Dat Abraham je recentelijk verteld heeft waar je de mosterd moet halen wil natuurlijk niet zeggen dat je gelijk hebtds23man schreef:Volgens klopt hier geen moer van:
leeftijden.php
Als ik op dit forum rondkijk kom ik toch op 75% boven de 40....... en 50% boven de 50.......
Luidspreker ontwerp wedstrijd 2020
Moderator: Beheerdersteam
Re: Luidspreker ontwerp wedstrijd 2020
Re: Luidspreker ontwerp wedstrijd 2020
Het verschil tussen aktief of passief is best moeilijk aan te geven, lijkt mij.
Inderdaad is het aktieve deel de meeste van een wat hogere leeftijd.
Inderdaad is het aktieve deel de meeste van een wat hogere leeftijd.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Luidspreker ontwerp wedstrijd 2020
Juist daarom, een wedstrijd als deze, voor den jonge mensch die eens LS ontwerp wil proberen: lage instap door de prijs, forum hulp, en een leuk stel speakers (als alles goed gaat
) dat je eraan over houdt.
Svp weer on topic: de wedstrijd.
Svp weer on topic: de wedstrijd.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Luidspreker ontwerp wedstrijd 2020
In de 3e post heb ik de aangedragen nummers neergezet, in 3 categorieën. Met name in de categorie vocaal kan er nog wel wat bij, als iemand nog input heeft, laat maar horen
Uit elke categorie kan er gekozen worden uit 1 nummer, zodat er uit elke categorie 1 nummer overblijft met de meeste stemmen die op de wedstrijddag gebruikt gaat worden, 3 nummers totaal dus. Kiezen kan in een Poll die ik openzet: deze start 25 nov 2018, en stopt 31 nov 2018. Tot 25 nov 2018 kunnen nog nummers worden toegevoegd dmv een reply in dit draadje.
Uit elke categorie kan er gekozen worden uit 1 nummer, zodat er uit elke categorie 1 nummer overblijft met de meeste stemmen die op de wedstrijddag gebruikt gaat worden, 3 nummers totaal dus. Kiezen kan in een Poll die ik openzet: deze start 25 nov 2018, en stopt 31 nov 2018. Tot 25 nov 2018 kunnen nog nummers worden toegevoegd dmv een reply in dit draadje.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Luidspreker ontwerp wedstrijd 2020
Voor klassiek is het wel van belang om welke uitvoering en opname t gaat.
Voor de 4 jaargetijden stel ik die van Rachel Podger op Channel Classics voor
Voor de 4 jaargetijden stel ik die van Rachel Podger op Channel Classics voor
Re: Luidspreker ontwerp wedstrijd 2020
Henkjan schreef:Voor klassiek is het wel van belang om welke uitvoering en opname t gaat.
Voor de 4 jaargetijden stel ik die van Rachel Podger op Channel Classics voor
Voor mij is de uitvoering van Carmignola/Marcon nog steeds onverslaanbaar! :
groet,
Aat
Re: Luidspreker ontwerp wedstrijd 2020
De Koningin van de nacht uit Die Zauberflöte kun je wel onder vocaal rekenen.Barry2001 schreef:In de 3e post heb ik de aangedragen nummers neergezet, in 3 categorieën. Met name in de categorie vocaal kan er nog wel wat bij, als iemand nog input heeft, laat maar horen![]()
Helaas komt het niet ongeschonden door de Jijbuis
https://www.youtube.com/watch?v=KNYws1PNCH8
Laatst gewijzigd door Pjotr op zo 18 nov 2018, 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Luidspreker ontwerp wedstrijd 2020
AatV schreef:Henkjan schreef:Voor klassiek is het wel van belang om welke uitvoering en opname t gaat.
Voor de 4 jaargetijden stel ik die van Rachel Podger op Channel Classics voor
Voor mij is de uitvoering van Carmignola/Marcon nog steeds onverslaanbaar! :
groet,
Aat
Die bedoelde ikpappaleo schreef:AatV heeft nog een leuk plaatje met de 4 jaargetijden van Vivaldi.
Re: Luidspreker ontwerp wedstrijd 2020
Mooi, maar ook wel erg serieus en daardoor wat saai... Doe mij dan toch maar onze eigen Janine Jansen 
Re: Luidspreker ontwerp wedstrijd 2020
Kost op zich al jaaaaaaaaaaaaaaaaaren!
