Alles aan...alles uit
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Alles aan...alles uit
Puur uit gemakszucht wil ik mijn apparaten in 1 keer aan of uit willen zetten. Een grote knop zou 't makkelijks zijn, echter zijn er volgens mij mooiere oplossingen. Hebben hier mede forumleden ervaring met een master/slave oplossing die voorzien is van een knop, zoals onderstaand, met een kabel ertussen op afstand? Voorkeur is een tiptoets. De schakeling aan zich wil ik voorzien van een solid state relais met een stuurstroom van 5-24 volt dc.
- Bijlagen
-
- Screenshot_20190104-175504_AliExpres1546620999858.png (138.22 KiB) 496 keer bekeken
Re: Alles aan...alles uit
Stekkerblok met schakelaar?
Anders in je hoofdapparaat een 12V voeding opnemen die de rest met relais mee schakelt?
Anders in je hoofdapparaat een 12V voeding opnemen die de rest met relais mee schakelt?
Zo'n stekkerblok met schakelaar geniet niet mijn voorkeur. De kabels zitten op dit moment niet het zicht en wil dit ook zo houden. Anders zou ik met mijn arm helemaal achter in de kast moeten grabbelen..
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Apart groepje in de meterkast voor je audio en daar een schakelaar op?
- SSassen
- Contacteer:
Stekkerblok met master en een verzameling slave stopcontacten, als het apparaat wat in de master zit wordt aangezet schakelen de slave stopcontacten vrolijk mee.
Dat is wat ik zoek. 'k wil m wel zelf in elkaar knutselen. Zou ergens zo'n printplaat te krijgen zijn?
Ter inspiratie :
http://sound.whsites.net/project79.htm
Er staat helaas geen PCB ontwerp bij maar ik denk dat er met wat zoeken wel wat op Ebay te vinden is.
http://sound.whsites.net/project79.htm
Er staat helaas geen PCB ontwerp bij maar ik denk dat er met wat zoeken wel wat op Ebay te vinden is.
Er zijn ook stekkerblokken met een master/slave schakeling gebouwd.Rogers schreef:Zo'n stekkerblok met schakelaar geniet niet mijn voorkeur. De kabels zitten op dit moment niet het zicht en wil dit ook zo houden. Anders zou ik met mijn arm helemaal achter in de kast moeten grabbelen..
Zou een optie kunnen zijn, komt alleen weer mijn Meridian met een netschakelaar aan de achterkant om de hoek kijken. Dat wil ik allemaal "voor" zijn.
Nou zou je natuurlijk zeggen, neem de trigger-out van mijn Meridian... zou kunnen, maar dan moet ik hem constant aan laten staan.
Daar hebben ze bij Conrad dit voor (misschien elders ook wel, goedkoper ?)SSassen schreef:Stekkerblok met master en een verzameling slave stopcontacten, als het apparaat wat in de master zit wordt aangezet schakelen de slave stopcontacten vrolijk mee.
Anne
Niet echt. wel duurder : https://www.okaphone.com/artikel.asp?id=485431Ah!buis schreef:Daar hebben ze bij Conrad dit voor (misschien elders ook wel, goedkoper ?)
Leuk kastje eromheen, wat WCD's aan de achterkant, zekeringen, schakelaar, krimpkous, draad.
En je bent het dubbele kwijt wat zo'n stekkerblok kost.
Ik denk waarschijnlijk te makkelijk, maar ik heb een KaKu in het stopcontact met daar aan een stekkerblok met alles wat ik in 1x aan/uit wil hebben.
Bediening via afstandsbediening of de Homewizard app.
Bediening via afstandsbediening of de Homewizard app.