De bouw van de BOZOS X-CSS
Moderator: Beheerdersteam
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Eventjes een paar ultieme n00bvraagjes;
-dit is een actieve voorversterker(actieve gedeelte zijn de 4 blauwe printen en voeding)?
-wat zou ik voor de bouw van een passieve voorversterker nog meer nodig hebben dan een de kant en klare bronkeuze / volume regeling?
-wat zijn in jouw ogen de voordelen van actief?
alvast bedankt als je de moeite neemt hier enigszins op in te gaan!
Paul.
-dit is een actieve voorversterker(actieve gedeelte zijn de 4 blauwe printen en voeding)?
-wat zou ik voor de bouw van een passieve voorversterker nog meer nodig hebben dan een de kant en klare bronkeuze / volume regeling?
-wat zijn in jouw ogen de voordelen van actief?
alvast bedankt als je de moeite neemt hier enigszins op in te gaan!
Paul.
ja het is actief, links zitten 2 trafo's dus dual mono opgebouwd. Daarnaast zitten de 2 voedingprints en daarnaast de eigenlijke eindtrappen.
Met een passieve voorversterker heb je genoeg aan een stappenschakelaar/potmeter voor het volume, een bronschakelaar, wat draad, terminals en een kastje. Mooier zou zijn een trafogestuurde volumeregeling maar dat is erg duur. Dat is voor een versie zonder AB.
Voordelen van actief? Eigenlijk heel simpel, ik heb nog nooit een goede passieve versterker gehoord. Ik heb er een aantal gehoord naast een actieve VV maar de passieve verloor het iedere keer. Een passieve versterker is moeilijker te matchen
Met een passieve voorversterker heb je genoeg aan een stappenschakelaar/potmeter voor het volume, een bronschakelaar, wat draad, terminals en een kastje. Mooier zou zijn een trafogestuurde volumeregeling maar dat is erg duur. Dat is voor een versie zonder AB.
Voordelen van actief? Eigenlijk heel simpel, ik heb nog nooit een goede passieve versterker gehoord. Ik heb er een aantal gehoord naast een actieve VV maar de passieve verloor het iedere keer. Een passieve versterker is moeilijker te matchen
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
hier staat het schema http://www.kk-pcb.com/xccs-bls.html
zoals alle pass labs apparaten redelijk eenvoudig te bouwen
zoals alle pass labs apparaten redelijk eenvoudig te bouwen
Bij dergelijke projecten is het risico een stuk groter om de boel op te blazen dan bij een gainclone project, ook zullen de kosten een stuk hoger zijn als het misgaat. Hou dat ff in het achterhoofd he 
Miss begin je wat te hoog, want het is wel makkelijk als je weet hoe de schakeling werkt als je moet foutzoeken.
Ook zitten bijna alle kosten vaak in de voeding en koeling, vooral bij een Klasse A versterker!
Miss begin je wat te hoog, want het is wel makkelijk als je weet hoe de schakeling werkt als je moet foutzoeken.
Ook zitten bijna alle kosten vaak in de voeding en koeling, vooral bij een Klasse A versterker!
Laatst gewijzigd door JuuL op wo 16 nov 2005, 0:19, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Digidoo
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 927
- Lid geworden op: za 30 jul 2005, 17:57
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
Ik heb jou toch Juul? 
Daarnaast denk ik dat ik langzaam het "niveau" van mijn bouwwerken kan opkrikken, niet waar? Anders leer ik er ook nooit wat van als ik alleen maar gainclones ga bouwen. Ondertussen zie ik dat er printplaatjes te koop zijn, dus misschien doe ik dat dan wel.
Al mijn nieuwe topic gelezen met componentenlijst?
Daarnaast denk ik dat ik langzaam het "niveau" van mijn bouwwerken kan opkrikken, niet waar? Anders leer ik er ook nooit wat van als ik alleen maar gainclones ga bouwen. Ondertussen zie ik dat er printplaatjes te koop zijn, dus misschien doe ik dat dan wel.
Al mijn nieuwe topic gelezen met componentenlijst?

