Waar inkopen?
Moderator: Beheerdersteam
Re: Waar inkopen?
Ze zullen ook wel alternatieven hebben, keuze zat daar. wel opschieten, volgende maand zijn ze 3 weken dicht wegens vakantie.
https://www.af.nl/
https://www.af.nl/
Re: Waar inkopen?
Ik zou net zeggen, coromandel is ook wel een fraai alternatief. Zie ik dat dit nog een stukje duurder is dan ebben.ray5150 schreef:Ze zullen ook wel alternatieven hebben,/
Maar Is wengé geen optie?
Re: Waar inkopen?
Ik ben vandaag bij Bremer houthandel geweest (Haarlem), en ik denk dat ebbenhout, wengé en coromandel geen optie zijn om mijn speakers compleet te bekisten. Heeel duur.
Het zal wel eiken worden, en dan beitsen...
Het zal wel eiken worden, en dan beitsen...
Re: Waar inkopen?
Wengé valt toch wel mee? Niet dat het vergelijkbaar is met eiken, maar het is veel voordeliger dan ebben of coromandel.
Er worden ook traptreden en parket van gemaakt.
Er worden ook traptreden en parket van gemaakt.
Re: Waar inkopen?
Ik moet per speaker 2 platen hebben van 110x35x1cm, en 2 van 25x35x1cm.
Mij werd verteld dat dat behoorlijk in de kosten zou gaan lopen (ter vergelijking, voor de rest van de bouw ben ik 650 euro kwijt voor 2 speakers)
Mij werd verteld dat dat behoorlijk in de kosten zou gaan lopen (ter vergelijking, voor de rest van de bouw ben ik 650 euro kwijt voor 2 speakers)
Re: Waar inkopen?
Fineren van een 1cm ombouw lijkt me persoonlijk een rotwerk met (voor mij persoonlijk) een grote kans op "net niet helemaal goed gelukt"; ik moet alle hoeken en (dunne) zijkanten helemaal perfect zien te krijgen en aangezien ik het nooit eerder heb gedaan heb ik niet de illusie dat ik dat de eerste keer voor elkaar krijg.
Gewoon echt hout gebruiken zou dus stukken makkelijker zijn, en geeft me de optie om nog temkunnen schuren of kanten rond af te frezen mocht ik dat nodig vinden..
Gewoon echt hout gebruiken zou dus stukken makkelijker zijn, en geeft me de optie om nog temkunnen schuren of kanten rond af te frezen mocht ik dat nodig vinden..
Re: Waar inkopen?
Met zo'n relatief breed en dun paneel 'echt' hout moet je ook wel oppassen met het werken van het paneel. Voor je het weet trekt de boel krom of scheluw en heb je er de scheuren inzitten door verschillen in luchtvochtigheid.
Re: Waar inkopen?
Dat is inderdaad waar ik me zorgen om maak. Ik zou oppervlakte barsten in het hout niet erg vinden ("karakter"
) ,
Maar als de mdf binnenkast uit elkaar getrokken wordt heeft dat invloed op het geluid, en *dat* zou ik wel erg vinden.
Maar als de mdf binnenkast uit elkaar getrokken wordt heeft dat invloed op het geluid, en *dat* zou ik wel erg vinden.
Re: Waar inkopen?
Maak je de binnenkast toch van multiplex? Dat is veel sterker en stabieler dan MDF wat eigenlijk een veredeld soort karton is.
Re: Waar inkopen?
Met diverse 'nieuwe' MDF soorten zou ik het niet afschilderen als karton.....
MDF-light wel weer.
MDF-light wel weer.
Re: Waar inkopen?
"Veredeld" karton...vochtbestendig karton...Led schreef:MDF V313 is toch best stevig?
Zonder gekheid, MDF is in vele kwaliteiten te koop. De bouwmarkt-kwaliteit MDF is meestal niet de beste, maar dat geldt eigenlijk voor alles wat ze daar verkopen.
Re: Waar inkopen?
Da's wel weer erg generaliserend. een zak Knauf roodband van de bouwmarkt is dezelfde Knauf roodband als bij de groothandel.richard schreef:maar dat geldt eigenlijk voor alles wat ze daar verkopen.
Zelfde geldt bijvoorbeeld voor Bosch blauw, of een Bahco moersleutel.
Re: Waar inkopen?
Oké. Maar van het hout en de houtproducten word ik meestal erg treurig.ray5150 schreef:Da's wel weer erg generaliserend. ....richard schreef:maar dat geldt eigenlijk voor alles wat ze daar verkopen.
Re: Waar inkopen?
Ik heb voor mijn vorige bouw mdf v313 online besteld en dat was in mijn ogen prima.
Hard spul. Die speakers zijn in ieder geval nog niet in elkaar gezakt
Hard spul. Die speakers zijn in ieder geval nog niet in elkaar gezakt
Re: Waar inkopen?
Anyway, Ik heb Loudspeakerfreaks een mailtje gestuurd dat ik de rest van mijn order (de tweeters) will cancellen aangezien er na 7 weken nog steeds niks bekend is over de leverdatum.
