Animo check Composiet Amplifier Mk2
Moderator: Beheerdersteam
Re: Animo check Composiet Amplifier Mk2
Als deze doenbaar is voor een beginner dan heb ik ook interesse. Zou graag iets (degelijks) zelf bouwen en neem aan dat er dan voor dit wel de nodige support is. 
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Animo check Composiet Amplifier Mk2
beginner in smd solderen?
dat kan je oefenen:
https://www.ebay.nl/itm/SMD-Components- ... 3639706198
dat kan je oefenen:
https://www.ebay.nl/itm/SMD-Components- ... 3639706198
Re: Animo check Composiet Amplifier Mk2
Nee, zou ik niet doen. Dit is een majeur project wat beslist de nodige bouwervaring vereist. Zou eerst met wat simpelers bouwervarinmg op doen, b.v. met diverse complete Ebay kitjes. En/of eerst eens meekijken met anderen.creatic schreef:Als deze doenbaar is voor een beginner dan heb ik ook interesse. Zou graag iets (degelijks) zelf bouwen en neem aan dat er dan voor dit wel de nodige support is.
Re: Animo check Composiet Amplifier Mk2
Die setjes zijn beslist de moeite waard Henkjan. Maar met dat alleen ben je er nog niet. Goed gereedschap zoals een soldeerbout met een dunne stift en dun harskernsoldeer blijft onmisbaar.
Inmiddels moet ik helaas constateren dat geheel SMD-vrij niet meer gaat lukken vandaag de dag. De LME49710na heeft TI, tegen de belofte in, eind vorig jaar ook uit productie gehaald. Van het portfolio van al die prachtige top audio producten van het vermaarde NS heeft TI vrijwel niets meer over gelaten. De LT1115 in DIL zou een alternatief zou kunnen zijn. Maar sinds LT door AD is overgenomen is ook daar de toekomst onzeker van. (Alhoewel AD minder agressief is met het wegwerken van concurrenten dan TI). Blijft eigenlijk over als beste kandidaat: de OPA1611. Helaas is die weer alleen in SMD verkrijgbaar.
De oplossing kan dan zijn om de uiteindelijke PCB's compleet met een reeds voor-gemonteerde OPA1611 af te leveren bij een eventuele GB. Net zoals bij de MK-I
Inmiddels moet ik helaas constateren dat geheel SMD-vrij niet meer gaat lukken vandaag de dag. De LME49710na heeft TI, tegen de belofte in, eind vorig jaar ook uit productie gehaald. Van het portfolio van al die prachtige top audio producten van het vermaarde NS heeft TI vrijwel niets meer over gelaten. De LT1115 in DIL zou een alternatief zou kunnen zijn. Maar sinds LT door AD is overgenomen is ook daar de toekomst onzeker van. (Alhoewel AD minder agressief is met het wegwerken van concurrenten dan TI). Blijft eigenlijk over als beste kandidaat: de OPA1611. Helaas is die weer alleen in SMD verkrijgbaar.
De oplossing kan dan zijn om de uiteindelijke PCB's compleet met een reeds voor-gemonteerde OPA1611 af te leveren bij een eventuele GB. Net zoals bij de MK-I
Re: Animo check Composiet Amplifier Mk2
Beginner in versterkers bouwen. Bij deze zal ik passen dan.
Re: Animo check Composiet Amplifier Mk2
Ik wil je beslist niet ontmoedigen, integendeel. Versterkers bouwen is leuk en kan erg bevredigend zijn. Maar met zulks kun je beter eenvoudig beginnen. Anders wordt het alleen teleurstelling. Zou zeggen begin eens met het bouwen van een Linsley Hood versterkertje. Een echte klassieker waar m.i. iedereen eens mee begonnen moet zijn en een goed geluid neer zet. Kitjes of losse printen zijn voor tussen de $5 en $30 op Ebay te vinden.
Re: Animo check Composiet Amplifier Mk2
Peter de 1611 lijkt mij een grotere footprint te hebben dan die van de mk1? Met andere woorden makkelijker zelf te doen?
Laatst gewijzigd door Shadow op ma 06 mei 2019, 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Animo check Composiet Amplifier Mk2
Is toch hetzelfde hoor. Op-amps in DIL is nu echt uitlopend aan het worden.
Re: Animo check Composiet Amplifier Mk2
Zet je 'm toch hierop, hoef je de versterkerprint niet te verknoeien als het mis gaatPjotr schreef:Is toch hetzelfde hoor. Op-amps in DIL is nu echt uitlopend aan het worden.
Anne
- Bijlagen
-
- verloop.png (209.82 KiB) 553 keer bekeken
Re: Animo check Composiet Amplifier Mk2
Een soort verloopstekker.......? ? 
