de buidel moeten gaan tasten voor nieuwe speakers.
Alvast bedankt voor de eventuele hulp!
Hier een link naar het filter dat wordt gebruikt:
http://www.audiocomponents.nl/speakers/ ... rmat_3.htm