waar kopen jullie je onderdelen?

De rest......
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
hnsmldrs
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 10 aug 2018, 17:21

waar kopen jullie je onderdelen?

Bericht door hnsmldrs »

Vroeger kon je nog vrij eenvoudig electronica onderdelen in de stad kopen.
Hier in Nijmegen zat Technica waar je zo ongeveer wel alles kon kopen en aders bestelde Frits het voor je.
Ook vond je in andere steden o.a. Display Electronica met ook een ruim assortiment.
Helaas zijn deze zaken niet meer te vinden en blijft voor zover mij bekend alleen Conrad over?
Maar misschien weten jullie andere sites of echte winkels met een ruim assortiment?

Alvast bedankt :)

Vreindelijke groet,

Hans
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: waar kopen jullie je onderdelen?

Bericht door Shadow »

Hangt ervanaf wat je gaat bouwen,

Luidsprekers; Rumoh, Speakerland, Speaker&Co,Tony Gee/Humblemadehomehifi, Strassacker, Oaudio, Speakerkits, Jantzen Audio
Elektronica; Mouser, Farnell, Reichelt, ebay, Alibaba, Eoo helaas failliet, vast nog wat vergeten :think:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: waar kopen jullie je onderdelen?

Bericht door ray5150 »

Inderdaad, met het verdwijnen van de buurtwinkeltjes, en het verscheiden van Eoo is de drempel om kleine hoeveelheden componenten te verkrijgen wat hoger geworden.

Een tipje, het is mogelijk om als particulier bij Farnell te kopen via https://sinuss.nl/ en https://muxtronics.nl/
(de laatste is in de meeste gevallen goedkoper.)
erik1977
Berichten: 447
Lid geworden op: ma 25 mei 2015, 9:05

Re: waar kopen jullie je onderdelen?

Bericht door erik1977 »

Is Eoo nu toch failliet? Ik dacht dat ze alleen aan het verhuizen waren.. jammer hoor.
hnsmldrs
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 10 aug 2018, 17:21

Re: waar kopen jullie je onderdelen?

Bericht door hnsmldrs »

Oké, bedankt hier kan ik wat mee!

Ik ga beginnen met een headphone AMP en een RIAA pre-AMP, beiden of fet of op-AMP, daar ben ik nog niet uit.
Heb veel info van diyaudio gehaald maar die is echt USA gericht.
Toen kwam ik dit forum tegen, wist niet van het bestaan en ben me eens gaan inlezen hier.
Spreekt me wel aan :)

Vriendelijke groet,

Hans
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: waar kopen jullie je onderdelen?

Bericht door Shadow »

hnsmldrs schreef:
headphone AMP
Ik moest gelijk aan deze denken;

http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=7&t=25797

Geweldig geluid :rock:
hnsmldrs
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 10 aug 2018, 17:21

Re: waar kopen jullie je onderdelen?

Bericht door hnsmldrs »

Shadow schreef:
hnsmldrs schreef:
headphone AMP
Ik moest gelijk aan deze denken;

http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=7&t=25797

Geweldig geluid :rock:
Bedankt voor de tip, ga me er eens dit weekend in verdiepen!
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: waar kopen jullie je onderdelen?

Bericht door Shadow »

Is ook een verkoop topic van geweest, kun je de print kopen en de onderdelen zelf erop solderen, prima ontwerp van Michiel!
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: waar kopen jullie je onderdelen?

Bericht door ray5150 »

erik1977 schreef:
Is Eoo nu toch failliet? Ik dacht dat ze alleen aan het verhuizen waren.. jammer hoor.
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 2#p1890392
Gebruikersavatar
hardy
Berichten: 263
Lid geworden op: wo 27 aug 2008, 16:11
Locatie: almelo

Re: waar kopen jullie je onderdelen?

Bericht door hardy »

ray5150 schreef:
erik1977 schreef:
Is Eoo nu toch failliet? Ik dacht dat ze alleen aan het verhuizen waren.. jammer hoor.
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 2#p1890392
Ik heb geen toestemming om dit te lezen ????????
Maar ik kwam zelf dit tegen.
https://www.faillissementsdossier.nl/nl ... o-b-v.aspx

Hardy
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: waar kopen jullie je onderdelen?

Bericht door ray5150 »

Dan moet je in je gebruikers profiel de kantine inschakelen.
Gebruikersavatar
hardy
Berichten: 263
Lid geworden op: wo 27 aug 2008, 16:11
Locatie: almelo

Re: waar kopen jullie je onderdelen?

Bericht door hardy »

Bedank Ray, ga er direct even naar kijken.
Gebruikersavatar
Raymond
Berichten: 350
Lid geworden op: ma 04 okt 2004, 20:36
Locatie: Wezep

Re: waar kopen jullie je onderdelen?

