DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
3kes
Berichten: 365
Lid geworden op: wo 28 feb 2018, 11:06
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M

Bericht door 3kes »

Shadow schreef:
3kes schreef:
En hoe zijn de bevindingen? Hier draait nu de Audiophonics ES9023TCXO dac, dat klinkt fantastisch. En dat voor een prima prijs.
Deze;

https://www.audiophonics.fr/en/diy-dac/ ... 12705.html

634A39B6-82C6-42EF-A15F-D40707DC93F5.jpeg

Lijkt mij ook een mooi kitje namelijk!
Nee deze:

https://www.audiophonics.fr/en/dac-and- ... _search=fs
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M

Bericht door Shadow »

Of deze;

https://www.audiophonics.fr/en/network- ... 11136.html

Echt een leuk bouwpakketje;
E76C586D-0862-484C-98ED-51B026D79C80.jpeg
8E344CB0-7760-4ED6-9BFF-424802CF4FFE.jpeg
34815C21-7E0B-44A4-A480-4E2AA0B0863C.jpeg
651EFC00-7E3B-4292-BEA8-70EFE2441648.jpeg
CD83C3DD-7A88-403D-A0D4-EBBCC2305F8D.jpeg
Volumio / Picoreplayer / max2play erop en klaar!
Gebruikersavatar
3kes
Berichten: 365
Lid geworden op: wo 28 feb 2018, 11:06
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M

Bericht door 3kes »

Uitermate leuk spul. En klinkt heel goed als er een fatsoenlijke voeding aan zit. Heb vandaag toevallig van dezelfde serie de 9028 besteld met een Alo Kali.

De 9023 staat hier nu naast een dddac1794 solo en directe vergelijk wijst uit dat die i-sabre dingetjes echt heel goed zijn.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M

Bericht door Shadow »

En de dddac zuigt ja, vooral dat, ik heb dat ding in verschillende vormen op verschillende luisterdagen gehoord en een beetje ESS maakt er gehakt van voor een fractie van de prijs. Die mannen van Audio Creative willen ook niks anders als die DDD maar dat is gewoon pluggen van een bevriende toko volgens mij.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M

Bericht door Leeuwarden »

De heren van AC hoeven op de indertijd geleverde voedingen maar een kleine wijziging aan te brengen waardoor het geheel plots een stuk beter klinkt. Ik had die modificatie indertijd doorgevoerd en uiteindelijk ook voorgelegd aan de heren van AC. Die wilden er echter niet op reageren. Met die modificatie speelde het op min of meer hetzelfde niveau als een Buffalo IIISE van Twisted Pear. En dat is nog steeds een topper.
Gebruikersavatar
3kes
Berichten: 365
Lid geworden op: wo 28 feb 2018, 11:06
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M

Bericht door 3kes »

Leeuwarden schreef:
De heren van AC hoeven op de indertijd geleverde voedingen maar een kleine wijziging aan te brengen waardoor het geheel plots een stuk beter klinkt. Ik had die modificatie indertijd doorgevoerd en uiteindelijk ook voorgelegd aan de heren van AC. Die wilden er echter niet op reageren. Met die modificatie speelde het op min of meer hetzelfde niveau als een Buffalo IIISE van Twisted Pear. En dat is nog steeds een topper.
Mijn dddac speelt in de standaard hoedanigheid al de sterren van de hemel. Erg fijne dac dus. Welke modificatie heb je toegepast?
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M

Bericht door Shadow »

Leeuwarden schreef:
De heren van AC hoeven op de indertijd geleverde voedingen maar een kleine wijziging aan te brengen waardoor het geheel plots een stuk beter klinkt. Ik had die modificatie indertijd doorgevoerd en uiteindelijk ook voorgelegd aan de heren van AC. Die wilden er echter niet op reageren. Met die modificatie speelde het op min of meer hetzelfde niveau als een Buffalo IIISE van Twisted Pear. En dat is nog steeds een topper.
Ah dat is leuke info!
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M

Bericht door Leeuwarden »

Ik heb het ddding indertijd verkocht aan iemand met Bastanis speakers. Was prima combi. Ikzelf geef de voorkeur duidelijk aan iets anders.

Wat DAC hat's betreft denk ik dat de grootste verbeteringen zijn te halen door de dac te isoleren van de Rpi en high end voedingen te gebruiken... Wat dat betreft zou een van de elektronica hot shots op dit forum zich er eens over moeten buigen om een, bij voorkeur instelbare, voeding te ontwerpen die inzetbaar is voor vele doeleinden zoals dac's, NUC's, e.d..
Gebruikersavatar
3kes
Berichten: 365
Lid geworden op: wo 28 feb 2018, 11:06
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M

Bericht door 3kes »

Leeuwarden schreef:
Ik heb het ddding indertijd verkocht aan iemand met Bastanis speakers. Was prima combi. Ikzelf geef de voorkeur duidelijk aan iets anders.

