13e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 13 Oktober 2018

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
Mtraxx
Ook commercieel actief
Berichten: 436
Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
Locatie: hurdegaryp
Contacteer:

Re: 13e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 13 Oktober 2018

Bericht door Mtraxx »

richard schreef:
Jooch schreef:
Was weer een mooie editie, vond die bolluidsprekers erg inspirerend! Zit nu al te denken aan een nieuwe middentoner behuizing :D
Weet iemand trouwens wat die units waren die daar in zaten?
Jordan JX92?
Specifiek gezien gaat het om de Jordan JX92S (Shielded). Bolletjes van Ikea schalen in een nu BR kastje met als filter een LRC om iets mid weg te halen.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: 13e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 13 Oktober 2018

Bericht door Zweitse »

De bolletjes waren voor mij de verrassing van de dag.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 13e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 13 Oktober 2018

Bericht door ds23man »

Voor mij waren de verrassing ( wederom) de speakertjes van Andre, mooi uitgebalanceerd vol geluid. Jammer dat 1 tweet niet helemaal lekker was.

Wat betreft de ruimte: veel te klein en als dan een kwart daarvan nog vol staat met de spullen van de eigenaar schiet het niet op. Blij dat ik mijn reuzen thuis heb gelaten, anders had een kwart van de bezoekers buiten moeten staan. :lol:

Hopelijk is volgend jaar de uitbreiding van de studio klaar.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: 13e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 13 Oktober 2018

Bericht door Zweitse »

ds23man schreef:
Wat betreft de ruimte: veel te klein en als dan een kwart daarvan nog vol staat met de spullen van de eigenaar schiet het niet op.
Daar heb je zeker een punt, maar ik kan mij voorstellen dat het niet mee valt om een geschikte ruimte te vinden. Wellicht de volgende ZBA dag in het Noorden iets oostelijker houden :mrgreen:
Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2410
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: 13e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 13 Oktober 2018

Bericht door VintageHarry »

In Hengelo? :wink: :mrgreen:
Gebruikersavatar
HoMeR
Berichten: 556
Lid geworden op: zo 26 feb 2006, 21:24
Locatie: Groningen

Re: 13e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 13 Oktober 2018

Bericht door HoMeR »

Walt schreef:
Is er op het forum een vouwtopic van die Karlsons? Ik ken dit smalle hoge model niet.
Degene die ze gemaakt heeft is ergens op internet een bouwtekening gehaald en die aangepast naar eigen maten....
Dus niet helemaal op schaal waarschijnlijk.. :-"

Gewoon zelf even op zoek. Heb al een keer een site gezien van iemand die ze in vele maten maakt.

:proost:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 13e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 13 Oktober 2018

Bericht door Pjotr »

VintageHarry schreef:
In Hengelo? :wink: :mrgreen:
2x in Hengelo? :shock: Is dat niet veel verwennerij daar dan? :lol:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 13e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 13 Oktober 2018

Bericht door ds23man »

Gelukkig hebben ze in Hengelooo meer stoplichten dan in Almelooo...... :mrgreen:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 13e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 13 Oktober 2018

Bericht door Pjotr »

Ja, das waar en zekers meer dan Beetsterzwaag :D

Jongens doe nog eens wat meer foto's. Er zijn er toch wel meer gemaakt?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 13e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 13 Oktober 2018

Bericht door ds23man »

Hoeveel foto's kan je maken op 20m2? :think:
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: 13e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 13 Oktober 2018

Bericht door richard »

Halverwege er even tussenuit geknepen om dit te gaan bekijken:
Bijlagen
Selmien.jpg
Gebruikersavatar
Jooch
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 11 dec 2006, 15:47
Locatie: Haren (GN)
Contacteer:

Re: 13e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 13 Oktober 2018

Bericht door Jooch »

Pjotr schreef:
Ja, das waar en zekers meer dan Beetsterzwaag :D

Jongens doe nog eens wat meer foto's. Er zijn er toch wel meer gemaakt?
Ik heb weinig telefoons in handen gezien, maar werd des te meer gekletst. Een kroeg zou jaloers zijn geweest :)
Had zelfs een camera mee, maar ben het gewoon glad vergeten.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: 13e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 13 Oktober 2018