Uiteraard geen enkele reactie tot nu toe.
Uiteraard geen enkele reactie tot nu toe.
Re: Waar inkopen?
Eigenlijk is het diep triest als je zo op die manier een bedrijf moet runnen...
Re: Waar inkopen?
Dit topic zegt eigenlijk alles dat erover gezegd kan worden - iedereen heeft dezelfde waardeloze ervaring :
http://www.diyaudio.com/forums/multi-wa ... dio-8.html
Wat ik niet snap is dat iemand de moeite neemt om zo'n mooie site op te zetten, om er daarna met de pet naar te gooien.
Want eerlijk, de site klopt aan alle kanten- goed aanbod, duidelijk, goed payment systeem, aanbiedingen...
En dan zo'n oetlul erachter die het compleet verknalt, terwijl hij volgens mij een prima lopend bedrijf op zou kunnen zetten als ie er twee Randstad medewerkers bij zou nemen om het bedrijf daadwerkelijk functioneel te maken.
Onbegrijpelijk.
http://www.diyaudio.com/forums/multi-wa ... dio-8.html
Wat ik niet snap is dat iemand de moeite neemt om zo'n mooie site op te zetten, om er daarna met de pet naar te gooien.
Want eerlijk, de site klopt aan alle kanten- goed aanbod, duidelijk, goed payment systeem, aanbiedingen...
En dan zo'n oetlul erachter die het compleet verknalt, terwijl hij volgens mij een prima lopend bedrijf op zou kunnen zetten als ie er twee Randstad medewerkers bij zou nemen om het bedrijf daadwerkelijk functioneel te maken.
Onbegrijpelijk.
Re: Waar inkopen?
In 10 jaar tijd minimaal 2 keer van bedrijfsnaam verwisselen is ook niet echt bevoordelijk voor een goede reputatie.
Aan de andere kant, zo trek je wel weer nieuwe (en nietsvermoedende) klanten.
Aan de andere kant, zo trek je wel weer nieuwe (en nietsvermoedende) klanten.
Re: Waar inkopen?
Ik heb mijn tweeters inmiddels elders gekocht, en loudspeakerfreaks laten weten dat als ik ze van hun nog krijg ze gelijk aangetekend retour stuur.
Verder schakel ik mijn rechtsbijstandverzekering in aangezien loudspeakerfreaks zich ook niet aan de wettelijke terugbetalingstermijn heeft gehouden.
Ik ben er klaar mee, en ik ga er nu met gestrekt been in.
Verder schakel ik mijn rechtsbijstandverzekering in aangezien loudspeakerfreaks zich ook niet aan de wettelijke terugbetalingstermijn heeft gehouden.
Ik ben er klaar mee, en ik ga er nu met gestrekt been in.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Waar inkopen?
Dat zat er natuurlijk een keer aan te komen met Jean, die inderdaad heel raar bezig kan zijn.
Ik verwacht alleen dat je dan heel snel je geld terug hebt en verder er niet zo veel spannends zal gebeuren. Interessanter zou het zijn als er nog wat naheffingen achteraankomen die meer prikkelen, bijvoorbeeld de kosten van het opstarten van dit proces. Gaat je rechtsbijstand die ook verhalen?
Trouwens, die leveringsvoorwaarden zijn gedeeltelijk zelfs onwettig. Zo kreeg ik destijds mijn annulering als tegoed op mijn account. Toen dat gebeurde was ik bereid met een aantal minder vriendelijke figuren persoonlijk in Hellevoetsluis het geld terug te gaan halen. Na die insinuatie had ik dezelfde dag de hele bestelling (was niet op voorraad) ineens in status 'verzonden' en 2 dagen later had ik alles in huis. Daarna met Jean een goede afspraak gemaakt over toekomstige levering(en) en dat ging wel weer goed. Het kan raar lopen...
Ik verwacht alleen dat je dan heel snel je geld terug hebt en verder er niet zo veel spannends zal gebeuren. Interessanter zou het zijn als er nog wat naheffingen achteraankomen die meer prikkelen, bijvoorbeeld de kosten van het opstarten van dit proces. Gaat je rechtsbijstand die ook verhalen?
Trouwens, die leveringsvoorwaarden zijn gedeeltelijk zelfs onwettig. Zo kreeg ik destijds mijn annulering als tegoed op mijn account. Toen dat gebeurde was ik bereid met een aantal minder vriendelijke figuren persoonlijk in Hellevoetsluis het geld terug te gaan halen. Na die insinuatie had ik dezelfde dag de hele bestelling (was niet op voorraad) ineens in status 'verzonden' en 2 dagen later had ik alles in huis. Daarna met Jean een goede afspraak gemaakt over toekomstige levering(en) en dat ging wel weer goed. Het kan raar lopen...
Re: Waar inkopen?
Ik weet niet of deze al genoemd is, maar ik haal wanneer mogelijk mijn spullen bij Soundimports.eu. Toffe kerels, goeie service en, in mijn geval, op fietsafstand. Dat scheelt weer 