Wat DAC hat's betreft denk ik dat de grootste verbeteringen zijn te halen door de dac te isoleren van de Rpi en high end voedingen te gebruiken... Wat dat betreft zou een van de elektronica hot shots op dit forum zich er eens over moeten buigen om een, bij voorkeur instelbare, voeding te ontwerpen die inzetbaar is voor vele doeleinden zoals dac's, NUC's, e.d..
De Allo Isolator doet het leuk.
Gebruikersavatar
3kes
Berichten: 365
Lid geworden op: wo 28 feb 2018, 11:06
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M

Bericht door 3kes »

Shadow schreef:
Of deze;

https://www.audiophonics.fr/en/network- ... 11136.html

Echt een leuk bouwpakketje;

E76C586D-0862-484C-98ED-51B026D79C80.jpeg
8E344CB0-7760-4ED6-9BFF-424802CF4FFE.jpeg
34815C21-7E0B-44A4-A480-4E2AA0B0863C.jpeg
651EFC00-7E3B-4292-BEA8-70EFE2441648.jpeg
CD83C3DD-7A88-403D-A0D4-EBBCC2305F8D.jpeg

Volumio / Picoreplayer / max2play erop en klaar!
Ps wel een ander voedinkje bij maken.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M

Bericht door democles »

Heb deze besteld.

Lees hier https://www.audiosciencereview.com/foru ... -dac.4823/

Op hetzelfde niveau als de Alo Katana voor een fractie van de Katana prijs :rock:
Bijlagen
ToneboardOverview.jpg
Gebruikersavatar
3kes
Berichten: 365
Lid geworden op: wo 28 feb 2018, 11:06
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M

Bericht door 3kes »

democles schreef:
Heb deze besteld.

Lees hier https://www.audiosciencereview.com/foru ... -dac.4823/

Op hetzelfde niveau als de Alo Katana voor een fractie van de Katana prijs :rock:
Daar moet dan nog wel een Amanero interface voor? Ziet er goed uit in ieder geval!
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M

Bericht door democles »

Geen amanero nodig,zit USB in, standaard op en SPDIF.

De dac wordt aangestuurd via de USB X-Mos chip,firmware is via een windows computer te upgraden ,daarmee flash je de X-Mos chip.

Dus PC, odroid of ARM computertje er aan via USB en streamen via netwerk.
Bijlagen
Khadas-Tone-Board-Surface-Infront-e1526722756233.jpg
Laatst gewijzigd door democles op za 15 dec 2018, 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M

Bericht door hannesie »

Leuk ding, zeker voor de centen.
Gebruikersavatar
3kes
Berichten: 365
Lid geworden op: wo 28 feb 2018, 11:06
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M

Bericht door 3kes »

Vandaag de Cinemag trafotjes achter de dddac gezet ipv de standaard meegeleverde C’s. O...ja..uhm...wauw!
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M

Bericht door Shadow »

Wat hoor je?
Gebruikersavatar
3kes
Berichten: 365
Lid geworden op: wo 28 feb 2018, 11:06
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M

Bericht door 3kes »

Veel meer detail, ruimtelijker, laag een eind strakker.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M

Bericht door Leeuwarden »

Gebruik je de door A-C geleverde voedingen?
Gebruikersavatar
3kes
Berichten: 365
Lid geworden op: wo 28 feb 2018, 11:06
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M

Bericht door 3kes »

Voor de dac zelf wel, streamer heeft z’n eigen voeding.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M

Bericht door Leeuwarden »

Heb je de weerstanden mod al gedaan op die voedingen?
Gebruikersavatar
3kes
Berichten: 365
Lid geworden op: wo 28 feb 2018, 11:06
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M

Bericht door 3kes »

Nee de voeding is stock. Welke mod heb je aangedragen bij A-C?
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M

Bericht door Leeuwarden »

Begin maar te lezen vanaf post 1376

https://www.diyaudio.com/forums/digital ... EJAS2h_v4g
Gebruikersavatar
3kes
Berichten: 365
Lid geworden op: wo 28 feb 2018, 11:06
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M

Bericht door 3kes »

Leeuwarden schreef:
Begin maar te lezen vanaf post 1376

https://www.diyaudio.com/forums/digital ... EJAS2h_v4g
Je mag het ook gewoon uitspreken hier.. :lagge:
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M

Bericht door Leeuwarden »

Heel verhaal om te typen...
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: DAC Allo en Sparkoslab ES9038Q2M

Bericht door Shadow »

Begin maar met R1 en R2 plus de zekering te overbruggen als ik het zo lees, maar als de zekering overbruggen helpt dan hoef ik hem niet zo nodig, dan is er ergens iets niet pluis [-X
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”