Bericht door Leeuwarden »

richard schreef:
Halverwege er even tussenuit geknepen om dit te gaan bekijken:
Asfalteren. Wat is hier bijzonder aan?
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: 13e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 13 Oktober 2018

Bericht door Zweitse »

Leeuwarden schreef:
richard schreef:
Halverwege er even tussenuit geknepen om dit te gaan bekijken:
Asfalteren. Wat is hier bijzonder aan?
De geur :mrgreen:
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: 13e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 13 Oktober 2018

Bericht door Leeuwarden »

Behalve dat...
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 13e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 13 Oktober 2018

Bericht door ds23man »

Zal wel een provinciale weg zijn waar Richard voor verantwoordelijk is qua werk.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: 13e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 13 Oktober 2018

Bericht door richard »

Leeuwarden schreef:
richard schreef:
Halverwege er even tussenuit geknepen om dit te gaan bekijken:
Asfalteren. Wat is hier bijzonder aan?
Is inderdaad mijn werk.

Ik ga niet bij ieder asfaltwerk kijken maar dit weekeinde werd er 2laags-ZOAB aangebracht met twee asfaltmachines in combinatie en dat is vrij uniek (in ieder geval voor ons).

De opstelling is dan twee spreiders kort achter elkaar, de voorste voor de onderlaag en de achterste voor de deklaag.
Daarnaast twee shuttlebuggy's en een heel stellage aan transportbanden om het asfalt van de shutttlebuggy over de eerste spreider in de achterste machine te krijgen.
Het geheel wordt dan in een keer afgewalst.

Organisatorisch best een opgave om dit in één weekeind gedaan te krijgen.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 13e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 13 Oktober 2018

Bericht door ds23man »

N381?

Freeskees was daar heel blij mee, kon op zijn Duc 5,5km kinderkopjes trotseren.....
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: 13e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 13 Oktober 2018

Bericht door audiomanics »

Nog een geluk dat ik niet met een volle blaas reed... :-&

Kees
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3080
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: 13e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 13 Oktober 2018

Bericht door beijert »

:rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: 13e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 13 Oktober 2018

Bericht door richard »

audiomanics schreef:
Nog een geluk dat ik niet met een volle blaas reed... :-&

Kees
Er staan anders genoeg bomen langs die weg.

...Om je blaas te legen. Verder moet je er niet aan komen; zeker niet op een motor.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: 13e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 13 Oktober 2018

Bericht door Leeuwarden »

richard schreef:
Leeuwarden schreef:
richard schreef:
Halverwege er even tussenuit geknepen om dit te gaan bekijken:
Asfalteren. Wat is hier bijzonder aan?
Is inderdaad mijn werk.

Ik ga niet bij ieder asfaltwerk kijken maar dit weekeinde werd er 2laags-ZOAB aangebracht met twee asfaltmachines in combinatie en dat is vrij uniek (in ieder geval voor ons).

De opstelling is dan twee spreiders kort achter elkaar, de voorste voor de onderlaag en de achterste voor de deklaag.
Daarnaast twee shuttlebuggy's en een heel stellage aan transportbanden om het asfalt van de shutttlebuggy over de eerste spreider in de achterste machine te krijgen.
Het geheel wordt dan in een keer afgewalst.

Organisatorisch best een opgave om dit in één weekeind gedaan te krijgen.
Gaaf!
Jerry
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 10 nov 2017, 14:50
Contacteer:

Re: 13e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 13 Oktober 2018

Bericht door Jerry »

Wie van de aanwezigen bij de luistersessie kwam uit Drachten en was nieuwsgierig naar mijn versterker?

Iemand enig idee?
Gebruikersavatar
Mtraxx
Ook commercieel actief
Berichten: 436
Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
Locatie: hurdegaryp
Contacteer:

Re: 13e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 13 Oktober 2018

Bericht door Mtraxx »

Jerry schreef:
Wie van de aanwezigen bij de luistersessie kwam uit Drachten en was nieuwsgierig naar mijn versterker?

Iemand enig idee?
Kan zijn dat het Bauke of Wigbert waren geweest (beide geen forum lid) Jerry!

Grt

Gerjan
Jerry
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 10 nov 2017, 14:50
Contacteer:

Re: 13e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 13 Oktober 2018

Bericht door Jerry »

Mtraxx schreef:
Kan zijn dat het Bauke of Wigbert waren geweest (beide geen forum lid) Jerry!
OK, dank!
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”