Ziet iemand heil in een hoornsysteem icm subs? Bij voorkeur met 1 grote kugelwellen hoorn. Evt met een supertweeter om t hoog wat aan te vullen.
Zo ja heeft iemand een idee voor een driver. Qua hoorn zat ik aan iets als dit te denken https://www.ebay.de/itm/Standlautsprech ... 2469869403
Driver voor hoorn
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Driver voor hoorn
Bij 250 naar een sub lijkt me wat hoog, dan zou ik toch een gewone kast met woofer onder elke hoorn doen
Re: Driver voor hoorn
Misschien leuk om de hoorn zelf te maken:
https://inlowsound.weebly.com/diy-paper-mache-horn.html
https://inlowsound.weebly.com/diy-paper-mache-horn.html
Re: Driver voor hoorn
Het is nog erger, uiteindelijke laagafval ligt hoger dan de rekenfrequenctie van de hoorn. Bij tractrix is het ongeveer wortel 2. 1,4*250=353Hz. En dat is nog eens puur akoestisch, als je een filter ontwerp, gaat letten op belastbaarheid en flankensteilheid enz. kom je nog weer hoger te zitten. BD-Design verkoopt ze met een lagere frequentie van laagafval, moeite waard eens te bekijken/beluisteren. Met coaxiale compressiedriver, geen tweeter nodig.Henkjan schreef:Bij 250 naar een sub lijkt me wat hoog, dan zou ik toch een gewone kast met woofer onder elke hoorn doen
Re: Driver voor hoorn
Papier mache was ik vroeger niet zo best in en geduld is ook al niet Mijn sterkste punt. Dus dat wordt m niet. Eerst maar gewoon kopen denk ik. Ben wat aan het mailen geweest met een hoorn verkoper op ebay. Hij speelt met Jbl 375 vanaf 350 hz. En overwegend zonder supertweeter oid. Dat lijkt best interessant dus.
Overigens speel ik nu met electrostaten vanaf ca 300 hz icm 2 subs. Het is nog niet gemeten, maar ik ervaar nu geen gat in de weergave.
Overigens speel ik nu met electrostaten vanaf ca 300 hz icm 2 subs. Het is nog niet gemeten, maar ik ervaar nu geen gat in de weergave.
Re: Driver voor hoorn
Deze verkoper heeft ze met een grensfrequentie van 180Hz:
https://www.ebay.de/itm/Kugelwellenhorn ... 0011.m1850
Forse jongens met een diameter van 75 cm...
Groeten, Jan.
https://www.ebay.de/itm/Kugelwellenhorn ... 0011.m1850
Forse jongens met een diameter van 75 cm...
Groeten, Jan.