Gaat hier ook om specifieke technisch kenmerken in zo'n opname waarmee een speaker overweg moet kunnen. W.d.b. hoor ik niet iets speciaals aan de 4-jaargetijden t.o.v. veel andere vioolconcerten.
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Luidspreker ontwerp wedstrijd 2020
Oh, dan Carmen fantasie van Anne Sophie Mutter. Die sloopt daarin bijkans haar viool.
Re: Luidspreker ontwerp wedstrijd 2020
pappaleo schreef:Oh, dan Carmen fantasie van Anne Sophie Mutter. Die sloopt daarin bijkans haar viool.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Luidspreker ontwerp wedstrijd 2020
Lijstje bijgewerkt, als ik alles heb kunnen destilleren. Even door de platenkast hier gegaan, in de categorie vocaal heb ik toegevoegd:
- Nina Hagen - Naturträne
- Sinead O'Conner - Troy
- Julie Covington - Don't cry for me Argentina
- Bjork - Pleasure is al mine
- Anna Ternheim - No, I don't remember
- Anneke van Giersbergen - Alles
Nee, ik kies een oudje: - The Gathering - Nighttime Birds
- Nightwish - Sleeping Sun
- Within Temptation - Somewhere
- Nina Hagen - Naturträne
- Sinead O'Conner - Troy
- Julie Covington - Don't cry for me Argentina
- Bjork - Pleasure is al mine
- Anna Ternheim - No, I don't remember
- Anneke van Giersbergen - Alles
- Nightwish - Sleeping Sun
- Within Temptation - Somewhere
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Luidspreker ontwerp wedstrijd 2020
PS dit:
- Camille Saint Sans - Danse Macabre vind ik een erg interessante, weet iemand een goede uitvoering?
- Camille Saint Sans - Danse Macabre vind ik een erg interessante, weet iemand een goede uitvoering?
Re: Luidspreker ontwerp wedstrijd 2020
Die van de Oiji xx of zoiets, berucht om zijn kwaliteit!
Re: Luidspreker ontwerp wedstrijd 2020
Yup, in full Kodachrome (understatement)hannesie schreef:Die van de Oiji xx of zoiets, berucht om zijn kwaliteit!
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Luidspreker ontwerp wedstrijd 2020
Prachtig. Moet denken aan de middelbare school, waar muziek nog als vak gegeven werd. De leraar was liefhebber, en liet oa dit en Carnaval des Animaux ten dele horen op zo'n portable cassettespeler voor in de klas. Klonk nergens naar natuurlijk, maar is me altijd bijgebleven.
Re: Luidspreker ontwerp wedstrijd 2020
Dat hele album Mephisto & Co van Eiji Oue is trouwens schitterend 
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Luidspreker ontwerp wedstrijd 2020
Net even geluisterd. Wordt direct aangeschaft. Bedankt voor de tipPjotr schreef:Dat hele album Mephisto & Co van Eiji Oue is trouwens schitterend
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Luidspreker ontwerp wedstrijd 2020
Hoorde vorig jaar op de luisterdag in Hengelo Danse Macabre weer eens sinds lange tijd, dacht dat Dre het draaide bij zijn demo. Misschien ook wel deze uitvoering.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Luidspreker ontwerp wedstrijd 2020
Van Frau Hagen is haar uitvoering van Seemann (ism Apocalyptica) ook zeer geslaagd
Re: Luidspreker ontwerp wedstrijd 2020
@ Barry, ,Klopt, ik draaide die met mijn Dac op de luidsprekers van dre, en je je gaf toen al aan dat je dat het beste vond van de dag.
Dat was ook de uitvoering die ik noemde van Cristal Cable waar hij op de demo CD stond.
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 0#p1831722
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/downl ... &mode=view
Dat was ook de uitvoering die ik noemde van Cristal Cable waar hij op de demo CD stond.
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 0#p1831722
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/downl ... &mode=view
Re: Luidspreker ontwerp wedstrijd 2020
De hut van Baba Yaga staat daar dacht ik ook op. Moet wel zeggen dat ik de uitvoering van Solti uit 1980 wel veel mooier vind. Die is evenwichtiger, niet zo "Amerikaans" zeg maarpappaleo schreef:Net even geluisterd. Wordt direct aangeschaft. Bedankt voor de tipPjotr schreef:Dat hele album Mephisto & Co van Eiji Oue is trouwens schitterend![]()
