Iemand bekend met deze voedingen?
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: Iemand bekend met deze voedingen?
Nu maar even de 2 andere voedingen op een plankje gezet, kunnen we eens gaan vergelijken op een wat snellere wijze.
1 maal de stekker in de muur, beide te zien in Roon via switch, en dan zorgen dat de andere omstandigheden gelijk zijn.
1 maal de stekker in de muur, beide te zien in Roon via switch, en dan zorgen dat de andere omstandigheden gelijk zijn.
Re: Iemand bekend met deze voedingen?
Nu in ieder geval al wel kunnen constateren dat de verschillen tussen de voedingen die ik nu gebruik, en de lineaire van DIYINHK / de IRM type van Meanwell minimaal zijn. bij het gebruik voor kleine streamers, zoals ik die gebruik.
viewtopic.php?f=20&t=22106&p=1905422#p1905422
viewtopic.php?f=20&t=22106&p=1905422#p1905422
Re: Iemand bekend met deze voedingen?
Om de zaak dan een beetje te kunnen beoordelen is het wel een punt om de volume knop in de gaten te houden.
Door ze dus in een groep/zone te plaatsen kan ik nog steeds wel het volume aansturen met ROON.
Dat lijkt tot nu toe niet nodig, waarschijnlijk dat ROON ook al wat doet in die zin, want de beide die ik er nu aan heb hangen is bij het schakelen op max. niet een verschil in geluidssterkte te horen.
Nu dan wel de verbazing, de Streamer die ik heb gebouwd, ook voor Hengelo heeft dus de liniaire voeding van Barry, en ik heb er dan nu een externe USB DAC aan hangen waar een C-media chip in zit, feitelijk een USB 3 host/uitbreiding met een chipje er bij.
Dat word dan ook gevoed met de USB en m FriendlyArm M3, en ik ben eigenlijk echt verbaast wat het levert.
Er hangt dus een gewoon dropvetertje aan, heb niets anders liggen, en de volume aanpassing is gewoon, 0 db.
Maar dan goed gevoed lijkt dus wel te schelen. Weer op dezelfde wijze gedaan als tussen de 2 Soekrissen, schakelen tussen 2 ingangen van de V V.
Nu is er dus wel een verschil te horen, maar als je de prijs/kwaliteits- verhouding neemt is het een lachertje.
https://www.aliexpress.com/store/produc ... 3f51J4P3DU
Nu dan wel de verbazing, de Streamer die ik heb gebouwd, ook voor Hengelo heeft dus de liniaire voeding van Barry, en ik heb er dan nu een externe USB DAC aan hangen waar een C-media chip in zit, feitelijk een USB 3 host/uitbreiding met een chipje er bij.
Dat word dan ook gevoed met de USB en m FriendlyArm M3, en ik ben eigenlijk echt verbaast wat het levert.
Er hangt dus een gewoon dropvetertje aan, heb niets anders liggen, en de volume aanpassing is gewoon, 0 db.
Maar dan goed gevoed lijkt dus wel te schelen. Weer op dezelfde wijze gedaan als tussen de 2 Soekrissen, schakelen tussen 2 ingangen van de V V.
Nu is er dus wel een verschil te horen, maar als je de prijs/kwaliteits- verhouding neemt is het een lachertje.
https://www.aliexpress.com/store/produc ... 3f51J4P3DU
Re: Iemand bekend met deze voedingen?
Nu weer eens kijken/luisteren naar een een andere combinatie.
De Streamer met de C-Media USB Dac en de lineaire voeding, dan nu ontkoppelt en op de Neo2 met de Meanwell IRM-10-5 voeding gezet.
De 2 linker "doosjes"op het plateautje, en de C-Media ligt er voor
Het verschil is nu groter, en dan vooral in het middengebied, en het dynamische effect van de muziek verschillen dan behoorlijk met de Soekris.
Nu was het even zoeken naar het effect i.c.m. de andere aansturing, (Neo2 met Ubuntu 18.04 LTS) nu dus wel direct te vergelijken met niveau gelijk van beide spelers.
De Streamer met de C-Media USB Dac en de lineaire voeding, dan nu ontkoppelt en op de Neo2 met de Meanwell IRM-10-5 voeding gezet.
De 2 linker "doosjes"op het plateautje, en de C-Media ligt er voor
Het verschil is nu groter, en dan vooral in het middengebied, en het dynamische effect van de muziek verschillen dan behoorlijk met de Soekris.
Nu was het even zoeken naar het effect i.c.m. de andere aansturing, (Neo2 met Ubuntu 18.04 LTS) nu dus wel direct te vergelijken met niveau gelijk van beide spelers.
Re: Iemand bekend met deze voedingen?
Doordat er een miscommunicatie was geweest en een demonstrateur niet meer wist dat er een afspraak stond, dan gisteren maar even van de nood een deugd gemaakt.
