Peerless XXLS12 in 140L

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Huge_Cohones

Bericht door Huge_Cohones »

ZO! eindelijk weer eens een reactie hier... :oops:

Wat een jarenplan is dit zeg, steeds maar weer in de vriezer dit project :P

De kast zelf staat al een tijd op de kamer te spelen, maar het fineer zit er nog steeds niet tegenaan. Ik ben wel begonnen met snijden, maar toen stuitte ik al op het eerste probleem. Het fineer is helemaal bobbelig en daardoor krijg ik geen mooie strakke snedes, wat dus wel belangrijk is als ik meerdere banen langs elkaar wil leggen.
Ik heb toen al geprobeerd om het fineer vlak te krijgen door het licht vochtig te maken en dan met keukenpapier te pletten tussen 2 vlakke platen. Het fineer was naderhand kaarsrecht, maar toen het weer geacclimatisseerd was, werd het weer helemaal bobbelig.

Maargoed, over de sub zelf:

Hij is nu lekker ingespeeld, en hij staat bijna altijd aan wanneer ik muziek luister. Ondanks dat ik hem gewoon mee laat spelen via het speaker2 kanaal van de versterker (high input), vult hij het laag van m'n staande speakers prima aan. Geen resonanties en nooit boomy effecten.
Pas als ik hem uitzet, hoor ik dat ie aanstond en dat is precies wat ik wou bereiken. :)
Gman
Contacteer:

Bericht door Gman »

Hey,

Ik ben al een poosje zoekende naar een sub.
Heb al de nodige topics gelezen en zag regelmatig die Peerless driver genoemd worden.
Ik ben gister bij speakerland geweest en heb me laten overtuigen.
Ik ga hun Sub 9 (50L zonder slave) waarschijnlijk bouwen, maar ik ga eerst inlezen over kastontwerp.
De XXLS driver heb ik al met een Hypex 1.2 amp.
Tof topic dit.
Ik ga zelf voor de HT toepassing overigens.

Oh ja, waarom nog die extra 4mm laag eromheen? Dit heb ik nog nergens eerder gezien.
Paul

Bericht door Paul »

Is een hypex 1.2 niet wat magertjes voor de sub?

4mm is voor het verminderen van randjes
Gman
Contacteer:

Bericht door Gman »

Ja tis wat magertjes maar ook 100 euro goedkoper en dus binnen het budget :)
Maar het kon wel goed volgens de verkoper. Bovendien zal ie weinig voluit staan op m'n kleine kamertje. Volgend jaar op mezelf dus daarom alvast een redelijk grote sub.

Update Toch maar de 2.0 gehaald :roll: :P
Huge_Cohones

Re: Peerless XXLS12 in 140L

Ik wil met deze kick even medelen dat ik de sub wil verkopen... :(

Hij is nog steeds in onafgewerkte staat :oops: Ik heb er ook 4 soundcare superspikes bij met inschroefmoeren en zwarte inbusschoeven voor bevestiging van driver en plate amp.
Het is een kwestie van effe opschuren, afwerklaag erop en spelen maar. Iemand interesse?
k.p.

Bericht door k.p. »

een dergelijk setjes is vast wel gewild. Zet het anders te koop in het verkoop gedeelte. Vergeet dan niet een prijs te noemen.
Boppo84

Bericht door Boppo84 »

Wat mankeert eraan?? Het is toch een schitterende sub geworden? Welke wensen kan hij niet vervullen?

Als het je niet hard genoeg gaat.... moet je er gewoon eentje bij bouwen :roll: Of er een BR-poort in maken.

Wat is nu je plan? Iets anders bouwen? Tijdelijk zonder sub?
Huge_Cohones

Boppo84 schreef:
Wat mankeert eraan?? Het is toch een schitterende sub geworden? Welke wensen kan hij niet vervullen?

Als het je niet hard genoeg gaat.... moet je er gewoon eentje bij bouwen :roll: Of er een BR-poort in maken.

Wat is nu je plan? Iets anders bouwen? Tijdelijk zonder sub?
Hij is inderdaad schitterend geworden, maar ik kan hem niet gebruiken icm mijn huidige installatie... Ik ben namelijk vorig jaar weer bij m'n ouders thuis gaan wonen en heb toen mijn stereo installatie verkocht. En omdat ik nu meer bij mn vriendin woon dan thuis, heb ik thuis alleen nog een cheapass 2.1 setje staan bij m'n computer. Eind dit jaar gaan we samenwonen en ook ik krijg dus nu te maken met de beruchte WAF-factor. :roll:
Ik had eerder al een idee om hem om te toveren tot een BR in combinatie met CSS SDX15 en een UcD-700 oid, dus ja... Ik weet dat het harder kan.
Ik ben nu dus van plan om deze sub te verkopen (met pijn in m'n hart, dat wel) en me te orienteren op een paar mooie bookshelfs voor in mn toekomstige appartement. Maar sinds ik hier weer aan het rondneuzen ben, begint het weer te kriebelen. Ik heb een paar CSS SDX7's gezien in het aanbod-forum en wil misschien hier iets mee doen... Een compacte actieve FAST icm een alpair 7 en Hypex 2.100 digital....ofzo 
Boppo84

Bericht door Boppo84 »

haha, nee ok, dan begrijp ik het wat beter. Ik was even bang dat je afstand ging doen van iets waar je spijt van zou krijgen, maar als je het zelfbouwvirus nog hebt, komt er ongetwijfeld wat leuks voor in de plaats.
k.p.

Bericht door k.p. »

Eventueel zou je hem ook in een klein klastje kunnen bouwen met een LT er op. De XLS 10 is daar uitermate geschikt voor. Hoe dat met de XXLS 12 zit weet ik niet, maar slecht is het vast niet en anders zou je hem misschien kunnen ruilen met een XLS 10 ofzo. Die XLS10 kan in een litertje of 15.
Shadow

Bericht door Shadow »

Vandaar dat ik je niet vond zo 123 #-o
Huge_Cohones

Begrijpelijk ;)

Maargoed, ik lees dus al een tijdje mee... al is het voornamelijk plaatjes kijken :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”