Anders doe ik het
GU-50 Monoblokken
Moderator: Beheerdersteam
Re: GU-50 Monoblokken
Net gewogen valt mee 9,5 Kg 
Ik heb net de boel naar boven versleept,gelukkig geen dagelijks werk
Ik heb net de boel naar boven versleept,gelukkig geen dagelijks werk
Re: GU-50 Monoblokken
Gisteren de roosters in de kappen gelijmd met siliconenkit.
De deksels een nacht tussen twee plankjes in de bankschroef gezet voor het drogen .
Vandaag even de gaten getapt in de bodem en top van de kappen
Weer een stapje verder.
De deksels een nacht tussen twee plankjes in de bankschroef gezet voor het drogen .
Vandaag even de gaten getapt in de bodem en top van de kappen
Weer een stapje verder.
Re: GU-50 Monoblokken
Ik wordt stik sjaloers 9,5Kg
Vergeleken daar mee heb ik een boot anker met die 18 kg alleen trafo,s
ringkern trafo is toch wel aantrekkelijk
Vergeleken daar mee heb ik een boot anker met die 18 kg alleen trafo,s
ringkern trafo is toch wel aantrekkelijk
Re: GU-50 Monoblokken
Zat een tijdje naar de opstelling te kijken en twijfelde over het thermisch heel blijven, met alleen luchtstroming via de trafo kappen
Dus toch maar een rooster geplaatst waar het warm wordt............
Dus toch maar een rooster geplaatst waar het warm wordt............
Re: GU-50 Monoblokken
Als je de GU-50 voetjes niet plat tegen de plaat vastmaakt maar drie ringetjes tussen plaat en voet bij de schroeven krijg je een kier waar lucht langs de buis kan.
Anne
Anne
Re: GU-50 Monoblokken
Vroeger deden ze dat toch ook niet , Demo en Anne
Waarom doen we dat nu wel, is er wat verandert of kennis opgedaan met slijtage door te weinig koelin
Ik loop ook maar mee
en maak ook koel sleuven rond mn buizen
Maar ik vraag me wel af of het wel nodig is

Waarom doen we dat nu wel, is er wat verandert of kennis opgedaan met slijtage door te weinig koelin
Ik loop ook maar mee
Maar ik vraag me wel af of het wel nodig is
Re: GU-50 Monoblokken
Helemaal niet zo gek Anne
Maar even proberen,dat gaat lukken
Heb nu een spleetje rond de buis en als ik de buis er in druk raakt het glas de bovenplaat niet.
@ Bert,ben niet zo bang dat de buizen of weerstanden te warm worden,gaat me meer om de omliggende elektronica componenten.
Maar even proberen,dat gaat lukken
Heb nu een spleetje rond de buis en als ik de buis er in druk raakt het glas de bovenplaat niet.
@ Bert,ben niet zo bang dat de buizen of weerstanden te warm worden,gaat me meer om de omliggende elektronica componenten.
Re: GU-50 Monoblokken
Dat zat er toch vroeger ook Demo indemocles schreef:
@ Bert,ben niet zo bang dat de buizen of weerstanden te warm worden,gaat me meer om de omliggende elektronica componenten.
Re: GU-50 Monoblokken
Nee, bij eindversterkers probeer ik wel rekening te houden met een beetje doorstroming,voorversterkers meestal alleen geperforeerde onderplaat.
Het is zo lullig als je er later achter komt dat het te warm wordt in de kast en alles staat al in de lak
Het is zo lullig als je er later achter komt dat het te warm wordt in de kast en alles staat al in de lak
Re: GU-50 Monoblokken
Ja inderdaad daar zeg je iets voor lak zou het er best wel eens te heet kunnen wordendemocles schreef:Nee, bij eindversterkers probeer ik wel rekening te houden met een beetje doorstroming,voorversterkers meestal alleen geperforeerde onderplaat.
Het is zo lullig als je er later achter komt dat het te warm wordt in de kast en alles staat al in de lak
Re: GU-50 Monoblokken
Volgende stap het bevestigen van de trafokappen op de bovenplaat
Ik begin met het plaatsen van een alu strip,meet dan de kappen haaks af tegen de zijkanten van de kast en verstel de strip zodat deze de lengte lijn van de kappen volgt.
Teken de zijkanten af met een stift,en plaats wat boetseerklei.
Druk de kap er op in de klei.
Doorslaan met een centerpoint en boren maar...............
Nu loopt de kap in lijn met de buizen
Ik begin met het plaatsen van een alu strip,meet dan de kappen haaks af tegen de zijkanten van de kast en verstel de strip zodat deze de lengte lijn van de kappen volgt.
Teken de zijkanten af met een stift,en plaats wat boetseerklei.
Druk de kap er op in de klei.
Doorslaan met een centerpoint en boren maar...............
Nu loopt de kap in lijn met de buizen
Re: GU-50 Monoblokken
Misschien ook eens wat boetseerklei aftroggelen voor een kwartiertje tv kijken bij de kids in fam

Re: GU-50 Monoblokken
Ze zijn deze keer eens niet zo zunig met aansluitdraden
Zit de fase aanduiding weer met een plakbandje om het uit einde gewikkeld ?
of er een apparte kleur draad ervoor ?
Daar heb ik tot 2 keer een opmerking over gemaakt
Ben benieuwd Demo
Zit de fase aanduiding weer met een plakbandje om het uit einde gewikkeld ?
of er een apparte kleur draad ervoor ?
Daar heb ik tot 2 keer een opmerking over gemaakt
Ben benieuwd Demo
Re: GU-50 Monoblokken
Nee,had gevraagd om langere draden (30cm i.p.v. 10) en heb dat gekregenZe zijn deze keer eens niet zo zunig met aansluitdraden
Geen fase aanduiding,wordt weer een gevalletje anode wisselen of niet
Re: GU-50 Monoblokken
Ja Stom he
Snap dat niet
kost voor hun niks om de draden goed te merken
Ook die korte stukjes draad van 10cm op een trafo van 100€
Is toch voor de hand liggend dat het te weinig is
Goed dat je daar om gevraagd heb , ik zal dat ook zeker doen als ik daar weer een trafo koop
Snap dat niet
Ook die korte stukjes draad van 10cm op een trafo van 100€
Is toch voor de hand liggend dat het te weinig is
Goed dat je daar om gevraagd heb , ik zal dat ook zeker doen als ik daar weer een trafo koop
Re: GU-50 Monoblokken
Is maar net de toepassing of ze lang genoeg zijn, ik moet in mijn versterkers snoeien, jij hebt te kort 
Re: GU-50 Monoblokken
Subframe voorzien van onderdelen.
Dus maar weer een beetje aan het boetseren
Dus maar weer een beetje aan het boetseren