Mede door de signalen die je wel eens hoort, durf je het haast niet meer aan.
De opponenten waren dan de Neo2 met de Meanwell IRM 10-5, de M3 met RS 15-5.
Dan de PINE 64 met de lineaire voeding en een bloktrafo en filament supply buizen, de voeding van Barry2000 en dan de laatse een ringkerntrafo met een printje uit HongKong DIYINHK
https://www.diyinhk.com/shop/audio-kits ... -1ax4.html
Voor sommigen was het wel even slikken.
De Roon software laat het dan toe om de signalen synchroon te laten lopen, en dan schakelen tussen de ingangen waar er 2 gebruikt werden met dezelfde DAC, de Soekris uiteraard.
Wel fatsoenlijke muziek uitgezocht natuurlijk, en dan een setje met actieve Adam monitoren er op aangesloten.
Het leukste was feitelijk dat er complimenten waren over de keuze van de muziek, dat is dan ook wel belangrijk.
Mede door de signalen die je wel eens hoort, durf je het haast niet meer aan.
Gisteren dan bij de AVMN de proef op de som gedaan om te luisteren naar verschillen in voeding voor de streaming van het nog digitale muzieksignaal.Schakelende voedingen kunnen een hoop bagger produceren!
Zo veel dat KPN hier in de buurt n.a.v klachten over instabiel internet, een aantal el cheapo adapters heeft vervangen.
Ik heb een UPS moeten verplaatsen, die stond naast de router rond de 4 MHz te "zenden"
De opponenten waren dan de Neo2 met de Meanwell IRM 10-5, de M3 met RS 15-5.
Dan de PINE 64 met de lineaire voeding en een bloktrafo en filament supply buizen, de voeding van Barry2000 en dan de laatse een ringkerntrafo met een printje uit HongKong DIYINHK
https://www.diyinhk.com/shop/audio-kits ... -1ax4.html
Voor sommigen was het wel even slikken.
De Roon software laat het dan toe om de signalen synchroon te laten lopen, en dan schakelen tussen de ingangen waar er 2 gebruikt werden met dezelfde DAC, de Soekris uiteraard.
Wel fatsoenlijke muziek uitgezocht natuurlijk, en dan een setje met actieve Adam monitoren er op aangesloten.
Het leukste was feitelijk dat er complimenten waren over de keuze van de muziek, dat is dan ook wel belangrijk.
Laatst gewijzigd door hannesie op vr 26 apr 2019, 17:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Iemand bekend met deze voedingen?
Dat ze ook geen verschil hoorden..........!!!!
Toen er een optie was met een paar ontkoppelings ringen die men wilde proberen, was er wel iemand die dan ineens wel meende verschillen te horen.
Tenminste dat was mijn indruk, er waren later wat mensen die dachten dat er een voorkeur was, maar ze hoorden vaak niet eens dat ik schakelde, terwijl dat wel gebeurde.
Toen er een optie was met een paar ontkoppelings ringen die men wilde proberen, was er wel iemand die dan ineens wel meende verschillen te horen.
Tenminste dat was mijn indruk, er waren later wat mensen die dachten dat er een voorkeur was, maar ze hoorden vaak niet eens dat ik schakelde, terwijl dat wel gebeurde.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Iemand bekend met deze voedingen?
Mooi, dan kan dat voedingsgeneuzel ook de deur uit. Mijn Pi draait met een digiberry gewoon op een usb lader van samsung!
Re: Iemand bekend met deze voedingen?
Mooie ervaring! Dus we kunnen Ali leeg gaan kopen nu?
Persoonlijk vind ik het nog wel eens heel lastig te zeggen of iets eens verbetering (of verslechtering) is. Om goed te kunnen oordelen moeten er eigenlijk twee identieke apparaten naast elkaar staan en dan de wijziging direct beluisteren.
Want...misschien ben ik morgen wel verkouden en klinkt alles sowieso anders.
Persoonlijk vind ik het nog wel eens heel lastig te zeggen of iets eens verbetering (of verslechtering) is. Om goed te kunnen oordelen moeten er eigenlijk twee identieke apparaten naast elkaar staan en dan de wijziging direct beluisteren.
Want...misschien ben ik morgen wel verkouden en klinkt alles sowieso anders.
Re: Iemand bekend met deze voedingen?
Dat deden we dus, en schakelen tussen 2 ingangen, en geen volume verschil, en dan dezelfde muziek via de router en het verschil is dan alleen de streamer met de voeding.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Iemand bekend met deze voedingen?
dat was ook de de conclusie van Hans Beekhuyzen:
zit wel wat verstopt in de review, maar hij hoorde dus geen verschil tussen de meanwell en een sjieke audiofiele voeding
zit wel wat verstopt in de review, maar hij hoorde dus geen verschil tussen de meanwell en een sjieke audiofiele voeding
Re: Iemand bekend met deze voedingen?
