Pic 1 Freq curve Blauw PDR3 Rood Mijn neo v17.
Pic 2 Vervorming PDR
Pic 3 Vervorming Neo V17
Een ding wat meteen opvalt is mijn enigenruis van de mic een heeel stuk lager is, namelijk 20dB +- misschien iets betere mic geen idee, verder valt het op dat de PDR afvalt na 16khz ik vermoed/hoop dat dat ook de mic is en niet de B&G PDR.
vanaf 1Khz is de neo17 +- de helft in total harmonic distortion vergeleken met de B&G maar richting de resonantie van het paneel wordt het vrij duidelijk dat mijn tweeter nog wat te weinig demping heeft. hij heeft daar meer output, maar ook aanzienlijk meer vervorming.
Nog een ding om op te letten de B&G had zijn front plate, en die van mij was kaal, en ik vermoed dat daardoor de dip rond 6.6 Khz (baffle/frame in dit geval) roet in het eten gooit in de curve, dus plaatje 4 is een frequentie curve van mijn paneel in een simpel kleine horn.
Ik moet nog wel even kijken aar de nare piek in de vervorming rond 8.6Khz maar denk d at ik wel w eet wat dat is dus op naar versie 19 gezien 18 ook al gemaakt was....
18 was gebaseerd op het zigzag partroon van de Radhio tweeter. zie pic 5, leuk gegeven is dat je die kunt spannen door middel van een heatgun.. normaal wordt het een rommel maar door het zigzag patroon kan het (het midden althans) maar het levert buiten dat alleen ietsje meer vervorming op en lagere output voor een lagere impedantie. dus iets minder efficiënt, iets wat je je wel kunt voorstellen als magnetische velden 45 graden ten opzichten van ideaal lopen.