Ervaringen met zelfbouw kits van oaudio.de

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
pulsie
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 82
Lid geworden op: za 03 mar 2007, 20:57

Ervaringen met zelfbouw kits van oaudio.de

Bericht door pulsie »

Ik heb al langere tijd het idee om open baffle luidsprekers te bouwen, deze komen in een ruimte van ongeveer 20m2 te staan. Na zelf wat geexperimenteert te hebben met wat subwoofers en breedbanders. liep ik tegen de site van oadio.de aan. Ze bieden meerdere pakketten aan voor open baffle luidsprekers te bouwen.
Het pakket wat mij qua budget wat lijkt is https://www.oaudio.de/en/Loudspeaker-DI ... usatz.html Deze bestaat uit 2 x 10 inch OmnesAudio OBW 1006 en de TangBand W4-1320SIF.
Aangezien het bedrijf ergens ver weg in Duitsland zit is het voor mij geen optie om voor de aankoop te luisteren. Zijn er hier zelfbouwers die dit pakket al eens hebben gebouwd of ervaring hebben met de drivers?

Groet,
Pulse
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Ervaringen met zelfbouw kits van oaudio.de

Bericht door Shadow »

Leuk kitje, beetje pure audio project on a budget, persoonlijk zou ik het topic van Leonidas 'de zoveelste open baffle' eens doorlezen, hij geeft aan met wat voor filter en welke drivers je een topset kan bouwen voor niet veel geld (onder de €1000) die verkocht wordt voor 5k door een commerciele partij.
leonidas
In memoriam †
Berichten: 854
Lid geworden op: ma 07 okt 2013, 20:25

Re: Ervaringen met zelfbouw kits van oaudio.de

Bericht door leonidas »

Als de Omnes 10 inch lijken op de 12 inch , die ik gehoord heb , zou ik mijn geld er niet aan uitgeven.

mvgr. Leon
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Ervaringen met zelfbouw kits van oaudio.de

Bericht door Henkjan »

Vertel eens Leon? Op welk vlak?

Die OB ken ik niet, de genoemde breedbander wel, en dat is een hele fijne, erg vriendelijk. Ik ken de firma ook zeer goed (jarenlangbzaken mee gedaan) en die zijn zowel betrouwbaar als technisch goed onderlegd.
leonidas
In memoriam †
Berichten: 854
Lid geworden op: ma 07 okt 2013, 20:25

Re: Ervaringen met zelfbouw kits van oaudio.de

Bericht door leonidas »

Hoi Henkjan,

De 12 inch woofers van OmnesAudio gehoord bij TK,
Gaven "blubber" bas.
TK is bij mij komen luisteren en heeft gelijk mijn woofers besteld.
Beweert dat zijn (commercieel) systeem er 3 klassen op vooruit is gegaan.

Niet iedere woofer met OB TSP's klinkt ook goed is mijn ervaring.

Maar...… misschien zijn de 10 inch wel beter :)
Niks ten nadele van het bedrijf.
Wil iemand een teleurstelling besparen.

mvgr. Leon

mvgr.
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9199
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Ervaringen met zelfbouw kits van oaudio.de

Bericht door wouter »

Henkjan schreef:
Vertel eens Leon? Op welk vlak?

Die OB ken ik niet, de genoemde breedbander wel, en dat is een hele fijne, erg vriendelijk. Ik ken de firma ook zeer goed (jarenlangbzaken mee gedaan) en die zijn zowel betrouwbaar als technisch goed onderlegd.
Heb die fullrange ook en kon me juist niet bekoren... :hide:
pulsie
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 82
Lid geworden op: za 03 mar 2007, 20:57

Re: Ervaringen met zelfbouw kits van oaudio.de

Bericht door pulsie »

Bedankt voor jullie reacties de 10 inch lijken zo te zien op de 12 inch woofers. Voor de grotere en duurdere versies worden 15 inch woofers gebruikt die er heel anders uitzien. Helaas gaat mijn budget tot 500 euro voor drivers en filter. Enig idee of er voor een dergelijk bedrag een OB gebouwd kan worden zonder veel consessies te doen?

Groet,
Pulse
leonidas
In memoriam †
Berichten: 854
Lid geworden op: ma 07 okt 2013, 20:25

Re: Ervaringen met zelfbouw kits van oaudio.de

Bericht door leonidas »

4 12 inch OB woofers zijn bij mij 250 euri :)
Hou je genoeg over voor 2 FR units en XO materiaal toch ?

Alleen doe ik geen pakjes : alleen ophalen !!

mvgr. Leon
leonidas
In memoriam †
Berichten: 854
Lid geworden op: ma 07 okt 2013, 20:25

Re: Ervaringen met zelfbouw kits van oaudio.de

Bericht door leonidas »

enkele voorbeelden :)
Bijlagen
krill ob.jpg
ob horn.jpg
ob paper.jpg
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Ervaringen met zelfbouw kits van oaudio.de

Bericht door Shadow »

Wauw Leon, wat een aanbod :goeie:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Ervaringen met zelfbouw kits van oaudio.de

Bericht door Shadow »

leonidas schreef:
4 12 inch OB woofers zijn bij mij 250 euri :)
Hou je genoeg over voor 2 FR units en XO materiaal toch ?

Alleen doe ik geen pakjes : alleen ophalen !!

mvgr. Leon
Welke woofers zijn dat eigenlijk?
pulsie
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 82
Lid geworden op: za 03 mar 2007, 20:57

Re: Ervaringen met zelfbouw kits van oaudio.de

Bericht door pulsie »

Dat is inderdaad een goed aanbod Leon. Ik had je topics al eens door gelezen en je aanpak spreekt me wel aan. Ik stuur je wel een PB voor het maken van een afspraak.

Groet,
Pulse
leonidas
In memoriam †
Berichten: 854
Lid geworden op: ma 07 okt 2013, 20:25

Re: Ervaringen met zelfbouw kits van oaudio.de

Bericht door leonidas »

Hoi Pulsie,

Wacht je pb af.
Je kunt beide woofers horen , een soort heeft rubber rand , de andere een harde ophanging.
Luisteren is de beste manier om te kiezen toch ?

mvgr. Leon
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”