GU-50 Monoblokken
Moderator: Beheerdersteam
Re: GU-50 Monoblokken
Plaats van de GU 50 tov de zijkant ook bij bedenken
als het andere blok ernaast zet voor de ruimte tussen de buizen blok Links en Rechts
En ik had ook voor zien dat er geen Net trafo dan naast de UGT van de ander komt , wat eigenlijk niks geeft daar het strooiveld zo klein is .
als het andere blok ernaast zet voor de ruimte tussen de buizen blok Links en Rechts
En ik had ook voor zien dat er geen Net trafo dan naast de UGT van de ander komt , wat eigenlijk niks geeft daar het strooiveld zo klein is .
Oke,de opstelling virtueel bepaald.
Dan zijn we nu toe aan een tering zooi maken bij mij achter het huis met het zagen en frezen van een paar plankjes meranti.
Effe Deuvelen en plakken en de eerste zit in elkaar
Deze kan een nacht drogen.
Morgen nr.2
Dan zijn we nu toe aan een tering zooi maken bij mij achter het huis met het zagen en frezen van een paar plankjes meranti.
Effe Deuvelen en plakken en de eerste zit in elkaar
Deze kan een nacht drogen.
Morgen nr.2
De vervangings- trafo,s waren binnen
Nu maar hopen dat deze niet brommen.
Het is helaas te warm om ze er in te zetten,andere keer
Nu maar hopen dat deze niet brommen.
Het is helaas te warm om ze er in te zetten,andere keer
Teveel uitgezet ? Tja, dan past 't niet meer, even onder de kraan !democles schreef:Het is helaas te warm om ze er in te zetten,andere keer
Anne
Nieuwe HV print gemaakt.
Geeft de mogelijkheid 2 monoblokken te spiegelen.Barry ook weer blij
Geeft de mogelijkheid 2 monoblokken te spiegelen.Barry ook weer blij
Vandaag een van de nieuwe toroidy trafo,s geplaatst.
Moest de aansluitingen verlengen,was standaard maar 10cm
Alles er aan gesoldeerd stekker er in en pats de zekering er uit
Had een briefje gemaakt met de kleurtjes die ik er aan had gezet als verlenging en daar stond op voor de 160v-0-160v, G-B-G.
G-B-G moest (groen -bruin -groen) zijn maar ik had (Geel-Bruin-Geel) gepakt kwam ik achter toen ik de trafo weer los gehaald had

Oke, omgewisseld en alles doet het en de zekering blijft heel
De afstelling van de GU-Buizen gecontroleerd,een kant goed en de andere goed fout (Anode blik werd aardig oranje)
Het negatief gemeten op de buis,,niks NIKS!! das niet goed,draadje los dus
Draadje vast gesoldeerd,klaar
Had trouwens ook gelijk de laatste elco in de schermrooster voeding gewisseld voor een 500uF/500v JJ elco .
De spanningen meten 10v minder als ik gehoopt had
,maar het geluidsbeeld is beter dan bij de andere trafo 
Deze trafo heeft een scherm aan massa,had de andere niet.
Moest de aansluitingen verlengen,was standaard maar 10cm
Alles er aan gesoldeerd stekker er in en pats de zekering er uit
Had een briefje gemaakt met de kleurtjes die ik er aan had gezet als verlenging en daar stond op voor de 160v-0-160v, G-B-G.
G-B-G moest (groen -bruin -groen) zijn maar ik had (Geel-Bruin-Geel) gepakt kwam ik achter toen ik de trafo weer los gehaald had
Oke, omgewisseld en alles doet het en de zekering blijft heel
De afstelling van de GU-Buizen gecontroleerd,een kant goed en de andere goed fout (Anode blik werd aardig oranje)
Het negatief gemeten op de buis,,niks NIKS!! das niet goed,draadje los dus
Draadje vast gesoldeerd,klaar
Had trouwens ook gelijk de laatste elco in de schermrooster voeding gewisseld voor een 500uF/500v JJ elco .
