Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!

Bericht door OpaBert »

:) het was bloedserieus
Nu weet ik wat je bedoelde en gebruikt om aan een speaker te meten
dat je zo de geluidsdruk kan meten in het hele audio spectrum.
Kan je ook de vervorming meten ? Intermodulatie zichtbaar maken ?
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!

Bericht door Olaf Analogue »

normaal kun je je in de diverse zaken inlezen op de frontpage van deze site, http://zelfbouwaudio.nl/ ,echter is dat gedeelte helaas nog uit de lucht.
Ik denk dat als dat weer online komt je daar jezelf het beste een keer kunt inlezen in de diverse materie, dan wordt het duidelijker dan dat ik nu even een uitleg poging moet ondernemen en we dit topic steeds verder gaan vervuilen.
uiteraard kun je vragen waar je tegen aanloopt of nieuwsgierigheden wel via PB aan mij kwijt, ik zal altijd mijn best doen om een zo degelijk mogelijk antwoord te geven, wel wil ik dat het duidelijk is dat ik zelf ook nog LANG niet alles weet maar ook ik leer via dit forum steeds weer een stukje bij.
Indien je echt met de materie aan de gang gaat en je loopt er in vast dan kun je ook een eigen topic openen zodat ook de mede forummers die vele malen deskundiger zijn dan ik je verder kunnen helpen.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8107
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!

Bericht door Kappa7 »

Ik vind het topic van Leo wel een mooi voorbeeld hoe arta te ontdekken.
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 5#p1698776
Misschien kan je er wat uithalen
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!

Bericht door pappaleo »

Haha, wat een gestuntel in het begin :mrgreen:
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8107
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!

Bericht door Kappa7 »

pappaleo schreef:
Haha, wat een gestuntel in het begin :mrgreen:
Was wel weer leuk om weer even te lezen maar laat gelijk zien waar de valkuilen zitten in arta.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!

Bericht door Henkjan »

:hide: ik durf t bijna niet voor te stellen, maar het lijkt er op dat Alphen toch wat te snel komt voor de finale? ik zie nog maar 2 gerede projecten, 1 is net de kast af, een ander zelf dat niet, en de volgende wacht op filtercomponenten :hide:
Gebruikersavatar
sander1238
Berichten: 1762
Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
Locatie: wanroij

Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!

Bericht door sander1238 »

Henkjan schreef:
:hide: ik durf t bijna niet voor te stellen, maar het lijkt er op dat Alphen toch wat te snel komt voor de finale? ik zie nog maar 2 gerede projecten, 1 is net de kast af, een ander zelf dat niet, en de volgende wacht op filtercomponenten :hide:
Ik ben voor
Gebruikersavatar
Hans Nootdorp
Berichten: 2036
Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
Locatie: Nootdorp

Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!

Bericht door Hans Nootdorp »

Ik ben ook voor. Dan is er nl. meer kans dat iemand... :wink: binnenkort tijd heeft om mij verder te helpen O:) met een paar metingen..... :-$
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!

Bericht door pappaleo »

Ik ben vanzelfsprekend ook voor :sure:
Gebruikersavatar
sander1238
Berichten: 1762
Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
Locatie: wanroij

Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!

Bericht door sander1238 »

duss... :relax:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!

Bericht door Henkjan »

ik zeg Breda :bakkie:
Gebruikersavatar
sander1238
Berichten: 1762
Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
Locatie: wanroij

Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!

Bericht door sander1238 »

Henkjan schreef:
ik zeg Breda :bakkie:
mee eens, dit geeft ruimte voor pappaleo om de isobarix af te maken, en voor eventueel anderen om nog een project te starten.
Vind het zelf ook wel prettig dat anderen mijn flipse hebben gehoord, kan ik nog iets met de reacties doen eventueel.
Gebruikersavatar
arjank
Berichten: 2208
Lid geworden op: zo 12 mar 2006, 19:21
Locatie: Alkmaar

Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!

Bericht door arjank »

Mooi dat de finale in Breda is, dat ga ik redden! :yeah:

Hoog rendement tweeweg concept met de volgende Philips drivers:
- AD12100/M8 (whizzer verwijderd)
- AD0160 (gekoppeld aan 8" tractrix hoorn).

viewtopic.php?f=3&t=9557
Gebruikersavatar
arjank
Berichten: 2208
Lid geworden op: zo 12 mar 2006, 19:21
Locatie: Alkmaar

Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!

Bericht door arjank »

Komt er in 2019 weer een vintage wedstrijd? Heb genoeg ideetjes met wat mooie ouwe Flipse meuk :D :rock:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!

Bericht door pappaleo »

De huidige is toch nog niet afgelopen? Of ik moet de eindpresentatie dan hebben gemist. :think:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!

Bericht door Pjotr »

Was ie al begonnen dan? Het is volgens mij nog in het stadium van het vaststellen en bijbuigen van de spelregels.
Gebruikersavatar
arjank
Berichten: 2208
Lid geworden op: zo 12 mar 2006, 19:21
Locatie: Alkmaar

Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!

Bericht door arjank »

Afgelopen? Begonnen? geen idee :lol: :rofl: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!

Bericht door Henkjan »

Pjotr schreef:
Was ie al begonnen dan? Het is volgens mij nog in het stadium van het vaststellen en bijbuigen van de spelregels.
het begin van het einde dus :mrgreen:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!

Bericht door Henkjan »

arjank schreef:
Komt er in 2019 weer een vintage wedstrijd? Heb genoeg ideetjes met wat mooie ouwe Flipse meuk :D :rock:
ik heb ook nog wel een paar ideeën met de pak 'm beet 20 stuks :hide: Flipse drivers die ik nog heb liggen :bakkie:
Gebruikersavatar
arjank
Berichten: 2208
Lid geworden op: zo 12 mar 2006, 19:21
Locatie: Alkmaar

Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!

Bericht door arjank »

Henkjan schreef:
arjank schreef:
Komt er in 2019 weer een vintage wedstrijd? Heb genoeg ideetjes met wat mooie ouwe Flipse meuk :D :rock:
ik heb ook nog wel een paar ideeën met de pak 'm beet 20 stuks :hide: Flipse drivers die ik nog heb liggen :bakkie:
Kijk, dat hoor (lees) ik graag :bakkie:

Ben er alleen nog niet uit welk van de projecten ik ga uitwerken :think: (waarschijnlijk een soort FAST vloerstaanders met een AD12100/W8 + AD5061/M8 + dayton ND16FA-6 als ambient tweeter, is geen vintage maar deze bepaald ook niet echt de klankkleur :D )
IMG_20181010_120856_resized_20181010_120933748.jpg
Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2410
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!

Bericht door VintageHarry »

Dat lijkt me wel een interessante opzet, ben zeer benieuwd naar het resultaat!
Plaats reactie

Terug naar “Luidspreker Ontwerpwedstrijd”