Eh wat heet verstopt, viel na 2 minute is slaap van die man. Kun je ongeveer aangeven (in tijd) waar ie de "conclusie" noemt Henkjan?Henkjan schreef:dat was ook de de conclusie van Hans Beekhuyzen:
zit wel wat verstopt in de review, maar hij hoorde dus geen verschil tussen de meanwell en een sjieke audiofiele voeding
Re: Iemand bekend met deze voedingen?
Was een leuk en geslaagd experiment. En ik moest je op je blauwe ogen maar geloven of je überhaupt wel schakelde!hannesie schreef:Dat deden we dus, en schakelen tussen 2 ingangen, en geen volume verschil, en dan dezelfde muziek via de router en het verschil is dan alleen de streamer met de voeding.
Re: Iemand bekend met deze voedingen?
Ik schakelde of en toe net de verkeerde kant op.
Dat heb je wel gehoord, want dan was er niet veel te horen.
(contaminatie ? antithese)
Maar dat zelfs de meest kritische mensen verbluft waren wat die kleine dingen konden doen.

Dat heb je wel gehoord, want dan was er niet veel te horen.
Maar dat zelfs de meest kritische mensen verbluft waren wat die kleine dingen konden doen.
Laatst gewijzigd door hannesie op vr 26 apr 2019, 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Iemand bekend met deze voedingen?
Ik denk dat het zeker voor de streamer niet HET verschil is, maar voor de Soekris of andere DAC's, dan is het een ander verhaal.ds23man schreef:Mooi, dan kan dat voedingsgeneuzel ook de deur uit. Mijn Pi draait met een digiberry gewoon op een usb lader van samsung!
Dus een een Raspberry met een HAT die een DAC er op heeft gaat het wel een ander feestje worden.
Laten we wel wezen, dat geeft toch zeker meer verschillen.
Re: Iemand bekend met deze voedingen?
Ook ik heb gisteren dit vergelijken mee mogen maken. Nou moet ik zeggen dat ik niet zo thuis ben in deze materie en dat Hans nogal wat technische termen en typenummers gebruikte. Maar als ik het goed begrepen heb, waren de beide dac's niet geheel identiek. Ik meen dat ze verschillende voedingen hadden. Zeker weet ik dat ze met verschillende kabels verbonden waren met de streamers. Of je dan een eerlijk vergelijk hebt, betwijfel ik. Wat ik wel weet, is dat de verschillen erg klein waren en dat het allemaal heel lekker klonk. Het vergelijk met de dempingsringen was op mijn verzoek. Hans wisselde "on the fly" midden in het stuk "Dance Macabbre". Omdat die muziek van redelijk rustig naar zeer dynamisch wisselt, is vergelijken van setonderdelen met wisselen "on the fly" niet de beste methode. Ik kon er geen conclusie aan verbinden. Diegene die aangaf wel verschil te horen, gaf trouwens wel een beschrijving van het effect dat ik eigenlijk altijd zelf, maar ook van anderen, hoor bij toepassen van de ringen.
Groet,
Leobus
Groet,
Leobus
Re: Iemand bekend met deze voedingen?
Weer moet goed genoeg, men hoort geen verschil, maar volgens de redenatie zou die er moeten zijn?
Er zat 1 man op de voorste rij, die lette op de duiding van het display, en ik zag hem verbaast glimlachen.
De oren geloven de ogen niet, dat is volgens mij het grootste probleem.
Re: Iemand bekend met deze voedingen?
Ik heb ook geprobeerd om het display van de VV te volgen, maar dat lukte niet. Dus maar op jouw gebaren af gegaan. Dat ging nogal snel heen er weer, dus dat kon ik ook niet volgen. Maar als jouw bedoeling was om aan te tonen dat het allemaal niet veel uitmaakt, dan ben je geslaagd. Het blijft wel staan dat het, zeker voor zo weinig geld, best goed klonk.
Groet,
Leobus
Groet,
Leobus
Re: Iemand bekend met deze voedingen?
Wat me dan wel weer opvalt in dat filmpje, is dat meneer Beekhuyzen naast alle digitale apparatuur een Studer tape deck heeft staan...Pjotr schreef:Eh wat heet verstopt, viel na 2 minute is slaap van die man. Kun je ongeveer aangeven (in tijd) waar ie de "conclusie" noemt Henkjan?Henkjan schreef:dat was ook de de conclusie van Hans Beekhuyzen:
zit wel wat verstopt in de review, maar hij hoorde dus geen verschil tussen de meanwell en een sjieke audiofiele voeding
(kan het niet precies zien, maar zou een A810 kunnen zijn, kostbaar ding.)
