voorstellen
Moderator: Beheerdersteam
voorstellen
Hallo allemaal. Ik kijk inmiddels al een maandje mee op dit forum en dus tijd om me even voor te stellen. Ik ben Menno, bouwjaar '63, en woon tegenwoordig in Ottawa, Canada. Ik was in de 80/90-er jaren meer actief op audio gebied. Ik heb destijds wel eens wat geschreven voor het roemruchte tijdschrift Audio & Techniek. Ook diverse dingen gebouwd zoals de pijpluidspreker en een paar versterkers. Na m'n verhuizing naar Ottawa in 1999 is audio op een laag pitje komen te staan en meer de fotografie ingedoken. Vorig jaar kwam ik een In Memoriam berichtje tegen over John van der Sluis. Wat verder kijkend via een Youtube video van John bij een audio club, liep ik tegen het klasse D gebeuren aan. Dat vindt ik erg interessant en dat gaat mijn audio project voor 2019 worden. Ik zit te kijken naar de Hypex Fusion Plates om zo NCore in huis te halen. Zit alleen te dubben of ik het simpel hou en 1-weg versterker per luidspreker neem of voor "The Full Monty" ga en m'n luidsprekers naar een actief 3-weg systeem ombouw. Buizen blijft toch ook wel trekken dus wellicht komt er ook een buizen lijntrapje om het klasse D geluid wat "op te warmen/leuken". Er is hier een hoop kennis aanwezig en ik zal nog wel een ander vragen. Hopelijk kan ik t.z.t. zelf ook nog wat bijdragen.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: voorstellen
Welkom hier Menno! er zijn hier genoeg zowel Hypex- als buizenliefhebbers, de combinatie niet voor zover ik me kan herinneren.
Re: voorstellen
Ook welkom van mijn kant, was getriggerd door het verhaal van de audioclub, en heb ooit John v d Sluis wel meegemaakt bij de/een audio club. Maar dat was wel een flink aantal jaren geleden.
Ook de man die nu de DEOX importeert, had die eindtrappen van John, en tijdens een demo hebben die op mijn luidsprekers gehangen.
De nieuwe nCore zijn wel lekkerder van klank.
Ook de man die nu de DEOX importeert, had die eindtrappen van John, en tijdens een demo hebben die op mijn luidsprekers gehangen.
De nieuwe nCore zijn wel lekkerder van klank.
Re: voorstellen
Hans, hier is de betreffende youtube video uit 2012 bij de Audio Club Velsen in Wijk aan Zee. Kijk maar eens of je jezelf in de zaal ziet.
Re: voorstellen
Jazeker welkom. Ik zie een brede smaak, en ben bang dat je de komende jaren verslaafd wordt aan deelnemen op dit forum hahaha
Re: voorstellen
Welkom Menno!
Tja, die John van der Sluis, beetje eigen wijs dat wel. Heb hem persoonlijk vaak meegemaakt nog in de tijd dat hij bij van Dam in R'dam werkte. Eerst in die kelder in de Snellemanstraat en later op de Spoorsingel. Daarna nog even een eigen winkeltje gehad op de Schieweg. Maar dat heeft niet lang geduurd.
Tja, die John van der Sluis, beetje eigen wijs dat wel. Heb hem persoonlijk vaak meegemaakt nog in de tijd dat hij bij van Dam in R'dam werkte. Eerst in die kelder in de Snellemanstraat en later op de Spoorsingel. Daarna nog even een eigen winkeltje gehad op de Schieweg. Maar dat heeft niet lang geduurd.
- Bertje
- Ook commercieel actief
- Berichten: 1311
- Lid geworden op: zo 03 okt 2004, 23:05
- Locatie: Lunteren
- Contacteer:
Re: voorstellen
Kom de diverse medewerkers van A&T destijds toch wel hier en daar online nog tegen, leuk! Welkom Menno!
Re: voorstellen
Leuke stad. Afgelopen zomer was ik er nog, ik heb er heel wat familie in de buurt wonen. Die stammen allemaal af van broers van mijn vader die daar in de jaren 50 van de vorige eeuw naartoe geëmigreerd zijn. Toen gebeurde dat nog op vrij grote schaal. Tegenwoordig hoor ik niet veel van mensen die naar Canada verhuizen. Wat heeft jouw naar Canada getrokken?mspijker schreef:Hallo allemaal. Ik kijk inmiddels al een maandje mee op dit forum en dus tijd om me even voor te stellen. Ik ben Menno, bouwjaar '63, en woon tegenwoordig in Ottawa, Canada.
En welkom aan boord natuurlijk Menno.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: voorstellen
TheoK hier van het forum is ook naar Canada vertrokken. Leest nog mee zie ik, laat nog eens wat van je horen Theo 
Re: voorstellen
Hoi Welkom Menno er zijn een hoop experts hier aanwezig
Veel Nederlanders welke naar Canada immigreerde in de 50-60 gesproken via de Radio
Veel plezier met de Hobby
Veel Nederlanders welke naar Canada immigreerde in de 50-60 gesproken via de Radio
Veel plezier met de Hobby
