Al spelende met mijn 18" Adamson woofers merkte ik een paar bijgeluiden op. Een beetje klinkend als ratelend geluid, soms wat tikken.
Op laag niveau niet echt maar zodra ze een paar milimeter in beweging waren kon ik het horen.
Enig idee wat dat zou kunnen zijn? Ik heb ze verder nog niet losgehad (field replaceble baskets) maar las al wel wat over mogelijk losse spiders e.d.
Units zijn van 2008 volgenS de QC sticker.
Woofer bijgeluiden.
Moderator: Beheerdersteam
- bas focal m180
- Contacteer:
Re: Woofer bijgeluiden.
Kan je het ook horen als je zelf de woofer konus voorzichtig induwt, of speaker demonteren en beide kanten eens opduwen.
Toen ik de woofer naar voren duwde meende ik ook wel wat te horen, echter niet altijd reproduceerbaar.
Ze zijn nu niet in een kast hoor, ik bedoelde dat ik de magneet nog niet los had gepakt. De inbusschroeven zijn met een amerikaanse maat die wel losgaan met een torx maar dat doe ik liever zo min mogelijk in verband met eventuele beschadigingen. Zal even meten welke maat ik moet hebben dan een passende bestellen.
Ze zijn nu niet in een kast hoor, ik bedoelde dat ik de magneet nog niet los had gepakt. De inbusschroeven zijn met een amerikaanse maat die wel losgaan met een torx maar dat doe ik liever zo min mogelijk in verband met eventuele beschadigingen. Zal even meten welke maat ik moet hebben dan een passende bestellen.
- Mtraxx
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Ff wapperen met een sinus generator.
Deze online vindt ik een handige: http://www.szynalski.com/tone-generator/
Als hij echt klappers heeft gemaakt kan het zijn dat er braam vorming op de spoeldrager aanwezig is.
Deze online vindt ik een handige: http://www.szynalski.com/tone-generator/
Als hij echt klappers heeft gemaakt kan het zijn dat er braam vorming op de spoeldrager aanwezig is.
Ik heb nog ergens een philips test cd.
Hij zal best wat te verduren kunnen hebben gehad, volgens mij was Adamson niet de minste en dat spul word nogal eens misbruikt.
De spoeldrager kan ik wel even checken, geld dat ook voor kapton?
Hij zal best wat te verduren kunnen hebben gehad, volgens mij was Adamson niet de minste en dat spul word nogal eens misbruikt.
De spoeldrager kan ik wel even checken, geld dat ook voor kapton?
- Mtraxx
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Met vaste testtonen op cdtje is het minder snel waar te nemen. Het kan bij sommige frequenties niet of nauwelijks hoorbaar kunnen zijn.
Check ook de litze draden bij de aansluiting, deze willen nog wel eens de conus raken.
Check ook de litze draden bij de aansluiting, deze willen nog wel eens de conus raken.
Het cd'tje heeft ook sweeps hoor en ruis en dat soort spul. Maar dat online dingetje is wel handig, zal even achter een verloopje aangaan voor de telefoon.
De litze draden zijn (helaas) niet. Die heb ik al even met de vingers weggehouden.
De litze draden zijn (helaas) niet. Die heb ik al even met de vingers weggehouden.