Bericht door Raymond »

In Zwolle:
https://www.fakkert-electronica.nl/

Ideaal voor als ik een paar dingen nodig heb en dan niet online hoef te bestellen. Uiteraard is het duurder, maar staat tegenover dat ik er uit het werk langs kan en meteen mee aan de slag kan :)
Gebruikersavatar
hardy
Berichten: 263
Lid geworden op: wo 27 aug 2008, 16:11
Locatie: almelo

Re: waar kopen jullie je onderdelen?

Bericht door hardy »

Bij ons in Almelo kun je ook nog goed terecht bij explorer electronica, Han heeft erg veel op voorraad, ook nog veel oude componenten die bijna nergens meer te vinden zijn, daarbij vaak nog tegen een erg goeie prijs, en wat hij niet heeft, daar doet ook veel moeite voor om het te bestellen en heeft dat dan ook meestal al binnen 1á2 dagen in huis.
http://www.explorer-elektronica.nl/wp/

Hardy
Gebruikersavatar
Dennishuurman
Berichten: 3
Lid geworden op: do 11 okt 2018, 19:32

Re: waar kopen jullie je onderdelen?

Bericht door Dennishuurman »

In arnhem zit radio piet in ede zit eijlander die is echt groot
MarcelvdG
Berichten: 1273
Lid geworden op: do 31 jan 2013, 21:47
Locatie: Haarlem

Re: waar kopen jullie je onderdelen?

Bericht door MarcelvdG »

Elektronica met antiekwaarde (buizen, buisvoeten, germaniumtransistoren, trillers voor trilleromvormers, Philips-luidsprekers van 50 jaar oud): Radio Twenthe in Den Haag

Heel gangbare moderne onderdelen: ook Radio Twenthe

Moderne luidsprekers, polypropyleencondensatoren, vermogensweerstanden en scheidingsfilterspoelen: Speaker en Co in Haarlem

Potkernen: per internet te bestellen bij Distrelec

Polystyreencondensatoren: via mijn werk te bestellen bij Farnell

Overige onderdelen: per internet te bestellen bij Distrelec, Conrad, Farnell, Mouser of DigiKey


Tot vijf jaar geleden was ik vaste klant bij Eurosound in Haarlem, maar ze hebben me daar te vaak dingen beloofd die ze vervolgens niet na kwamen. Met dingen die ze op voorraad hebben gaat het wel, maar als je er onderdelen bestelt, weet je heel zeker dat je ze maanden later nog niet hebt.
Led
Berichten: 318
Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 10:19

Re: waar kopen jullie je onderdelen?

Bericht door Led »

Zolang het maar niet Loudspeakerfreaks.com is :-/

(Europe audio)

Dit schijnt bekend te zijn bij veel mensen, ik wou dat ik er wat over gelezen had voor ik bestelde.

Hun modus operandi is lagere prijzen hanteren dan de rest, maar vervolgens een gedeelte van je bestelling niet leveren.
Ik heb 2 tweeters uit staan waar ik naar kan fluiten (inmiddels 5 maanden), en ik heb inmiddels minstens 20 andere mensen gevonden met hetzelfde probleem. Sommige mensen wachten al meer dan een jaar op hun bestelling.

Hij reageert niet op mail, de telefoon wordt ook nooit opgenomen.

Hun truc is dat ze je naaien voor 100 - 200 euro, te weinig om een advocaat in te schakelen en als je je rechtsbijstandsverzekering inschakelt compenseren die je liever dan dat ze er een zaak van maken voor dat bedrag.

En zo blijven ze er mee weg komen.

Als je wilt lachen moet je ze even opzoeken op facebook. :-)
Einstein
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 10 feb 2019, 7:56

Re: waar kopen jullie je onderdelen?

Bericht door Einstein »

Ik koop mijn onderdelen bij de buurman en ben er dagelijks. Met een groot assortiment en anders regelen het even voor je. OkaPhone Groningen. Bestaat al 90 jaat
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: waar kopen jullie je onderdelen?

Bericht door ds23man »

Einstein schreef:
Ik koop mijn onderdelen bij de buurman en ben er dagelijks. Met een groot assortiment en anders regelen het even voor je. OkaPhone Groningen. Bestaat al 90 jaat
Ha, een Stadjer!
Gebruikersavatar
Hans Nootdorp
Berichten: 2036
Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
Locatie: Nootdorp

Re: waar kopen jullie je onderdelen?

Bericht door Hans Nootdorp »

Ik zie HEC (Hoogh Electronic Components) in Delft er nog niet bij staan.
Zijn best aardig gesorteerd.
Gebruikersavatar
Hans Nootdorp
Berichten: 2036
Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
Locatie: Nootdorp

Re: waar kopen jullie je onderdelen?

Bericht door Hans Nootdorp »

Hans Nootdorp schreef:
Ik zie HEC (Hoogh Electronic Components) in Delft er nog niet bij staan.
Zijn best aardig gesorteerd.
Bestaat sinds eind 2019 als winkel niet meer. Je kan hen nog wel mailen als je iers speciaals nodig hebt. Ze rekenen weinig verzendkosten maar zijn niet supervoedkoop.
Plaats reactie

Terug naar “Overige Audio-elektronica”