Ik had al dat soort dingen gezien.
Ik had al dat soort dingen gezien.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Animo check Composiet Amplifier Mk2
Toevallig net 1 gebruikt, uit een ander topic:
- Bijlagen
-
- IMG_1347.JPG (43.97 KiB) 515 keer bekeken
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Animo check Composiet Amplifier Mk2
Mijn advies zou zijn om gewoon SMD te gebruiken waar nodig of waar er geen through-hole alternatief bestaat. SMD solderen is absoluut niet moeilijk als je het juiste gereedschap gebruikt. Kortom de vraag is of je als zelfbouwer wil investeren in een fijne tip voor je soldeerbout, fijn soldeer, een leesloupe of bril en een kwaliteitspincet. Dat alles bij elkaar lijkt mij toch niet onoverkomelijk?
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Animo check Composiet Amplifier Mk2
Daarbij viel het voor veel MKI bouwers achteraf toch wel mee. Is er (voor zover ik weet ) niet 1 die het niet werkend heeft gekregen. Plus Peter heeft extra grote pads gebruikt om het handsolderen te vereenvoudigen.
Re: Animo check Composiet Amplifier Mk2
Yep Sander, gaat ook gebeuren. Zie de lol van die verloopstekkers ook niet zo. Je moet dan die op-amps evengoed nog daarop solderen. Zou een beetje onnodig achteruit lopen zijn dan... 
En i.d.d. Barry er is er niet eentje geweest die het niet voor elkaar heeft gekregen met de MK1. Al dan niet met hulp van anderen.
En i.d.d. Barry er is er niet eentje geweest die het niet voor elkaar heeft gekregen met de MK1. Al dan niet met hulp van anderen.
Re: Animo check Composiet Amplifier Mk2
Nee, het is niet zelf uitbesteden
(Al gebeurt dat toch wel
)
Re: Animo check Composiet Amplifier Mk2
Wees niet ongerust, er komen echt wel gaatjes genoeg in de printds23man schreef:Wel even 4 fiducials meenemen in je printontwerp.
Re: Animo check Composiet Amplifier Mk2
ik had nog wat lm-s liggen van een ander project. LM4562NA 4 stuks. Ernaast lagen nog 4 OPA134PA's en twee stuks NE5532D. Niet geschikt voor dit project dus?
Re: Animo check Composiet Amplifier Mk2
Zijn niet echt optimaal nee. Daar zitten de kosten ook niet hoor Jan 
Re: Animo check Composiet Amplifier Mk2
Een vraagje voor Pjotr.
Inmiddels heb ik de service manuals op https://www.hifiengine.com/manual_libra ... a-n7.shtml wat doorgeneusd.
Ik zie dat er in het origineel ook sprake is van diverse beveiligings schakelingen. voor DC op de uitgang en thermisch.
is het jouw intentie om ook zoiets dergelijks in het nieuwe ontwerp te implementeren, of laat je dat vervallen ?
Inmiddels heb ik de service manuals op https://www.hifiengine.com/manual_libra ... a-n7.shtml wat doorgeneusd.
Ik zie dat er in het origineel ook sprake is van diverse beveiligings schakelingen. voor DC op de uitgang en thermisch.
is het jouw intentie om ook zoiets dergelijks in het nieuwe ontwerp te implementeren, of laat je dat vervallen ?
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Animo check Composiet Amplifier Mk2
@Peter,
Ik kwam nog wat laterale MOSFET's tegen waar ik al eerder aan refereerde, zal ik twee setjes opsturen zodat je daar ook even mee kan stoeien?
Ik kwam nog wat laterale MOSFET's tegen waar ik al eerder aan refereerde, zal ik twee setjes opsturen zodat je daar ook even mee kan stoeien?
Re: Animo check Composiet Amplifier Mk2
Ik heb er geen employ voor Sander. Maar evengoed bedankt voor het idee.
Waarin de aan/uit, beveiliging en softstart functies bij elkaar zitten op een klein printje.
Uiteraard komt er een beveiliging zoals DC detectie op en iets van een kortsluitbeveiliging. Iets van een Coco printje zit in de planning: Een Click-on-Click-offray5150 schreef:Een vraagje voor Pjotr.
Inmiddels heb ik de service manuals op https://www.hifiengine.com/manual_libra ... a-n7.shtml wat doorgeneusd.
Ik zie dat er in het origineel ook sprake is van diverse beveiligings schakelingen. voor DC op de uitgang en thermisch.
is het jouw intentie om ook zoiets dergelijks in het nieuwe ontwerp te implementeren, of laat je dat vervallen ?