De spanningen meten 10v minder als ik gehoopt had
Deze trafo heeft een scherm aan massa,had de andere niet.
Andere trafo ook gewisseld en 500uF/500v JJ elco geplaatst.
Maar even luisteren of het wat is
Maar even luisteren of het wat is
In afwachting van het plaatwerk al vast wat werk gedaan aan de kasten.
De 230v aansluiting en de doorvoer voor het uit/aan stangetje er in gezet
De 230v aansluiting en de doorvoer voor het uit/aan stangetje er in gezet
Laatst gewijzigd door democles op zo 12 aug 2018, 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Oke,er was wat plaatwerk binnen. (flex er in en klaar.)
O,ja en wat meet en boorwek
Dan maar even aan het freubelen.
Mal gemaakt voor het plaatwerk,met wat Action spul ( hoeklijnen).
De bevestiging van het plaatwerk gaat met 3 mm plaat en wat vierkant (1x1cm)alu,de mal zorgt voor 3mm ruimte tussen de platen,voor de zijpanelen.
Het alu vierkant plak ik in de mal vast met super lijm en boor/tap daarna voorzichtig de gaten.
Vandaag niks meer,over morgen verder
O,ja en wat meet en boorwek
Dan maar even aan het freubelen.
Mal gemaakt voor het plaatwerk,met wat Action spul ( hoeklijnen).
De bevestiging van het plaatwerk gaat met 3 mm plaat en wat vierkant (1x1cm)alu,de mal zorgt voor 3mm ruimte tussen de platen,voor de zijpanelen.
Het alu vierkant plak ik in de mal vast met super lijm en boor/tap daarna voorzichtig de gaten.
Vandaag niks meer,over morgen verder
Ja, er moet gevierd wordendemocles schreef:Vandaag niks meer,over morgen verder
Anne
Maar even verder met het plaatwerk,trafo overkapping.
Enkel nog het deksel vast zetten en draad onderin de alu vierkantjes tappen en het grove plaatwerk is gereed
Volgende stap het subframe
Enkel nog het deksel vast zetten en draad onderin de alu vierkantjes tappen en het grove plaatwerk is gereed
Volgende stap het subframe
Dank je Bert,
Effe het subframe op maat geflexed.
Wordt uiteindelijk aan de bovenplaat bevestigd middels de schroefjes voor de voorbuis voeten.
De voorbuisvoeten gaan dus door 2x 3mm plaat wordt dus 4x ponsen met 22mm plaatpons.
Wordt uiteindelijk aan de bovenplaat bevestigd middels de schroefjes voor de voorbuis voeten.
De voorbuisvoeten gaan dus door 2x 3mm plaat wordt dus 4x ponsen met 22mm plaatpons.
Heb er geen ervaring mee , wel met spantangen aan draaiendemocles schreef:Dank je Bert,
Daar maakte een fabrikant 2 jaar terug een verbetering in door het plaatsen van een taatslager tussen de spantang en de moer
Dat scheelt enorm veel met de kracht die je moest gebruiken om de spantang in elkaar te drukken
WD40 tussen de moer spuiten van de pons werkt ook zeer goed,gaat dan een stuk soepeler bij het ponsen en dat zonder de duurdere pons met lager............. 
Ik weet niet eens of die er zijn Demodemocles schreef:WD40 tussen de moer spuiten van de pons werkt ook zeer goed,gaat dan een stuk soepeler bij het ponsen en dat zonder de duurdere pons met lager.............
Ooit in de overweging gestaan een hydroliek set aan te schaffen
Toen zat ik nog hobby matig in revisie van oude draaibankjes .
Maar deze hobby is beter voor mn rug , in dit geval niet go bigger or go home
De betere series van Ruko trekponsen hebben een taatslagertje onder de kop van de bout zitten Bert, ideaal!
Hoekijzers voor de 230v schakelaar gemaakt en aan/ uit stangetje op maat geschuurd,gesneden
En dan wordt het passen en meten,ben er nog lang niet
En dan wordt het passen en meten,ben er nog lang niet